Reklama

Reklama

Nejdrsnější zpracování klasika E. A. Poea. Navždy bude Maria litovat dne, kdy se vzepřela vůli španělské inkvizice. Kdyby jen tehdy nevystoupila z davu na obranu toho nebožáka. Kdyby jen nezaujala svou odvahou ďábelského inkvizitora Torquemada. Kdyby jen.... Dnes už je to vše jedno. Obviněna z čarodějnictví, zneuctěna, brutálním způsobem připravena o jazyk, čeká Maria, až se k jejímu mladému zmučenému tělu přiblíží pověstné, ze všeho vysvobozující kyvadlo. Nebo je snad ve světě ještě spravedlnost a na dně jámy, mezi krysami, nakonec skončí ten pravý? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Tak toto bolo čo?Lebo tento film je čisté znesvätenie Poea a jeho vynikajúcej atmosferické poviedky.Jama a kyvadlo z 1961 je oproti tomuto braku majstrovské dielo.Už ten začiatok vyznel tupo,primitívne a úboho a Bohužiaľ sa v tomto duchu niesol až do konca .Réžia je v tomto prípade totálne mimo a neschopnosť režiséra v tomto filme je očividná.Herci sú tiež bez hereckého umenie.Tento film ma skromnú výpravu a odev tiež niekedy bol až na smiech.Dialógy o nich si myslím svoje.To bola totálne zbytočná adaptácia,ktorá ma len minimálne spoločné s Poeom. ()

K.I.N.G. 

všechny recenze uživatele

Trochu mě překvapilo zdejší nižší hodnocení filmu. Nevím, nakolik bych to měl nazývat adaptací Poea, ale film je to vskutku dobrý. Obzvláště áčkový výkon Lance Henriksena, ostatně jako obvykle, stojí za vyzdvihnutí. Oliver Reed se v roli kardinála našel a b-hororový klasik a miláček Stuarta Gordona Jeffrey Combs byl ve své lehce komediální postavě také velkým obohacením pro film. Snímek je natočen v duchu, který by kdekdo mohl nazvat laciným šmejdem se skoro až telenovelovou nebo asyláckou atmosférou, ale já bych to nazval spíše jako vhodné fantaskní provedení. Mně se tohle líbilo. ()

Reklama

Hennes 

všechny recenze uživatele

Zpracovat Poea není určitě jednoduché, ale Stuart Gordon odvedl velmi slušnou práci. Atmosféra ve které je moc inkvizice nad vším je ztvárněna příjmně a nenuceně. Samozřejmě je na snímku vidět, zejména na interiérech, že se jedná o béčkovou produkci, ale herecké výkony Lance Henriksena či velmi pohledné Rony De Ricci (mimochodem ta natočila pouhé dva filmy, tento a v roce 1988 ještě hrála v roli Celie v dramatu PENITENT, pod rodným jménem Rona Freed) jsou na velmi dobré úrovni. Snímek svou stopáží není žádným protahovaným pokusem o velké dílo, ale stručným filmem o inkvizici a jejích praktikách ve středověku. ()

matestlust 

všechny recenze uživatele

Joo,další věc od Gordona, která mě moc pobavila. Klasickou předlohu E.A.Poa čapl pěkně za kule s tím, že dal přednost mučení před psychologickou stránkou. Lance, jako inkvizitor, nemá chybu, je uchylný a nekompromisní sadista. Do toho se zde opět objevil Gordonův (a muj) veliký oblíbenec J.Combs, což mě zahřálo u srdíčka. Navíc je zde výborně vybudovaná atmosféra strachu z bolesti. Co mě zde trochu zamrzelo byl urychlený konec, docela přitažený za vlasy, kde si docela protiřečí se zbylou části filmu. Jinak se jedná o povedený kousek,který si rád někdy pustím znova. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Zneužitý název. Trapný pokus o Kladivo na čarodějnice se šmíráckým použitím rekvizit z E.A. Poa. Inkvizitor zpočátku skvěle nadčasový, vše ostatní trapně „nadčasové“, samé deklamace hollywoodského humanismu. V postavě inkvizitorově je soustředěno naprosto vše, celé ideové napětí staré i moderní Evropy. Pohádkový konec „chtěl jsi čarodějnici – zde je“ navazuje jako jediné možné řešení na úvodní bezvýchodnost totalitního patentu na pravdu. Komunisti jehovisti krtek sto let žere listí. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama