Režie:
Steven KnightScénář:
Steven KnightKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Dickon HinchliffeHrají:
Tom Hardy, Olivia Colman, Ruth Wilson, Andrew Scott, Ben Daniels, Tom Holland, Bill Milner, Danny Webb, Alice Lowe, Silas Carson, Lee Ross, Kirsty DillonObsahy(2)
Ivan Locke (Tom Hardy) je vzorný otec rodiny a úspěšný podnikatel ve stavebnictví. V nejdůležitějším okamžiku své kariéry zvedne zvonící telefon a rozhovor, který následuje, odstartuje sérii událostí, jež pomalu vnesou světlo do dřívějších mužových tajemství. Jeho kariéra, rodina i duše se zmítá v krizi. Vyjde najevo, jak může jediné chybné rozhodnutí vést k úplnému zborcení pečlivě vybudovaného, záviděníhodného života. (AMC Czech)
(více)Videa (7)
Recenze (562)
Povrchní vynášeči rychlých soudů v tom uvidí reklamu na BMW. Cynik by řekl, že může být hůř. Že Lockeho klub mohl 1:3 prohrát, že mohl píchnout či se dozvědět, že ho manželka už léta podvádí s fotbalistou jménem Caldwell. Já jsem v tom autě viděl sebe, vás, tebe. Sevřené komorností noční dálnice, kde představivost dostává jeden podnět za druhým. S handsfree, co svazuje ruce. V situacích, které každý zná a pokud ne, tak je brzy pozná. Na beton. Na beton, co je spolehlivější než Cé šestka. Life. Life Sentence.. Objektivně to asi není na plný počet (občas zbytečná vyhrocenost, monology k otci na zadním sedadle), ale já těch pět hvězd musím dát, protože Hardy… ()
"Všechno zvládnem. Na to dohlídnu. Uvidíš. Prostě vezmeš věci do svých rukou a makáš a makáš, dokud to není, jak to má být. Držíš se plánu. Vidíš? Život. Ano, doživotní rozsudek. Takže co? Udělám, co je třeba, ať už mě za to budou nenávidět nebo milovat. Musíš být spolehlivý a nezáleží na tom, co si o tobě kdo pomyslí." Atmosférická hra světel na noční dálnici a zásadní životní telefonáty, při kterých jde osamělému hrdinovi o život, ale jinak než v komorních telefonických thrillerech jako Telefonní budka nebo Pohřbený, protože tohle není thriller, ale drama. Obě ženy hrdinova života jsou sice pro potřeby scénáře otravně labilní, ta historická betonovací krize zase trochu úsměvná a celé je to dost vykonstruované, ale s Locke a jeho stejnojmenným, i pod největším tlakem sympaticky a inspirativně zodpovědným, odhodlaným a konejšivě klidným hrdinou (spolehlivě charizmatický Hardy) se nudit nebudete. ()
"Ty se vysereš na nejrozsáhlejší lití betonu kvůli držení ruky, která je křehká?" Ivan Locke se rozhodl udělat správnou věc a vyvolal tím ve mně jedinou otázku: Je ten chlap debil? Nikdo jiný by totiž pravděpodobně neohrozil svůj domov, rodinu i práci kvůli náhodnému úletu, který rodí o dva měsíce dřív, takže bych si dovolil o Ivanově otcovství pochybovat. On však nepochybuje, řídí, telefonuje a křičí do zpětného zrcátka, což je přesně tak nudné, jak se to tváří. ()
Spoilery! Když se nad snímkem zkusí člověk hlouběji zamyslet, tak mu jistě nedá velkou námahu přijít na to, že děj není kdovíjak hluboký. Nicméně, Hardy je tak přesvědčivý a režie tak kvalitní, že se snímku podařilo mě na svých 85 minut připoutat na sedadlo spolujezdce a nikam nepustit. Vynikající příběh o vnitřním boji člověka, který stojí na obtížné životní křižovatce a svádí nelítostný souboj s časem a vlastně i se svojí budoucností. Postupně je divákům prostřednictvím telefonních rozhovorů odkrývána hrdinova minulost. Rozhodl se udělat věc, kterou považuje z morálního hlediska za správnou. Pokouší se napravit svoji životní chybu, své antikoncepční selhání. Jednu z mála chyb ve svém takřka perfekcionistickém životě. Po cestě do Londýna se poté snaží minimalizovat škody a zklamání, které svým rozhodnutím napáchá. Na podobné rozhodnutí potřebuje člověk pořádné koule. Dovedu si představit, že pro drtivou většinu pánů by byla cesta do porodnice tím posledním, co by v situaci hlavního hrdiny upřednostnili. Hardy je zde vykreslen jako ten největší úžasňák a správňák, takže mu divák prostě drží palce. Kdybych před zhlédnutím tušil, že se bude jednat o snímek o jedné postavě, kde se bude značnou část stopáže řešit beton, tak bych se k jeho zhlédnutí nikdy neodhodlal, což by byla pořádná škoda. Naštěstí existují filmové výzvy, které občas dovedou člověka velice příjemně překvapit a potěšit. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybrala uživatelka Mireldis. ()
"THE DIFFERENCE BETWEEN NEVER AND ONCE IS DIFFERENCE BETWEEN GOOD AND BAD." ------------ Telefónna Búdka práve hrá na frekvencii 66,6 FM, alebo ako si zničiť život za 15 minút a zároveň mať čisté svedomie. K filmu nie je moc čo povedať, dialógy to povedia za seba. Môžeme vyzdvihnúť Hardyho herecký výkon. Diverzita jeho filmov je neskutočne obrovská. Ďalej fakt, že sa jedná o Knightov režisérsky debut, no a v neposlednom rade ten prvý, nazlostený telefonát Ben Danielsa. Okrem nočnej road atmosféry už zrejme nič iné nezostáva. ()
Reklama