Případy Anniky Bengtzonové
Režie:
Peter FlinthScénář:
Pernilla OljelundKamera:
Eric KressHudba:
Adam NordénHrají:
Malin Crépin, Björn Kjellman, Leif Andrée, Kajsa Ernst, Erik Johansson, Felix Engström, Richard Ulfsäter, Antje Traue, Per Graffman, Björn Granath (více)Obsahy(1)
Annika Bengtzonová (Malin Crépin), kriminální reportérka švédských novin Kvällspressen, se při udílení prestižních cen Alfréda Nobela stane svědkem pozoruhodné vraždy. Před jejíma očima padnou výstřely na dva lidi, z nichž jedním je kontroverzní laureát v oblasti medicíny Aaron Wiesel (Jackie Jakubowski). Z Anniky se rázem stává klíčový svědek a musí přislíbit policii, že nezveřejní nic z toho, co viděla. Odpovědnost za vraždy brzy přebírá teroristická skupina s vazbami na Blízkém východě. Annika ale nabývá čím dál větší jistoty, že cílem útoku nebyl Wiesel, nýbrž jeho taneční partnerka Caroline von Behring (Anna von Rosen), předsedkyně Nobelova výboru. A tak se pouští do vyšetřování na vlastní pěst, díky němuž se jí postupně daří rozklíčovat fungování a mocenské boje v rámci uzavřeného a nepřístupného Nobelova výboru. Čím více se však přibližuje pravdě, tím větší nebezpečí jí hrozí. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (17)
Nijak překvapivý novinářský thriller, ve kterém se snaží mladá žuirnalistka přijít na kloub dvojnásobné vraždě, jejíž motiv není takový, jaký se zdá. Seveřané tentokráte nedokázali vtisknout filmu svojí tradiční přidanou hodnotu v podobě syrové atmosféry a tak nemá film příliš mnoho co nabídnout. Ale vzhledem k tomu, že případy Anikky Bengtzon sekají Švédové jak Baťa cvičky, nemůže člověk příliš mnoho čekat. 50% ()
Nvm, či už Annikyne prípady tak poznám, alebo som už tak vyskillovaný z kriminálok alebo som to proste len prekukol oveľa skôr ako zvyšok, ale od nejakej 20 minúty som presne vedel kto je vrah a hlavne kto je objednávatel a teda v závere som sa už iba dementne usmieval a pokyvkával hlavou, ako som to odhalil. V konečnom dôsledku je to len klasická krimi s falošnými stopami a postupným vyšetrovaním. Obyčajná šablónka, ale veľmi svižne natočená a ako prvý diel série to skvelo otvoril. 3 z 5 ()
Kde nič nie je, ani čert neberie. Keď staviate na nenápaditej a umelej predlohe, nezáleží, koľko talentu vo vás, či v tomto prípade v Peterovi Flinthovi drieme. Štylisticky nezaujímavý pásový výrobok podľa švédskej detektívnej receptúry si môže pripísať body k dobru jedine za výber peknej tváričky do hlavnej role a dnes už vysoko cenenú snahu o návrat k žánru novinárskych filmov. Nobels testamente sa však len hádže na plytčine klišé a hlúposti, ktorá obostiera naivný ošúchaný koncept detektívky so silnou ženskou hrdinkou, idúcou proti všetkým a vsádzajúcou vlastný život do hry o pravdu. Nevyťažená vedecká pôda neprináša žiadnu formu ozvláštnenia, len podtrháva nezmyselnosť a banalitu príbehu, čím zároveň poukazuje na zbytočnosť filmu. Na to, aby som venoval pozornosť či už predlohe, alebo ďalšej časti série, nevidím žiaden dôvod. 30% ()
no, už je jasné, že nie všetko severské s nálepkou thriller je (minimálne) dobré..nebolela ma síce z tohto filmu hlava, ale ani som si spokojnosťou neškrabkal okolie pupíka..ak by to pochádzalo z americkej produkcie, kvitli by tu "odborné" komenty o odpade..práve pre túto škatuľkovanosť pohľadov mu dávam len jednu hviezdu..(ako vidím, že malina fičí sťa anikó aj v ďalších opusoch..už s vyšším hodnotením...skúsim..?) ()
Zabitý čas slabou kriminálkou. Atmosféru hľadali a vidno že nenašli. Pri konci keď vedela kto to je a pozerala na to video-dôkaz a na konci videa povedala meno a Anikka urobila HA (veľké a prekvapené HA) ma skoro jeblo a bolo mi jasné, kto si dnes ešte zalieta. Len jedna vec mi nieje jasná, prečo som to kua pozeral. ()
Galerie (21)
Photo © Sony Pictures Television Networks
Reklama