Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Nezáleží na tom, jestli jste lepič plakátů v montérkách nebo úspěšný manažer ve značkovém obleku. Citové problémy mohou bolet a trápit úplně stejně,“ říká režisér televizního filmu J. Sebechlebský, který vznikl podle scénáře jednoho z nejčtenějších českých spisovatelů – Michala Viewegha. Budeme sledovat osudy několika partnerských dvojic. Byť pocházejí z různých sociálních skupin a vlastně se mohou potkat jen v tom nejveřejnějším prostoru, jakým je např. sportovní stadion, nákupní centrum či rekreační oblast – mají jedno společné „neskromnou ambici“ nalézt skutečnou a opravdovou lásku. Máme tu otce rodiny (N. Lichý), který se marně snaží každodenní životní stereotyp i počínající krizi středního věku zažehnat až pubertálním zahořením k neznámé krásce. Je tu i mladá dívka (B. Poláková), která odmítá puritánsky svázanou morálku svých nejbližších a snaží se žít po svém. Přitom zoufale hledá životního partnera. Hrdinou příběhu je i někdejší sportovní hvězda (J. Kolařík) prožívající trpký konec kariéry. Provází ji nejen rozpad osobních vztahů, ale v podstatě všeho, pro co stojí žít. A pak je tu i bezdětný, slušně zajištěný manželský pár (P. Vitázková a I. Chmela). Ona i on se až dojemně snaží zakrývat své mimomanželské milostné aktivity, aniž si uvědomují, že už jsou vlastně veřejným tajemstvím… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (230)

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

Tento film nemá s láskou nic společného, natož aby jí definoval. Postavy jsou jakoby bez života smířené se svým osudem. Ani kouzelná nejstarší dvojice snímek nezachrání a dvě "moudré" fráze nad kterými se dá víc než diskutovat, také ne. Není se čeho chytit. Herecké výkony nebyly vůbec špatné, jen mi to přišlo takové splácané. A i když si troufám tvrdit, že vím, co chtěl snímek sdělit a kam to celé mělo směřovat, tak si myslím, že se to nepovedlo. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Slepenec několika příběhu spojených do sebe. Možná ve výsledku mírný  patvar. Ale Na Báru Polákovou se dobře kouká a tady je k vidění ještě z doby, kdy vydávala Krávu a Pas - jednotky roztomilé písně i roztomilého klipu (mimochodem absolutní rým je mi taky vším a vždycky bude. A na YT mě dostalo video, kde Bára za hula hoopu zpívá píseň Nevinná.)  A tady mě v roli skutečné krávý vážně bavila. Ok, žádný můj  typ éterická víla (:D), ale ty její naštvané pohledy a sarkastické hlody  byly super.:D A na obtloustllého Norberta Lichého zamilovaného do krásky z plakátu jen tak nezapomenu. A Norbert je skvělý herec. Taky skvělé pohledy a vystihnutá melancholie jeho postavy.  Teprve choulostivé příběhy Polákové a Norbera to povznáší ze šedě. Ale snaží se to být o lásce, snad I trochu o mezilidských vztacích,  hudba Jana Maxiána je mile lyrická stejně jako celý film, i když několik momentů je trochu vycpáckovkých. Na druhou pěkně  to zahrálo i to nákupní centrum (zde jsem se dozvěděl, že brněnská Vaňkovka. V Brně jsem nedávno byl na ruském kole...Hmmm, Vaňkovku jsem vynechal.) Něco takového u nás na vsi fakt nemáme a v tom labyrintu by se ještě mohlo odehrávat tolik milostných a na druhou stranu odcizených příběhů!!! Určitě film úplně nevyuživá svůj potenciál, předevčírem jsem viděl Vlastníky, a ještě jsem se z toho úplně nepobral, z Lábuse a spol..No jo, to bylo teprve něco skvělého.:D Nejlepší film, co jsem letos viděl + hlavně ty křesťansko+židovské hodnoty. Ale ne každý domací film musí být Vlastníci a i  tahle milá malá věc z ČT mi docela udělala radost. A tak nějak. Díky. ()

Reklama

Honzíno 

všechny recenze uživatele

Šustění papírem je slyšet až za roh. Film naprosto bez jakéhokoli obsahu s charaktery, které svou plochostí předčí Polabskou nížinu, kdy 'prostinký' je milosrdné slovo. Polákovou by už valná většina chlapů poslala dávno k šípku, mistr Raego v posledním dějství otočí o 360° naprosto dementně a bezpředmětně, motivace Anikó Vargové snášet kotel od celé rodiny nenalezena. Abych to shrnul, většina charakterů je na pěst. Hubenou hvězdu zachraňuje klasicky dobrý Igor Chmela, kde jediný jeho charakter a jemu vlastní projevy dávají značit logickému vyústění a skutečnost, že jsme to dokoukali. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Dokonale bezobsažný řekl bych dekorativní film - všichni jsou přesně takoví jako byste je vystřihli z papíru, a všichni bez rozdílu se chovají jako nány nebo jako idioti a nikdo s ničím nic nedělá, jen se tak pohybuje ve své existenci, která nemá jasné motivace, směřování, prostě nic. A pokud se bude někdo snažit namluvit vám, že je to hluboká výpověď současného superautora o vyprázdněnosti našeho žití a neschopnosti řešit problémy, nebo našeho dobrovolného vláčení konzumem a pozlátkem (což symbolizuje ta obchodní galerie - BTW schválně mi dejte tip na architektonicky zajímavější a nepotřebnou starou zástavbu líp využívající obchodní centrum než je právě brněnská Vaňkovka), doporučoval bych vám zeptat se, co bylo symbolického na ztracené a nehledané čivavě, na z absolutně neznámého a z ničeho nijak patrného důvodu "hrdinkou" prezentované nenávisti k matce (Dana Syslová), nebo na nikam nevedoucí lince s náckem a "anarchistou", který koupil za veškeré své úspory prsten slečně k prvnímu výročí, aby mu v poslední minutě snímku - ako vravia bratia Slováci - jeblo (navíc ta přítelkyně je v celém filmu skutečně jen jako dekorace s jedinou řečenou větou) a on začal něco, o čem zase nevíme proč by to hergot vůbec dělal, a ani jestli to mělo vůbec nějaké pokračování (které by na rozdíl od toho, co se dělo předtím, mohlo být konečně zajímavé). Ty "relativně samostatné příběhy" vlastně buď nejsou ani příběhy, nebo fungují tak, že se nemůžu zbavit dojmu, že žiju v nějakém úplně jiném vesmíru než jejich aktéři (za což jsem nesmírně rád), a nechápu, že to neviděli tvůrci Definice Lásky. Poslední záběr je vzhledem k předcházejícím 79 minutám naprosto mimózní WTF. Pokud to Viewegh opravdu takhle napsal, mohlo to snad na papíře fungovat (ale docela o tom pochybuju). Ale pokud to takhle předal jako hotový scénář, tak už by to opravdu neměl zkoušet znovu. Jen tak BTW ta definice lásky je v celém filmu jen jednou zmíněna a jeho 99% nedává absolutně tušit, že by v něm někde nějaká láska byla nebo že bychom ji měli vůbec hledat - jako jakási výpověď o podobách lásky tahle věc naprosto selhává (anebo možná říkám láska úplně jiným věcem). Škoda promrhaných hereckých výkonů, škoda peněz mimo jiné i z koncesionářských poplatků, a hlavně škoda toho času. Proto 40% - s tímhle hereckým materiálem vyprodukovat takovouhle smysl postrádající a nic nepřinášející podivnost, to by se mělo trestat - ale oni prostě opravdu hrají slušně. Jen tak nějak nemají co. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Je jasné, že Viewegh by měl beze srandy uvažovat o změně profese. Na druhou stranu bych tenhle televizní projekt úplně nezavrhoval. I když nevím, zda je to zásluhou herců nebo režiséra, umně zahladit poměrně bezobsažný děj. Motivace postav jsou minimálně diskutabilní, leckteré scény postrádají smysl, podstatu. Je tu ale Barbora Poláková v roli rozmazleného pacienta, té patří ta dietní třetí hvězda!! ()

Galerie (55)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení probíhalo v ulicích Brna, v nákupní galerii Vaňkovka, v Kajot aréně, na Brněnské přehradě a v Náměšti nad Oslavou. (DecentFellow)
  • Pro Danu Syslovou se jedná o snímek natočení 50 let po jejím filmovém debutu, který si odbyla v titulu Pražské blues (1963) (M.B)
  • Spisovatel Michal Viewegh si ve filmu zahrál sám sebe, a to ve scéně ke konci filmu, kde měl autogramiádu své knížky v nákupním centru. (lofa)

Související novinky

VOD tipy na konec srpna

VOD tipy na konec srpna

19.08.2023

S příchodem druhé poloviny srpna se nám léto pomalu přehouplo do své finální fáze, a pokud už vám příležitostné deštivé počasí narušuje plány na rozverné venkovní aktivity, nemusíte klesat na mysli,… (více)

Reklama

Reklama