Režie:
Mel GibsonScénář:
Malcolm MacRuryKamera:
Donald McAlpineHudba:
James HornerHrají:
Mel Gibson, Nick Stahl, Fay Masterson, Gaby Hoffmann, Margaret Whitton, Geoffrey Lewis, Richard Masur, Michael DeLuise, Ethan Phillips, Jean De Baer (více)Obsahy(1)
Příběh o přátelství osamělého chlapce a muže, kterého jeho zjizvená tvář donutila žít na okraji společnosti. Z těchto dvou vyděděnců, dvanáctiletého Chucka, který vyrostl bez otce, a bývalého učitele McLeoda (Mel Gibson), který se po ošklivé automobilové nehodě rozhodl žít v ústraní, se brzy stanou dobří přátelé. Jejich vzájemný vztah pomáhá jak chlapci, jehož McLeod připraví na přijímací zkoušku na vojenskou akademii, tak i samotářskému učiteli, který se postupně začne otevírat svému okolí... (North Video)
(více)Videa (1)
Recenze (134)
Když se u náklonnosti a důvěry stáváte příjemcem i dárcem, je přechod od Silver Surfera na Kupce benátského mnohem snadnější.. Klasický příběh o vzájemném obohacení životních outsiderů, při kterém debutant Gibson nijak netlačí na pilu karikatury ani patosu. Vlastně netlačí ani na aspekt literární předlohy, který naznačuje, že ve vztahu spratek - karbanátek nemusí jít jen o nevinné přátelství. Ze Stahla však vydoloval maximum a sám jako half-Michael Myers nechává zapomenout na Lethal Weapon hezounství. Vlastně i na ostatní vedlejší postavy.. ()
Skvěle vystavěný komorní příběh o vztahu problémového třináctiletého kluka a znetvořeného zatrpklého člověka. Gibsonovi se jeho režijní debut opravdu povedl, navíc se výborně zhostil i hlavní role. Příjemný výkon podává i tehdy malý Nick Stahl v roli malého Chucka (tehdy ještě netušil, že za 10 let bude utíkat před Terminátorkou). Nádherně smutná je hudba Jamese Hornera. ()
Cituplný příběh, jenž opět poukazuje nad krutostí lidí(jak jsem již řekl u Umučení Krista).V tomto případě jde o opovržení nad osobou, jež byla nešťastným způsobem zohavena a jen kvůli této vadě na kráse,se lidé nedokáží dívat na nic jiného,než na toto zohavení.Narozdíl od chlapce,který tuto zrůdnou tvář již nadále nevidí,to zkrátka společnost nedokázala a tak to často,bohužel,bývá i v realitě... Obdivuhodný režijní debut ! ()
Režisérsky debut Gibsonovi vyšiel. Škoda, že to malo silný rodinný nádych a nevyhýbalo sa klasickým filmovým klišé, ako rodina, problémy s rodičmi, otec-alkoholik alebo otec-velký vzor, staršia sestra a pod. Scenár je trošku plytkejší a takmer 2 hod sú zbytočne veľa, ale réžia je podarená. Hodnotenie: 60% ()
Příběh o sblížení chlapce Chucka (Nick Stahl) a jeho soukromého učitele McLeoda (Mel Gibson). Chucka všichni považovali za méně duševně schopného a až McLeod mu otevřel cestu k přemýšlení a schopnost učit se. A díky svému učiteli se mu podaří vystudovat jeho vysněnou vojenskou školu všem navdory. McLeod musel žít po znetvoření při autonehodě na pokraji společnosti, která ho ze svého středu vyobcovala pro jeho znetvoření, které jim nahánělo hrůzu a stupňovalo to jen další a další obvinění na jeho osobu. Drama o homofobní společnosti, která si ráda vybírá svého obětního beránka, zvláště když se tu jeden ohava sám nabízí. Navíc ten strach z neznáma a tajemna, která jeho tvář halí do ještě větší zrůdnosti. Přesto to místy vyznívá dosti pateticky, místy zase příliš povrchně. Další postavy: matka Catherine (Margaret Whitton), která uvěří všem vzneseným obviněním, a Chuckovi sestry Gloria (Fay Masterson), která mu každou chvíli dávala najevou krutou pravdu o jeho otci, a malá přechytračelá Meg (Gaby Hoffmann). ()
Galerie (41)
Zajímavosti (10)
- V scéne, keď sa Charles Norstadt (Nick Stahl) učí doma na skúšku, v televízii práve ide western Červená rieka (1948). (donnie22)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte Maine. Niekoľko scén bolo natočených aj v kanadských provinciách Nové Škótsko a Britská Kolumbia. Celkovo trvalo od 3. augusta do 9. októbra 1992. (MikaelSVK)
- Režisér a představitel Justina McLeoda Mel Gibson vzpomínal na jedno z úskalí vzniku filmu: "Vzhledem k tomu, že jsem hlavní roli musel vzít sám, znamenalo to pro mě mimořádně dlouhé pracovní dny, protože trvalo hodiny, než byla hotová moje speciální maska - a líčili mě ještě předtím, než štáb postavil scénu. Tolik sil jako u tohoto filmu jsem ještě nikdy nemusel investovat. Jednou jsem dokonce usnul uprostřed rozhovoru se svým asistentem - jako starý dědeček, který si právě zdřímnul. Když jsem se probudil, měl jsem před sebou dobře dvacet polarioidových fotek, jak slastně spím s otevřenou pusou." (NIRO)
Reklama