Režie:
George ClooneyKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
Alexandre DesplatHrají:
George Clooney, Matt Damon, Bill Murray, Cate Blanchett, John Goodman, Jean Dujardin, Hugh Bonneville, Bob Balaban, Dimitri Leonidas, Justus von Dohnányi (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Památkáři nejsou žádní nudní patroni, ale unikátní vojenská jednotka, která nasazovala vlastní krky, aby z rukou nacistů vyrvala skvosty, které za trvání Druhé světové války nakradli. Hvězdnou sestavu uměleckých záchranářů vede George Clooney ve výjimečné čtyřkombinaci producent – režisér – scenárista – herec, kterého doplňují třeba Matt Damon, Bill Murray, John Goodman nebo Cate Blanchett. Film se odehrává v době, kdy už bylo víceméně jasné, že hitlerovské Německo bude poraženo a pomalu se začínaly napravovat válečné škody. Milovníky umění trápil především nejasný osud tisíců uměleckých děl, které nacisté pro Hitlera a další pohlaváry nakradli a ukryli neznámo kde. Z jejich popudu tak vznikl tým, který postupoval v patách spojeneckých vojsk a hledal stopy po těchto vzácných artefaktech. Vypadalo to jako nesplnitelný úkol: Umělecké poklady se nacházely za nepřátelskou linií a německá armáda byla připravená splnit Hitlerův rozkaz, podle nějž měla být všechna umělecká díla s pádem nacistické říše zničena. Jak mohlo těchto pár mužů doufat v úspěch? Vždyť svými původními profesemi - ředitelů muzeí, kurátorů a historiků umění, více rozuměli Michelangelovi než zacházení se zbraněmi. Pod palbou německé armády, v zaminovaných skrýších a vybombardovaných městech riskovali Památkáři své životy, aby ochránili ty největší poklady lidstva. (Cinemart)
(více)Videa (4)
Recenze (631)
Upřímný záměr Cloonymu neupírám, naopak chválím do nebes, tohle se vědět má a skutečně, když jsem viděla umělecké dílo, s kterým jsem někdy měla tu čest tváří v tvář, pohnulo mi to osrdím. Jestli na mě ale u sledování Památkářů dotírá francouzská Stepující stonožka jak vosa na bonbon, něco je špatně. ()
Veľké sklamanie. Od tohto "Tragáčikovského" námetu (odhliadnuc od vojnového prostredia) som rozhodne čakal viac. Ale čo sa vlastne čudujem. V poslednom čase sa čím ďalej tým viac utvrdzujem, že všade kde hrá Clúnyj ide film v mojich očiach rovno do smetiaka. Neskutočne nudný herec na plátne produkuje iba neskutočnú nudu. V tomto prípade sa k nude pridali vrcholne hlúpe, iritujúce, patetické dialógy/monológy, ktoré vo mne navodili akurát tak pocit trápnosti. Na niečo však boli dobré. Vždy keď prišli, mohol som aspoň kývať hlavou zo strany na stranu a úprimne sa čudovať nad tým, čo všetko sa dá vymyslieť, aby film dosiahol vrchol trápnosti, stupidity a patetizmu. Miestami som si pripadal ako jedna z babiek farára Otíka, keď si na fare omylom pustili porno: "Proboha, co toto je, co to je?". Keď dialóg skončil, moje úprimne počudovanie sa opätovne prepadlo do sto kilometrov hlbokej studne neskutočnej nudy, kde mi dalo teda sakramentskú prácu nezaspať. Tento film rozhodne preveril moju silu vôle dopozerať film až do konca. Krásny príklad toho, že aj keď je film nabitý hviezdami, nemusí to vždy znamenať kvalitu. Ani vlastne neviem, ze čo tie dve hviezdy. 30/100 ()
O téhle jednotce jsem četl, resp. asi o její jedné části v souvislosti s nalezením ukradených pokladů v solných dolech v Německu. Georgeovi povětšinou režie zdatně jde, zde to však úplně nebylo ono. Film měl neskutečný potenciál a jistě netrpěl chudým rozpočtem. Kulisy válkou zničených měst, táborů, základen, letišť i dolů samotných byly dokonalé. Všechna ta technika také, oči mi z ní přecházely... Hvězdný team mi do toho celého moc nezapadl ani jejich humor, který nebyl vždy na místě... Je to škoda, tento film měl mnoho co říci a je faktem, že ti chlapi zachránili lidstvu nevyčíslitelná díla... Už jen pro to si zaslouží tento film. Žel tomu chyběl nějaký výrazněji vypjatější moment a vlastně i nějaká solidní dějová osa. Film je poskládaný z drobných epizodek a jako celek nepůsobí zcela kompaktně. Jako válečnému fandovi mi však radost udělá každý počin i ten ne zcela dotažený k dokonalosti. Už jen za to prostředí a techniku dávám za tři obrazy. * * * ()
Tak ja nevim no. Jako tema je velice zajimavy a rozhodne vhodny k natoceni, ale nejsem si uplne jistej, zda by nebylo lepsi zvolit format nejake miniserie nebo serialu. Takhle, ackoliv ma film dve hodiny, prislo mi, ze vidim jen sem tam nejake stripky z akce, ktera se tahla nekolik mesicu. Hlavni hrdinove jsou sympataci, ale tak nejak se tu jen mihaj, ze si k nim clovek nedokaze utvorit poradne zadnej vztah. Jinak po filmarsky strance v zasade bez vytek, vizualni stranka je super, hudba je taky fajn. Jenze proste ackoliv me to zajimalo a dve hodiny utecou jako nic, prijde mi, ze s danym tematem slo udelat daleko vic a vic nez lepsi 3* to proste neda. ()
,,PANE PREZIDENTE, V TÉTO VÁLCE JSME DOŠLI K BODU, KDY JE OHROŽENO PŘEŽITÍ TĚCH NEJVĚTŠÍCH HISTORICKÝCH DĚL...“ /// Clooney usoudil, že už dlouho do Evropy nešlo žádný komando. A tak po všech těch špinavcích a panchartech jsou tady osoby intelektuálně nadaný, se sklonem k muzejnímu badatelství, který špínu a krev moc nemusej. Možná i proto to má strašně nevyrovnaný tempo. Zajímavej okamžik okamžitě zabije příběhová vata – teda spíš upovídaná nuda. Hold intelektuálové. A přitom z toho cejtím tu snahu vo dobrodružství… Zřejmě čestná pocta ,,památkářům“, jednotce s ušlechtilým posláním, kterou my, nemuzejní typy…. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,,The Monuments Men: Allied Heroes, Nazi Thieves and the Greatest Treasure Hunt in History", kterou v roce 2009 napsal Američan Robert Morse Edsel ve spolupráci s Bretem Witterem, číst nebudu. 2.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 3.) Thx za titule ,,DENERICK“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ ne ()
Galerie (99)
Zajímavosti (21)
- Profesor George Stout (George Clooney) přednáší zhruba v čase 00:06:30 před mapou Evropy s nápisem: „March 1944.“ Na většině map z té doby je Československo pohlceno Německem. Na filmové mapě naše země figurují, ale hranice mají chybný tvar. Chybí hranice mezi Protektorátem a Slovenským státem a Podkarpatská Rus by měla být součástí Maďarska. (klukluka)
- V čase 04:31, když si Hermann Goering (Udo Kroschwald) vybírá umělecká díla, můžeme před ním spatřit dílo „Et in Arcadia ego“ (také známé jako „Les bergers d'Arcadie“ nebo „Arcadian Shepherds“), což je obraz z let 1637–1938 od Nicolase Poussina (1594–1665), předního malíře klasického francouzského baroka. (Petsuchos)
- Zámok Neuschwanstein v skutočnosti naozaj slúžil ako úložisko nacistami ulúpených umeleckých diel. (misterz)
Reklama