Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (859)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Tvurci se zřejmě rozhodli nezpracovat látku ve velkém stylu plném výbuchů a masových scén poslední apokalypsy, ale spíše šli v duchu Krajních mezí nebo Alfred Hitchcock uvádí, zkrátka takové to odpolední koukání. Navíc si evidentně neujasnili, o čem to vlastně jako bude. Jestli o lásce nebo o poučení, že přílišná moc a technologie může škodit. Je to vcelku jedno, jelikož příběh byl fakt dobrý. Stojí za zamyšlení. Rebecca Hallová však u mě vyvolávala anihilaci s hilací halových relací. Depp mě také mrzel. Deppa, prosím, už do sci-fi ne e. Přimalujte mu oči navíc a šup s ním do fantasy. Jo, a ještě jedna věc. Jestli ještě v nějakém dalším sci-fi uvidím Morgana Freemana v roli vědce, vypínám televizi oknem, jestli mi rozumíte. ()

tron 

všechny recenze uživatele

WTF hovadina s elektronickým Johnnym Deppom. Paranormálny zážitok s extra blbým názvom. I keď to vyzerá ohromne inteligentne, mega-vizionársky a nadčasovo, v skutočnosti ide o bizarný, hlúpy, nudný a nezáživný film. Hoci... to posledné nie je tak úplne pravda. Scenár je natoľko šialený, že sa napriek robustným dvom hodinám nestíhate nudiť. Namiesto toho totiž zúbožene a perverzne nasávate jednu blbosť za druhou. Kreténskosť scenára dosahuje obrích, ba priam až závratných rozmerov. Nie som expert na IT, ale pri vete „musíme vypnúť internet na celom svete“ som zostal zaskočený i ja. Ešte som nespomenul koniec sveta, "dážď" a kyborgov. Scenár je strašný bordel. Baba leží v hotelovej posteli a zrazu dnu vtrhne komando v skafandroch a unesie ju. Mohlo by sa zdať, že je fenomenálne vidieť v jednej scéne Deppa, Cilliana Murphyho a Morgana Freemana, ale nie je. Proste chujovina á la Trávnikár. Nechápem, ako takáto sračka mohla zarobiť na celom svete až 109 miliónov (hoc slovo "až" treba dať do úvodzoviek, keďže rozpočte bol rovných sto). ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně to není taková blbost, jak se tady někteří snaží naznačovat. Ano, není to promyšlené do detailů a jako v každém (!) filmu zde najdete chyby a otázky "ale proč". Přesto, příběh dokáže pracovat s několika klišé, kterým se efektně vyhne (např. vědec se nechce stát duší ve stroji, ale jeho manželka to chce). Zaujalo mě, jak se v posledních letech začíná i po filmové stránce řešit kyberparanoia a pohled autorů prochází evolucí (Nepřítel státu to začal, Eagle Eye pokračovalo, Kapitán Amerika to dostal do komiksu...). Transcendence nabízí jiný pohled, který mě zaujal... obrovský spoiler... protože už kdysi v hodinách dějepisu jsme řešili, že absolutismus ve správných rukou, může být nejefektivnější nástroj globální změny. Proč by tedy konec filmu měl být "hipík", vždyť přesně o tohle, ekologickou záchranu, se tu poslední roky snažíme. Transcendence tak odráží současný paradox mezi technickou/technologiemi, které neustále rozšiřujeme, zdokonalujeme na úkor všeho okolo, a snahy vrátit se k přírodě, k udržitelnému rozvoji, k ekologickému životu. Řešení tohoto problému mě zaujal a má co říct, srovnávat ho např. Stalo se, je opravdu zcestné. PS: Depp po všech těch pirátech pro mě osobně naprosto ztratil jakékoliv kouzlo. PPS: u některých komentářů mám pocit, že ten film je protitechnologiím, opravdu? Sakra, já viděl jiný film! Viděl jsem způsob, jak využít technologii jako nástroj k nápravě světa, a to že to kluci z FBI a pár pseudo-antikyber-teroristů nepochopilo, je prostě jen velká škoda:) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Následující komentář je zavirován SPOILERY. Nechtěl bych být v kůži těch, kdo vyrazí do kina na nový velkofilm s Johnnym Deppem, a pak se dočkají ukecaného low key sci-fi, v němž je jejich oblíbený herec víc slyšet než vidět (a podává podstatně méně přesvědčivý hlasový výkon než Scarlett Johansson v Her). Být hodně shovívavý, označím Transcendenci za mainstreamovou variaci na rané Cronenbergovy filmy, rovněž tematizující média coby extenze lidských smyslů. Film ale nemá jasno, z jaké pozice chce k prolínání virtuálních a reálných prostorů přistupovat, zda jej odmítá (protože mění lidi v roboty) nebo oslavuje (protože pomáhá k naplnění milostného vztahu). ___ Autor myšlenky všeobsáhlé umělé inteligence je během expozice představen jako vcelku sympatický vědátor, respektovaný kolegy, milovaný manželkou, obdivovaný laiky. V zásadě akceptovatelný protagonista. Jenomže když se jeho představy začnou naplňovat, přestává jednat „správně“ a také film ho – mj. za pomocí zlověstné hudby jako z noiru (jeden z důkazů zatvrzelé nehumornosti díla) – začíná ukazovat v méně příznivém světle. Měli bychom tedy začít stranit technofobní opozici? Tu však zastupují lidé, kteří jsou právem označeni za teroristy. Jediný spojovací článek mezi těmito dvěma krajními polohami, racionálně uvažující Paul Bettany, se ve druhé třetině filmu také, z málo jasných příčin, přidává k teroristům. Nejvíce prostoru dostává Rebecca Hall, která se ale nechává ovládat emocemi a po většinu času jen tupě plní příkazy svého manžela. Vlastní rozhodnutí začne činit až pod tlakem jiných postav. Nolanovi maskoti Freeman a Murphy se pak ve vyprávění objevují a mizí z něj víceméně náhodně a jejich ochota spolupracovat kdykoli s kýmkoli je přinejmenším zarážející. Divák respektující elementární mravní zákony v důsledku nemá, komu by věřil a přál úspěch, kým by se nechal vést příběhem (a tentýž divák si může v závěru filmu položit otázku, proč zůstali lidé, kteří na začátku zavraždí mnoho jiných lidí, nepotrestáni). ___ Možná lze učinit nositelem dramatu někoho/něco jiného než vícerozměrnou postavu s jasně definovanými cíli (taková v Transcendenci chybí), a film si s touhle alternativou pohrává (zájem o hrdiny je utlumen už tím, že díky prologu tušíme, jak to celé dopadne, kdo zemře a kdo přežije), funkční řešení ovšem Pfister nenabízí. ___ Dramatická podvýživenost koresponduje s despektem scénáře k logice a promyšlenější dějové výstavbě. Byť přijmeme svět, v němž existuje něco jako personifikovaný internet, množství dalších popření, která jsou od nás vyžadována, překračuje únosnou mez. Proč teroristé a FBI nechávají potenciálně hodně nebezpečný projekt dva roky nerušeně růst? Proč je k uvedení nového motivu (léčba) použito tak strašlivě samoúčelné situace (která se stane zničehonic jen pro to, aby mohl být příběh popostrčen dál)? Proč Caster ke své diseminaci potřebuje dešťovou vodu, když může použít internet, který již je rozšířený po celém světě? ___ Komu by to nestačilo, může si k amorálnosti, nelogičnosti a scenáristické vykonstruovanosti přidat žánrovou nesoudružnost (scifistická a melodramatická linie si dost překážejí), vizuální nenápaditost a tuctový soundtrack. Wally by se měl včas vrátit ke kameře. 40% () (méně) (více)

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Děti, děti, ten film vůbec nemá dějový oblouk! Byly časy, kdy jsem si myslela, že není fyzicky možné, aby mi film stvořený z přítomnosti Rebeccy Hall, Paula Bettanyho a Cilliana Murphyho působil cokoliv jiného než absolutní radost. Tyto časy jsou pryč. Transcendence disponuje něčím jako vágní myšlenkou, co by chtěla pojednat, ale to zpracování... to zpracování. Nehotový, nedospělý polotovar. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (20)

  • Na konferenci v úvodu filmu je záběr do publika, v němž sedí Elon Musk, který kromě firem SpaceX a Tesla Motors založil v roce 2015 i neziskovou organizaci OpenAI. Ta se zabývá právě umělou inteligencí a riziky s ní spojenými. Sám Musk považuje vznik skutečné umělé inteligence za největší existenciální riziko pro lidstvo. (Rejfa)

Související novinky

Sherlock jako Deppův brácha

Sherlock jako Deppův brácha

27.05.2014

Johnny Depp se v posledních letech věnoval hlavně disneyovským blockbusterům, letos se ale všechno změní. Jeho sci-fi Transcendence už máme za sebou, v nejbližší době pak zkusí štěstí v mysteriózním… (více)

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

11.04.2014

Seriálová válka lidí a Cylonů začala už v Battlestar Galactice z roku 1978, její nejpamátnější okamžiky však přišly až po roce 2003. Stejnojmenná televizní minisérie totiž nastartovala temnou… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

19.06.2013

Co nového u pokračování (nejen) komiksových hitů? Nebudeme to zbytečně natahovat. Sin City: A Dame to Kill For mělo mít premiéru letos v říjnu. Rodriguez a Miller ale údajně pořád nedotočili a to je… (více)

Reklama

Reklama