Reklama

Reklama

Indiánské léto

  • angličtina Indian Summer (festivalový název)
všechny plakáty
TV spot

Obsahy(1)

Gedeonův první "skorocelovečerní" film sice svou poetikou odkazuje na snímky české nové vlny 60. let, ale zároveň přichází s novým pohledem. Uzavřená a samotářská dospívající Klára tráví konec léta u babičky se svou sestřenicí Marií, která je jejím pravým opakem. Na místní diskotéce se Klára seznámí se dvěma chlapci, usilujícími o Marii. Vztahy mezi oběma dívkami a zároveň jejich vztahy k oběma mladíkům tvoří předivo křehkého příběhu dospívání. Klára, poučená získanými zkušenostmi, odjíždí z prázdnin vstříc dalším výhrám i prohrám, svým dalším životním osudům. V jednoduchém vyprávění o čtyřech mladých lidech na konci léta rozehrává Gedeon v konkrétních postavách příběh mnoha jejich vrstevníků z dnešní doby a dnešního světa. Zachycuje jejich pocit prázdnoty a tápavého hledání svého místa, včetně povrchnosti jejich dialogů, ale včetně podvědomé víry v lásku. První setkání s city a projevy dospělosti podává v lyricky tragikomické formě. Životní pocity hrdinů dokreslují texty písní jedné z typických předtavitelek tzv. "tancovačkového " rocku, rakovnické skupiny Brutus. V české filmové produkci jde o ojedinělý snímek, který staví na odlišných východiscích než většina ostatní české tvorby. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (144)

rawen 

všechny recenze uživatele

Na této miniatuře jako by se Gedeon teprv zaučoval a zkoušel si jak daleko (či spíš kam co do délky) může zajít. Výsledkem je kratinké strohé vykreslení "skleníku" venkovského dospívání - slovník čítající dohromady 15 slov omílaných pořád dokola, prázdné dialogy, které se točí spíš kolem slov samotných než kolem významu, který by měly mít. Jsem rád, že jsem nevyrůstal na nějaké podobné vesnici .) To vše podává Gedeon takovým tím "českým" absurdním nadhledem alá Miloš Forman (Černý Petr)... Vychází mi z toho příjemná hodinka, které chybí vyšší ambice, což je ovšem vzhledem k "poslání" filmu zřejmě úplně v pořádku. 8/10 ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Na to, že je film tak oceňovaný, čekala jsem, že to bude něco mnohem lepšího. Ale bohužel nebylo. Film mě nijak nenadchnul. Byla jsem na něj zvědavá. Nejen na samotný děj, ale především na hvězdy dnešního filmu - Táňu Vilhelmovou a i Kláru Issovou. Byly tam mladé, byly tam jiné. Ale docela dobré. Chápu, že to Gedeon natočil jako absolventský film a třeba scéna s jablky a vanou se mi dost líbila, ale jinak mě film převážně nudil a pořád jsem něco čekala a ničeho se nedočkala. Bum, najednou to prostě skončilo... ()

Reklama

fredisek 

všechny recenze uživatele

Škrobené dialogy, pozérské podání, ovšem ne tak mile pozérské, jaké je třeba ve filmech Xaviera Dolana, u jehož Les Amours imaginaires by se s Indiánským létem dalo vypozorovat leccos podobného (možná ta snad zdánlivá beznaděj lidí na startu dospělosti a ve finále dětství). Docela povedený konec, nesnesitelně nudné tři čtvrtě hodinové čekání na něj. Takhle lidé nežijí, takhle nemluví - to by nevadilo, kdyby se film nesnažil o civilnost a upřímnost. Ani jedné postavě (snad se světlými výjimkami Vilhelmové) se nedala uvěřit ani jedna emoce, pokud se vůbec ona postava uráčila nějakou ukázat. Nuceně umělecké, nenuceně jalové. ()

kapibara 

všechny recenze uživatele

Bohužel si nemůžu pomoct,ale tenhle film se mi moc líbil a vlastně ...furt se mi líbí, je to takové klidné, pomalé...vlastně by se dalo říct "skutečně životní", takhle ty prázdniny prostě občas dopadnou. Klára Issová jako Klára, poloviční indiánka které "prdí gumáky" a Tatiana Vilhelmová (v jedné ze svých prvních filmových rolí) jako Marie, která donutí nebohou Kláru ostříhat se skoro dohola, jen aby se pomstila svému bývalému. Dvě sqělé herečky v rolích osamělých holek, které si k sobě nějak nemůžou najít cestu. Dialogy se pohybují (stejně jako většina rozhovorů lidí v tomhle věku) na hranici absurdního dramatu a existenciální frašky. K tomu ona nezapomenutelná scéna, kdy se Klára koupe ve vaně plné zelených jablek a písnička zábavové kapely Brutus. Nemůžu jinak, ale za čtyři. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Zvláštní spojení podmanivé kamery a absurdních dialogů dává dohromady zajímavý výsledek. Indiánské léto ovšem působí spíše jako hříčka a experiment, neboť si z filmů nové české vlny bere pouze vnějškové znaky, ale do značné míry mu chybí ona neuvěřitelná schopnost téměř reportážně reflektovat "nezajímavou" všednodennost. Formanovo či Passerovo "fanatické pozorovatelství" Gedeon do jisté míry nahrazuje vytvářením absurdit, zdánlivou nehledanost scén umnou kompozicí. Poněkud tak připomene Chytilovou, jakkoli je civilnější, citlivější a přirozenější. Obě děvčata také působí herecky o poznání méně prkenně než například ona dvojice ze Sedmikrásek. Příjemnou kultivovanost a čistotu filmového celku doplňuje promyšlený scénář, jehož sdělení se ovšem v úplnosti otevře až v samém závěru a svým způsobem je tudíž spíše věcí určitého doznívání, než prožívání přímo v průběhu filmu. Určitým handicapem je také to, že člověk musí být pro sledování tohoto filmového opusu určitým způsobem naladěn, neboť jeho křehká citlivost se může snadno proměnit v pocit určité nudy a bezcílnosti... Celkový dojem: 75% Zajímavé komentáře: Radek99, Matty, Lynn ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení probíhalo ve Mšeně a Skalsku na Mladoboleslavsku, filmovalo se také na staré železniční trati Skalsko-Dolní cetno. (M.B)
  • Kapela, která hraje na zábavě, na níž se hrdinové filmu vydávají, je rakovnická skupina Brutus. (rakovnik)
  • Tento krátký český film od S. Gedeona byl natočen na motivy novely amerického spisovatele F. S. Fitzgeralda (1896-1940) "Bereniké stříhá vlasy". (Soníto)

Reklama

Reklama