Režie:
Tom TykwerScénář:
Tom TykwerKamera:
Frank GriebeHrají:
Franka Potente, Moritz Bleibtreu, Herbert Knaup, Nina Petri, Armin Rohde, Joachim Król, Ludger Pistor, Suzanne von Borsody, Sebastian Schipper, Heino Ferch (více)Obsahy(1)
Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (662)
Fantastická německá záležitost z dílny Toma Tykwera. Originální a vizuálně výborné zpracování tu jde ruku v ruce s nabušenou a dobře poslouchatelnou techno hudbou a skvělými hereckými výkony. Představitelku rusovlasé Loly Franku Potente jistě všichni znají minimálně jako souputnici Jasona Bourna a Moritz Bleibtreu, který ve filmu hraje milého Loly v nesnázích Manniho, si zahrál v dalším kultovním německém generačním filmu Klepání na nebeskou bránu. Oba jsou výteční! Film má velmi svižné tempo, akce se střídá v rychlém sledu s neotřelými nápady, ať už jde o alternativní flashbacky z budoucnosti, postelové rozjímání hrdinů, animované vsuvky, obrazovou formu filmu, která se mění podle přítomnosti hlavních představitelů na obrazovce.. Bezchybně jsou zpracovány všechny 3 příběhové variace, každá drobná změna tu má viditelné důsledky na posun děje. Lola běží o život je nářezový a v podstatě dokonalý moderní film. Můžu si ho kolikrát pouštět znovu a znovu a nikdy mne neomrzí. Nekompromisních 5*! ()
Tak toto som videl na letisku nad ránom vo viere, že ma to naštartuje do nového dňa a naladí. Ja som skoro u tohto nezmyslu zaspal. Neskutočná paródia na kinematografiu. Príbehovo nezáživné a ten nemecký ksicht, na ten sa nedalo dívať. Experiment s rôznymi typmi záveru je zaujímavou myšlienkou, ale tu tak zle pretavenou, že to nemalo šancu na úspech. Predovšetký sú hlavné postavy nesympatické a divák sa nemá šancu stotožniť. Predstavte si, že pozeráte ukrutne nudný príbeh a prajete si, aby čo najskôr skončil. A tu sa takýto a ten istý príbeh opakuje dokola. ()
Velice zajímavé ztvárnění vás chytne už od začátku, ať jsou to sestříhané osudy osob, které se mihnou, když kolem nich Lola běží, nebo animovaný kousek běhu rozhodně zaujme. U nejvypjatější scény začne hrát pomalá hudba, která sice nedoprovází ten zmatek, ale za to ten zpomalený záběr ještě více podporuje a ve tvářích herců můžeme vidět ještě větší zoufalství. Rozhodně jsem nečekala, že po půl hodině bude hlavní hrdinka postřelena. Naštěstí kvůli hře s časem se začíná znovu a běhá :) Člověk si myslí, jak to je dobrá změna, ale pak to není o nic lepší, po cestě se mění určité momenty a detaily, které ovlivní budoucí situaci, to se mi na tom líbí asi nejvíc. Takže i když se ve filmu vlastně moc nemluví, není to důležité, pocity jsou jasné a cíl taky. A navíc, i když jde vlastně o peníze, tak jsme viděli, že jde nakonec hlavně o život ! Tři varianty řešení se mi zdály akorát, film mě nenudil a nepřipadal mi dlouhý, tak akorát a to je dobře, nic tam nechybělo a ani tam nebylo nic navíc. Vyvážený příběh s né moc inteligentní zápletkou, ale rozhodně s velkým nasazením a kuráží se jeví jako opravdu hltací snímek :) Také musím dodat, že ty červené vlasy, tomu všemu snad jen přidávají, je to odvaz :) A konec? Nemá chybu. Do třetice všeho dobrého. ()
"Ty jsi běžela?" Trojnásobnej souboj nedobrovolný zrzavý sprinterky s tikajícími hodinami je svižnej, hravej i nápaditej. Střihačovy nůžky navíc spolehlivě odstranily vše, co by nějak mohlo zvolňovat tempo a tak to mám rád. A nyní již vím, že když se mi něco nepovede, tak stačí nepříčetně zařvat a budu mít další pokus. Nebo ne? ()
Klipovitý styl některých amerických režisérů je tu říznutý evropskými prvky a vše doplňuje otravně chrochtavá němčina. Nápad je vcelku zajímavý. Kreslené části, rozpůlení obrazu, tři verze příběhu a další a další vychytávky jsou fajn. Avšak režisér pozapomíná na děj jakožto celek, který je naprosto jednoduchý /nezáživný/. A tak se Lola stává jen dalším, technicky dobře zpracovaným tucťákem. Hercům nevěříté téměr nic a potřetí ty samé scény už působí trochu vyčpěle. Celkově tak zlatý střed. Na evropu je to ovšem nářez a obdivuji režiséra, že si troufl toto mírnějším evropanům naservírovat. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (22)
- Vzory pro postavu Loly (Franka Potente) jsou: Pippi dlouhá punčocha, Madonna a Sophie Shollová. (Zdroj: kniha Lola běží o život). (MickeyWolf)
- Na filmovém festivalu Sundance získal snímek v roce 1998 Cenu diváků. (Terva)
- V žebříčku časopisu Empire byl snímek v roce 2010 zařazen na 86. pozici ze 100 nejlepších filmů světové kinematogragie. (Terva)
Reklama