Režie:
William FriedkinKamera:
Robby MüllerHudba:
Wang ChungHrají:
William Petersen, Willem Dafoe, John Pankow, John Turturro, Debra Feuer, Darlanne Fluegel, Dean Stockwell, Robert Downey Sr., Michael Greene (více)Obsahy(1)
Zákon není jeho nejlepší přítel. Federální agent Richard Chance občas neváhá porušit zákon, aby dostal členy podsvětí za mříže. Bez výčitek svědomí zneužívá donašečku Ruth, která je zároveň jeho milenkou. Nepolapitelný padělatel peněz Eric Masters jednoho dne zabije Richardova parťáka, který šel po jeho stopě. Richard je od té chvíle posedlý myšlenkou na pomstu. Proto svého nového kolegu Johna Vukoviche přiměje také porušovat zákon. Jejich nejnebezpečnější akcí je nelegální přepadení údajného zločince, od kterého chtějí získat peníze na fingovanou transakci s Mastersem. Zatímco oni riskují stále víc, Masters jim pořád uniká… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (101)
Skvělý film o umanutém poldovi, kterému nedělá problém překračovat zákon, aby dosáhl svého. Má to parádní automobilovou honičku, nahé sexy ženy, je to dost nepředvídatelné a hlavně totálně osmdesátkové s typickou synťákovou hudbou. Mladej Willem Dafoe je navíc výborný záporák a dokonce tam sroluje namakanýho černocha z Americkýho Ninji. ()
Pro Friedkina znamenali vosumdesátky kvalitativní sešup. Ono se taky není čemu divit po dekádě s Francouzskou spojkou, Exorcistem, Mzdou strachu. V To Live and Die in L.A. po letech zas neskrblí jak na nápaditosti tak trademarcích. Základ určitě dodala předloha, stejně jsem ale měl pocit, že je opět ve svém živlu. Drsné scény, nepředvídatelný děj, automobilové honičky. Jen tomu Petersenovi jsem umanutého poldu co se neštítí nějaké té špatnosti moc nevěřil. A děsivý dobový soundtrack, to už je kapitola sama o sobě ! ()
Podstatně lepší než jiné krimi filmy z 80. let. Perfektní automobilová honička, kterou má Friedkin v malíku (sice o něco horší než z Francouzské spojky, ale i tak výborná). Bylo tam sice několik přehmatů, ale to vše se dá odpustit. Zaujalo mě hlavně to nahlédnutí na výrobu falešných pěněz umělcem v malé soukromé výrobně. Za překvapivý konec přidávam hvězdu navrch. ()
Začátek s teroristou na střeše mrakodrapu vypadal jak z nejblbějšího akčního Béčka. Pak následuje ta nejprofláknutější story, co je v těchto filmech o policajtech k vidění. Jeden policajt má odejít do penze, ale při vyšetřování posledního případu ho zabijou. A jeho parťák si dá pár piv a rozhodne se, že se pomstí. Už jsem si pomalu řikal, co to bude za sračku, ale postupně z toho vylezla docela zajímavá záležitost. Přišla konečně nějaká akce, honičky (pěšky i v autech) a zejména ve druhý polovině pak různý překvapivý zvraty v ději. A v závěru Friedkin přišel s něčim, co jsem opravdu nečekal. 75% ()
Esenciální osmdesátky s úpěnlivým hrdinou, slizkým záporákem, brutalitou a poctivou honičkou veprostřed. Ne, že by nekonvenční závěr dával nějaký větší smysl, ale zamrazí u něj i dnes. Ještě možná víc překvapí, jak se tenhle film s ničím nepáře a po povinné představovací dvacetiminutovce nahodí neskutečně naspeedované tempo, které neutichne až do finální konfrontace. Pecka. ()
Galerie (75)
Zajímavosti (56)
- Bar, do ktorého ide v úvode filmu Chance (William Petersen) na pivo po skočení z Mosta Vincenta Thomasa je podľa filmu blízko daného mosta. Je to tak aj v skutočnosti, zhruba dve míle na juhozápad. (Real Tom Hardy)
- Friedkin vo svojom memoári "The Friedkin Connection" uviedol, že po skončení natáčania sa ho pokúšali konfrontovať Tajná služba a advokát Spojených štátov. Dlho sa im však vyhýbal. Keď bol film uvedený do kín, televízie zaplnili správy o tom, ako sa ľudia pokúšali podľa filmu takéto falošné bankovky vytvoriť. Friedkin taktiež prezradil, že niekoľko dvadsiatok si z natáčania nechal a minul ich v reštauráciách a podobne. (Real Tom Hardy)
- John Pankow (Vukovich) sa rok po vydaní filmu stretol s NYPD agentom v utajení, ktorý mu povedal, že jeho panické správanie počas automobilovej naháňačky bolo úplne presné a realistické k danej situácii. (Real Tom Hardy)
Reklama