Reklama

Reklama

Léto v únoru

  • Velká Británie Summer in February (více)
Trailer

VOD (1)

Film Léto v únoru, jenž vznikl na motivy knižního bestselleru, vypráví příběh umělců z bohémské komunity, které se dobře daří na divokém pobřeží Cornwallu v letech předcházejících první světové válce. Zatímco budoucnost země visí na vlásku, tady se rozehrává bouřlivý milostný trojúhelník, který je založen na skutečných událostech. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (24)

Aljak 

všechny recenze uživatele

Akosi ma to nenadchlo. Jediné, čo ma fakt bavilo bolo vykreslenie tej bohémskej atmosféry v umeleckej komunite, kde sa schádzalo viacero znamenitých maliarov. A samozrejme ma zaujala ešte aj "femme fatale" Florence v podaní pôvabnej Emily Browning, ktorá sa ocitla v centre pozornosti celého deju. Čo sa však dejovej línie a samotného príbehu týka, v tom sa mi naozaj hľadá ťažko niečo, čo by vo mne vzbudilo nejakú väčšiu pozornosť. Už len samotný fakt, že sa Florence sľúbila takému narcisovi ako bol AJ, mi akosi na celom príbehu nesedelo. A následne už prišlo len to, čo sa dalo v podstate aj čakať... Takže ja osobne neviem, kde vlastne hľadať to samotné kúzlo tohto filmu. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Jejich obrazy jsou nádherné. Ale film o této umělecké komunitě už u mě vyvolávaly trochu rozpaky. Myslím, že trochu svižnější tempo by neuškodilo, ale je možné, že nám tvůrci chtěli dát prostor nad rozjímáním o tom, proč Florence jednala, tak jak jednala, ale nepomohlo to. Možná mládí a tolik opěvovaný AJ jí zastínilo rozum a šla do toho proti svému srdci, které bylo přece (alespoň pro nás) tak čitelné!. Abych pravdu řekla, tak mě místy opravdu iritovala a to nemluvím o AJ, kterého jsem také nedokázala pochopit. Věděl to a přesto jednal tak, že jsem v tom viděla jistou škodolibost, která se někdy sakra vymstí. V malířské, či jinak umělecky zaměřených komunitách je plno takových nepochopitelných, živelných rozhodnutí. Kdo ví, třeba právě proto nám pak zůstává tolik uměleckých perel, kde se jejich emoce vtisknou do pláten a ty zůstávají v našich domovech, galeriích a my se pak můžeme jen domýšlet, co v danou chvíli umělec prožíval......možná. Emily měla kouzelnou tvář a tu naivitu a rozpolcenost duše zahrála výborně, ale Dana jsem nemohla vymazat z mysli, ještě stále ho mám spojeného se seriálem Panství Downton. K tomu nádherné Cornwallské exteriéry s pobřežím, útesy a bouřlivými vlnami, stejně jako jejich bouřlivá srdce, vytvořilo tu pravou atmosféru pro tenhle příběh. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Skutočný príbeh by mal byť preto sfilmovaný, pretože je toho hoden. Netuším však, v čom bol zaujímavý tento príbeh, keďže ide o klasické klišé, že dvaja kamaráti milujú tú istú ženu a tá sa dobrovoľne odovzdá obom. Takáto komunita bohémskych umelcov, v preklade banda prašívých darmožráčov, mi akosi bola vždy cudzia. Inak Emily Browning opäť zabudla na to, že šaty robia človeka a tak si ich miestami opomenula obliecť. V podstate si ani nepamätám film, kde by ona ostala po celý čas oblečená. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Axident tady bezelstně vykecal celý děj, ale naštěstí to na zážitek z filmu nemělo skoro žádný vliv. Příběh je tuctový, šablonovitý a lehce dopředu odhadnutelný. Taky ho psal sám život, a ten si na nějakou nápaditost a nebo výjimečnost nepotrpí. Summer in February to ani nepotřebuje, jeho síla leží v perfektním vykreslení doby a uvěřitelných hereckých výkonech. Od Dominica Coopera jsem to čekal, od ostatních a především od Emily Browning zase až tak ne. Škoda že tu hutnou atmosféru emocí čas od času narušuje prapodivné chování postav. Motivaci Florence jsem vůbec nechápal. Možná byly její volby opodstatněné, ale ve stominutovém zkratkovitém vyprávění to režisér nevyjádřil dost obratně. ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Půjdu znova s hodnocením proti hlavnímu proudu, a výjimečně to nebude jen proto, že tam hraje Dan Stevens. Příběh o nesprávném načasování jistých vyjádření, aneb co nastane, když se správné věci nestanou v tu správnou dobu… Mě teda film rozhodně nenudil, i když se nevyznačoval napětím, spíš volným plynutím příběhu až k nevyhnutelnému (?no, podle mě se mu teda rozhodně vyhnout dalo, nejednat Florence občas tak impulzívně) konci. Scénář sice skutečně není žádný terno, jak už píše kolega noriaki, neboť ho psal sám život, a ten si v nevypočitatelných zvratech libuje jen zřídka a bývá docela předvídatelný. Ale je výborně zahrán (ani jsem netušila že se Dan Stevens, Dominic Cooper a Hattie Morahan po Rozum a cit zase někde ve filmu potkali) a odehrává se v krásných exteriérech i interiérech (Cornwall se mi prostě líbil, zevnitř i zvenčí). Pohnutky, které vedly Florence k jejímu rozhodnutí (a to teda k žádnému, snad s výjimkou jednoho) tedy taky nechápu, ale vzhledem k její nervové labilitě, kterou během filmu několikrát ukázala, usuzuji, že se jí jen tak prostě nechtělo čekat… Jen si neodpustím ještě dotaz na jednu věc, nemohl by ten vstupní test pro komentáře na csfd kontrolovat, zda dotyčný nebo dotyčná zná význam slova spoiler (a nejen v souvislosti s autem)? ()

Galerie (21)

Zajímavosti (1)

  • Původně byla do role Florence obsazena Ophelia Lovibond, ale kvůli přeplněnému diáři musela nakonec odstoupit. (Fevas)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno