Reklama

Reklama

Když se mladá dívka z naprostého zapadákova přestěhuje do jednoho z největších měst na světě, čeká na ni docela silný šok. A přesně to se v padesátých letech minulého století přihodilo Eilis (Saoirse Ronan), kterou k takovému dobrodružství přiměje starší sestra, jež si pro ni přeje o něco lepší budoucnost, než jakou by bylo další živoření v Irsku. Eilis vyráží přes oceán na cestu z malého irského městečka Enniscorthy do newyorské čtvrti Brooklyn. Vydává se tak na cestu do neznáma, do prostředí, které s ní zpočátku nemá nic společného a do života, který si sama nezvolila. Ocitá se v cizím světě, připadá si jako ve vyhnanství a podléhá stesku po dosavadním životě v rodném Enniscorthy, ale poté, co se seznámí s pohledným italským dělníkem, stýskání po domově pomalu mizí. Eilis přichází životu v rušném New Yorku na chuť. Pak ale přijde událost, kvůli které se musí vrátit zpět do rodného Irska, kde je vtažena zpět do svého předchozího života, a i zde potkává novou lásku. Dostává se tím mezi dva hlasy vlastního srdce a musí se rozhodnout mezi světem, z něhož pochází, a světem, kde si může splnit svůj sen. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 2

Recenze (299)

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Můj bože, tohle bylo tak strašně předvídatelné... Nějaké velké napětí se tu nekoná, protože (*spoiler*) víte, že ctnostná hlavní hrdinka si vybere svůj nový (a nejistý) život v U, S and A, protože se holt musí trochu polaskat americký páreček. To klišé "Amerika - země neomezených možností" je prostě už hrozně ohrané. Knižní předloha údajně obsahuje i temnější témata jako rasismus (věděli jste, že s Irčany se jednalo prakticky jako s otroky?), ale tenhle film je prostě jenom pohádka. Přihlouplá a bezpečná. Navíc pro mě osobně nemá nic, proč bych se na ni dívala znovu. 50 % ()

hansel97 

všechny recenze uživatele

Brooklyn je velmi jemný a emotivní snímek, který sice není ničím neviděným, ale působí velmi podmanivě a diváka k sobě těžkým příběhem Eilis velmi připoutá. Řekl bych, že z většiny se tu zakládá na opravdu Oscara hodném výkonu Saoirse Ronan, která celý film velmi dobře utáhla. Ale pár nudnějších hluchý míst se tu vyskytuje, jako celek však velmi schopně natočené a určitě bych tu čekal oscarové nominace. A musím vyzdvihnout ten plakát na šířku tady nahoře, protože ten se opravdu povedl jen samotným nápadem toho jak Eilis vnitřně rozervána mezi dvěma světy. ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

Málokedy sa dnes človeku podarí nájsť dobrý romantický film, no musím povedať, že "Brooklyn" by som si pokojne mohol niekedy pozrieť znovu. Je to príjemný, pekný film, ktorý netlačí na emócie, no nechá nás, aby sme sa do pocitov našich hrdinov vžili sami. Musím povedať, že jeho výhodou je veľmi sympatické herecké obsadenie, ktoré budeme počas celého filmu veľmi radi sledovať a rovnako aj zachytenie obdobia 50-tych rokov. Mne sa to veľmi páči. Saoirse Ronan je mi maximálne sympatická, je pekná a okrem toho pôsobí aj ako milá dievčina. A preto sa na ňu človek aj rád pozerá. Plus musím povedať, že je super, že sa musí tiež niečo naučiť a pochopiť. Pretože hoci domov je domov, tak nakoniec si človek uvedomí, že doma je tam, kde sa človek cítit najlepšie, a kde je osoba, s ktorou sa človek cíti najlepšie. Príjemný film, ku ktorému sa určite ešte niekedy vrátim. Hodnotenie: B+ ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Brooklyn je skrátka skvostná snímka. Krásna, príjemná a miestami naozaj vtipná, ale beznádejne romantická a odtrhnutá od reality. A nakoniec možno práve preto na mnohých pôsobí tak očarujúco. Vďaka trom oscarovým nomináciám a nadšeným ohlasom ste o snímku Brooklyn už určite zavadili. Je to príbeh mladučkej Írky, ktorá v 50. rokoch prichádza s prázdnymi rukami a hlavou plnou snov do New Yorku. Chystá sa tu, ako inak, prežiť svoj americký sen. Brooklyn si vyslúžil ovácie ako jeden z najpríjemnejších, najoptimistickejších a oku najlahodiacejších filmov posledného roka. Ťažko s tým nesúhlasiť. Dobová štylizácia je tu naozaj dokonalá a obzvlášť vyniká vo vzťahu obraz a zvuk. Obsadenie je nemenej krásne a ladne zohrané, kraľuje mu, samozrejme, hlavná hrdinka. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Příběh z dob, kdy minimálně Spojené státy vítaly ekonomické migranty takřka s otevřenou náručí a ke zdárnému absolvování vstupní kontroly se stačilo decentně nalíčit a mile usmát. Návratem do minulých časů ale Brooklyn není jenom svými reáliemi, ale také přímočarým vyprávěním. Oproti knize je sentimentálnější, doslovnější a tematicky méně rozvětvený (chybí obsluhování Afroameričanů nebo náznak lesbické lásky). Zároveň si ale z větší části zachovává sympaticky nenucený vývoj událostí a svou vyprávěcí strukturou důsledněji rozvíjí motiv dvou domovů. Ve druhé polovině Eilis zažívá podobné situace jako v první, pouze je mnohem zkušenější, z žačky se stává učitelkou (proměna je dovršena druhou scénou na lodi, kdy radí nezkušené dívce). Trvalou připomínkou domova je zelená, ke které se postupně přidávají další barvy, podobně jako se ke smutku v hrdinčině tváři přidávají další emoce (spíše než aby jednu emoci zcela nahradila jiná). Neschopnost přestřihnout pouto k domovině přidává protagonistčině cestě za snem na ambivalenci – během první hodiny vytěsňuje stesk nejprve soustředěnou prací, poté budováním nového domova, aby si následně bolestivě připomněla, že její jediný a skutečný domov se nachází v Irsku. Odstěhování do USA tak oproti jiným přistěhovaleckým příběhům není koncem, nýbrž začátkem trápení. Nejvýraznější odchylku od předlohy představuje výrazné zredukování úvodní části příběhu. V knize na několika desítkách stran poznáváme prostředí a osoby, které bude muset Eilis opustit. Ve filmu dívka krátce po začátku oznámí, že odcestuje do Ameriky, což vzápětí také udělá. Nemáme tak možnost lépe poznat starší a protřelejší sestru Rose, jejíž odkaz Eilis rozvíjí a nevzniká tudíž napětí mezi tím, která ze sester si úspěch zaslouží a tím, která ho nakonec dosáhne. Eilis lze bez problému přijmout jako tradiční romantickou hrdinku. Film je tak ve vztahu ke konvencím idealistických vyprávění o naplnění amerického snu méně podvratný než kniha. Zachovává si ale její vypravěčskou přímočarost a věcný, nesentimentální tón, kdy nám slovy a hudbou polopaticky nesděluje, co hrdinka prožívá, ale nechává nás, abychom si tím prošli společně s ní. 80% ()

Galerie (57)

Zajímavosti (11)

  • Eilis (Saoirse Ronan) a Tony (Emory Cohen) spolu byli na snímku Zpívání v dešti (1952). Tony se poté dokonce zhoupne okolo lampy ve stylu filmu. Jedná se však zároveň o filmovou chybu, jelikož postavy se na snímek jdou podívat v roce 1951, přestože byla premiéra až o rok později. (hansel97)
  • Do filmu se vloudilo několik věcí, které by v 50. letech 20. století v Irsku zajisté nebyly. Na autech v Irsku je například použita státní poznávací značka psána fontem písma, který se začal používat až v 90. letech. Stejnou chybou je styl lamp, které tak v této době také nevypadaly. (hansel97)
  • I když by se dala postava Domhnalla Gleesona (Jim Faller) považovat za jednu z hlavních, tak se ve filmu objeví až po jedné hodině. (vyfuk)

Související novinky

Nominace na Oscara 2016

Nominace na Oscara 2016

14.01.2016

Letošní Oscary budou duelem Revenanta se Šíleným Maxem. Výlet do divočiny s DiCapriem sesbíral dvanáct nominací a našlapaná jízda s Hardym deset, ze zálohy přitom útočí Marťan se sedmi a Spotlight,… (více)

Saoirse míří do Ameriky

Saoirse míří do Ameriky

06.04.2014

Saoirse Ronan patří mezi současné nejtalentovanější mladé herečky. Již ve svých třinácti letech byla nominována na Oscara za vedlejší roli ve filmu Pokání a od té doby jde z filmu do filmu. Nyní bude… (více)

Reklama

Reklama