Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmová pohádka, ve které spolu s herci hrají animované postavy.  Podlesí je malá vesnička, kterou se před lety přehnala válka s Turkem. Dobré houbové víly byly tehdy požádány o pomoc, ale protože vykonaly dobro i zlo zároveň, byly potrestány a staly se z nich houbové baby. A na Podlesí za to padla kletba. Teď přišel čas vše napravit, ale ve vsi se objevil Drak. A tak zatímco se Toník snaží zachránit svou milou Bětku ze spárů zlých víl, jeho strýc Kovář se, se svými zaměstnanci Veverkou a Křečkem, vypraví na Draka. Hlavní myšlenkou pohádky je, že se zlem nelze bojovat hrubou silou, ale naopak – rozumem, srdcem a odvahou. Kovář z Podlesí má poklidné tempo klasických pohádek a bez zbytečného spěchu vypráví příběh, ve kterém jde, jako v každé pohádce, o souboj dobra a zla. A protože je to „pohádka, ve které je všechno tak trochu jinak“ není ani dobro a zlo až tak úplně jednoznačné, a stejně jako děj filmu, je i jeho závěr nečekaný a originální. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (98)

honajz 

všechny recenze uživatele

Divný film. Poetika a výtvarno se mi líbily, ono to má blízko ke Kuky se vrací, a ten zas k hrám typu Machinarium. Kamera je velmi dobrá, jak ve snímání krajiny, tak navození nálady, dokonce si párkrát hraje se zlatým řezem. Ale žasl jsem nad některými „nápady“ (ona nestačí víla, houbové víly, vynálezy a mluvící křeček a veverky, on tam ještě musí být za humny hodný drak) nebo některými dialogy (Ty asi nejsi kůň, co? - Ne, já jsem drak. - Aha. A můžeme být kamarádi? - Tak jo, když na mě neřekneš, že sem chodím na uzené.). Některé scény jsem si musel vracet - třeba jsem vůbec nepochopil, proč tam najednou lítá nějaký andílek, a ony jí houbové víly vytřásly duši z těla - ale tak, že to člověk nemá snad ani šanci postřehnout. Podobně jsem si říkal, kam najednou z jejího těla zmizeli pavouci? Až později jsem v jiné recenzi našel, že v sekundovém záběru jsou na Bětce vidět netopýři, takže mi mělo jako divákovi dojít, že oni ty pavouky sežrali. Nu, na těch pár pikosekund, kdy se tento záběr objevil, ne, nedošlo. On vůbec film vůbec nepracuje s dramaturgickými vrcholy - každá klíčovější situace je podána zastřeně, skoro utajeně, nebo nicotně a rozvláčně, jako by o nic nešlo. Třeba vypjatá chvilka u dračí jeskyně. Budou nebo nebudou bojovat? Ne, budou si povídat a filozofovat. A pak jsou zde rozhodné chyby - třeba že obyvatelé vesnice se bojí strašidelného mlýna, ale najednou tam stojí před ním, jen aby mohli střílet na draka, o kterém nevěděli, že se tam objeví? Uvědomil si někdo, že Toník jde podzemím za vílou celou noc a většinu druhého dne, a beze spánku a bez jídla? A pak jde na draka a furt nemá hlad a furt nespí? Nepochopil jsem postavu šlechticova syna - on jako blb nevypadá, ale chová se. Tudíž mně, jako divákovi, mělo být více sugerováno, že je to vlastně pablb, protože ta postava se chová nekonzistentně. Být ta postava od začátku koncipovaná jako ten blb v Mrazíkovi, co huhňá Nastěnku chci za ženu, tak to celé působí daleko líp. Stejně tak postava Bětky je hrána hodně neschopnou herečkou, které se její projev nedá moc věřit. Jo, a taky jsem nepochopil, proč jsou v celém filmu odkazy na film Frankenstein, ať v úvodní scéně s bleskem nebo později u zástupu lidí s loučemi, proč to? S pohádkou to nemělo žádnou soudružnost, vnitřní fór, nic. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Pohádce jsem se, vlastně kvůli hodnocení zde, úspěšně vyhýbala, ale dneska jsme na ni s dětmi náhodou narazili a je moc pěkná. Děti se dobře baví a mě zaujala, aniž bych tušila, že se jedná o tolik kritizovaného Kováře z Podlesí... Proti gustu ostatních diváků nemám nic, ale aby měla tato pohádka nižší hodnocení než uvřískané, hysterické slátaniny, které se na obrazovky kolem Vánoc často dostávají, to mě zaráží. Možná měli vysoká očekávání a možná by nebylo od věci pustit si ji s odstupem času... ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Som rozčarovaný a úprimne rozhorčený, že po tak dlhej dobe vyčkávania a trpezlivého pozorovania diania okolo Göblovho filmu dočkal som sa tak nevýrazného a nezmyselného výsledku. Už sa vlastne ani nedivím, že sa krátko po uvedení rozhostilo ticho a ja sám som naň zabudol. Pritom už samotný nápad so zapojením nevšednej animácie a lámaním zovšednelých rozprávkových idiómov zdal sa byť ambicióznym a zábavným... 10% ()

zette 

všechny recenze uživatele

Tempo pohadky je nestastne, s pribehem si tvurci mohli vyhrat daleko vice. Kdyz uz dali tolik energie do ruznych napadu a triku. Ty musim pochvalit, velmi povedene (veverka s kreckem ale byli zbytecni, podle me), hlavne se mi libily houbove vily a interiery chaloupek. Herci, v cele s Polivkou spatni nebyli, vzhledem k jinym pohadkam. No, cele to bylo hezke a napadite, jen me to nebavilo. I tak sve hodnoceni zaokrouhlim smerem nahoru, nebot si myslim, ze 37% je neadekvatni. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Opravdu pitomá pohádka, která narozdíl od těch Troškových své hodnocení naprosto zaslouží. Je to zkrátka mišmaš nepovedených nápadů - prostředí snad konce 19. století, kde je bleskosvod a nějaká primitivní promítačka. Zároveň v mlýně straší tři houbové víly (Pindruše?) požírající lidské stíny a vytřásající z lidí opeřené duše, které pak vidí jen zvířata. Je tu drak, kterému jako ještěrce dorůstá ocas a který "filozofuje". A taky ožrale vypadající Polívka jako jednonohý kovář, co se hádá s mluvícíma veverkama, aby se pak slavnostně vydal na vozíku poháněnými veverkama na draka. Zpracování laciné, dialogy debilní, titulní pár nezajímavý... když to tak po sobě čtu, tak jediné co se mě líbilo byly ty víly a víc než na 1* to fakt není. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (11)

  • Film chtěl být věrný i jazyku té doby, což zohlednili i herci. Bolek Polívka v jedné ze scén například upravil původní slovo "křižovatka" na "rozcestí". (Terva)
  • Škrečok a veverička - hlavné postavy zvieratiek - sú ako animačné bábky snímané klasickou metódou okienko po okienku. Režisér bol presvedčený, že to filmu môže dať niečo skutočného, napriek tomu, že sa to môže zdať už zastaralé. (gogo76)
  • Z účtu původního producenta filmu, firmy Lennox majitele Kamila Kožíška, zmizelo 1 600 000 Kč poskytnutých Českou televizí, aniž by byla provedena jakákoliv práce. Dalších 1 400 000 Kč poskytnutých Státním fondem pro podporu a rozvoj české kinematografie bylo zablokováno vymyšleným návrhem na exekuci bratra majitele producentské firmy, Milana Kožíška. Natáčení filmu proběhlo bez těchto peněz. (JoranProvenzano)

Reklama

Reklama