Reklama

Reklama

Dům u hřbitova

  • Itálie Quella villa accanto al cimitero (více)
Trailer 1

Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (159)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Nadstandardně rozehraná partie jak na poli dějovém, tak formálním se bohužel během druhé poloviny v obou případech zasekne. Vzhledem k tomu, že oproti The Beyond Fulci výrazně šetří detailním zobrazováním destrukce lidského těla, je zastavení dějové toku dosti závažným problémem a hluchá dvacetiminutovka vytváří silnou pachuť na jinak velmi podařeném filmu, jenž za své konečné kvality vděčí krom zmíněného úvodu taky fenomenálnímu závěru, kdy těm, jenž se divili absenci gore, Fulci notně pootevře pusu, neboť silná koncentrace zohavených lidských těl do jedné scény příjemně nadzvedne žaludek a přitom si zachová šťavnatý punc temné atmosféry, v němž příjemné mrazení v zádech z toho co vidíme, lze při troše dobré vůle nazývat i strachem. Snad jenom pár vyloženě idiotských replik z úst malého blonďatého a extrémně nesympatického klučiny a nevěrohodné chování postav po téměř celou dobu trvání filmu, dělá nepříjemné kazy, které však jdou pozapomenout, pokud se na výsledný celek budeme dívat spíše pocitově než logicky. Pak nám vyjde, že čtyři hvězdičky jsou více než dobrým ohodnocením dobrého filmu. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Asi nejlepší film od Fulciho, díky tomu, že má něco jako příběh. Takový ten zvláštní pocit, co mívá divák při sledování italských hororů nadabovaných anglicky, sice nezmizí a máte pocit, že si někdo půjčuje nápady z jiných filmů. ale je to fajn. Učebnicový příklad toho, co to znamená Fulci: oblíbená herečka Catriona MacColl + zvrácená brutalita + snové sekvence, vize nebo halucinace + temná strašidelná atmosféra + minimálně jedna nervydrásající sekvence (tady je to kluk, který se nemůže dostat ze sklepa) + hudba. A ten parchant je na zabití. ()

Reklama

Kangax 

všechny recenze uživatele

Skvelý horor s tajuplnou a mysterióznou atmosférou. Mňam! Jesenné počasie a smutná nálada filmu je bravúrna. Na rozdiel od iných Luciových filmov je tu pomerne kompaktný dej a príbeh, ale naštastie ( :) ) Fulciov rukopis je tu aj tak cítiť poriadne. Patrím k tým, ktorým tiež úplne nesadol zombík v záverečnej časti, a keby vôbec neexistoval tak by sa nič nestalo. Ale čo už, skvelý koniec to vynahradil. Jednoducho majster Fulci bol okolo roku 1981 vo vrcholnej forme, a práve týmto obdobím (The Beyond, City of the Living Dead) sa zapísal do histórie hororu veľkými písmenami... ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Skutočnosť, že Fulci mal pred týmto filmom bohaté horrorové skúsenosti, je počas filmu cítiť. Najmä počas scén, ktoré majú divákovi priniesť zimomriavkové pocity (či kŕče a nevoľnosť v žalúdku). Okrem týchto scén však dej filmu trpí obrovskou chronickou absurditou, klišéovitosťou a naivnosťou. A to pritom ani nespomínam ukrutne biedne herecké výkony. Prilepšením boli snáď len kamera a hudba. 55%. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Podobne ako The Beyond samoúčelný gorefest bez deju - a ani toho gore tu nakoniec nie je až tak veľa a všetko musí zachraňovať ústredný potvorák, ktorého riadi stádo červov. V prvom rade to ale nemá absolútne žiadnu atmosféru, na rozdiel od fenomenálneho Zombi 2, takže ďalšia Fulciho klasika, ktorá ide mimo mňa. A že ich už bolo... ()

Galerie (72)

Zajímavosti (27)

  • Niektorí kritici 80. rokov film odsúdili s tým, že je to len skreslená napodobenina filmu Osvietenie z roku 1980. (Arsenal83)
  • Hoci väčšina dialógov bola urobená v angličtine (len dialóg dvoch detí je v taliančine), film bol napriek tomu v postprodukcii do angličtiny ešte predabovaný. (Arsenal83)
  • Poslední věta "No one will ever know whether the children are monsters or the monsters are children" je většinou připisována Henrymu Jamesovi, ale ve skutečnosti ji vymyslel Lucio Fulci. (Chatterer)

Reklama

Reklama