Reklama

Reklama

V roce 1939 sáhla trojice scenáristů Josef Gruss, Martin Frič a Eduard Šimáček po hře francouzského dramatika Yvana Noého a natočila konverzační komedii, která se stala klasikou české veselohry. Scénář byl přizpůsoben hereckému naturelu Oldřicha Nového. Role malého úředníčka cestovní kanceláře, který si jednou měsíčně zahraje na muže velkého světa, je jeho nejznámější a nejproslulejší. Po jeho boku se objevila Nataša Gollová, se kterou vytvořil neodolatelnou dvojici i v dalším filmu Eva tropí hlouposti. Martin Frič jí v Kristianovi přidělil roli "puťky domácí", která se mávnutím proutku promění v půvabnou a žádoucí ženu. Další hlavní protagonistkou byla Adina Mandlová, která spolu s Martinem Fričem získala v roce 1939 za tento film Zemskou cenu. Nejen diváci, ale také filmová kritika tehdejší doby přijala komedii s nadšením. Kristian dnes patří ke zlatému fondu naší kinematografie. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (320)

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Na prvorepublikových filmech je úžasná ta uvolněná atmosféra, kterou jsou veškeré snímky prodchnuty a ani Kristián není výjimkou. Oldřich Nový si střihl bezvadnou dvojitou roli, kdy má v každé jednu holku a jeden život, což mělo samozřejmě za následek eskapádu veselých situací. Znovu to asi vidět nemusím, ale jednou to bylo fajn. 75% ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Unikátní svědectví o době dávno minulé. Nedovedu si představit, že by dnešní sereblity dokázaly něco podobného. I když třeba u tý vymatlaný Aduš, transky Bendový nebo takový Špagáty bych si malý kopanec do rypáku a Zavírám oči a rychleodcházím, než tě pobliju, představit dovedl. Jenže to už by pak nebyl Kristián, ale Jak ukopat svini k smrti, popřípadě Ostrov Dr. Moreau:-))) ()

Reklama

K.I.N.G. 

všechny recenze uživatele

Vynikající česká komedie o úředníčkovi Aloisi Novákovi, jehož alter ego Kristian si jednoho večera v luxusním podniku jménem Orient Bar dává Mandlovou paštiku a přitom ani netuší, jaké fatální následky to může mít. Zvlášt', když ho doma čeká jedna z nejkrásnějších žen, které kdy obývaly tuto planetu, což si on ale bohužel momentálně neuvědomuje. Chudák Nataška. Film je to bezvadný, o tom není pochyb. Už jsem postrádal jenom něco hlubšího, díky čemu by mi víc přirostl k srdci, ale to se nekonalo. Tím ale nevylučuju, že příští podívání musí být stejné. Zatím jen za ****. 90% ()

aniiicka 

všechny recenze uživatele

Nádhera. Nostalgie. Noblesa. Elegance. Některé scény jsou jako černobílý sen. :) Legendární Oldřich Nový, kterého v tomto filmu naprosto a neskrytě zbožňuji a krásné dámy Adina s Natašou - skvělé. Nesmím zapomenout zmínit výborný humor a scénky....a mou zamilovanou scénu s tancem a písní ''Jen pro ten denší den''. Jeden z mých nejmilejších českých filmů. http://www.youtube.com/watch?v=pmDPKmrMsB4 ()

kobejn 

všechny recenze uživatele

Narozdíl od Krále Komiků, který mě nikdy nerozesmál, obdivuju Nového, protože byl narozdíl od úporného krále komiků přirozeně vtipnej, ironickej a sebeironickej, takže pro mě byl král Olda. Američani mají Casablancu, Češi maj Kristiána. Vlastně češi maj spíš Jágra, ale ve filmovym světě by to byl ten Kristián. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (55)

  • Pre Oldřicha Nového (Alois Novák alias pán Kristian) bola jeho postava zlomová a po tomto filme sa zvýšil dopyt po jeho herectve a aj čo sa týkalo honorárov si mohol zapýtať aj niekoľko násobne viac ako pred týmto filmom. V recenzii na film, ktorú cituje kniha Miloša Fialu dodáva, že chvála patrí hlavnému predstaviteľovi – Oldřichovi Novému. „Výborne napísané dialógy spolu so základným dejovým pôdorysom umožnili Oldřichovi Novému uplatniť všetky jeho prednosti. Preto bol predovšetkým jeho filmom. Umožnil mu budovať výkon na protiklade dvoch polôh postavy: na konflikte ušliapnutého úradníčka a svetáka, ktorý akoby sa narodil vo večernom gala,“ píše Fiala s tým, že Nového postava z tohto filmu splynula nielen pre jednu divácku generáciu s jeho herectvom. (Raccoon.city)
  • Film sa v období Slovenského štátu nepremietal na území Slovenska. Bolo to kvôli veľkému tlaku Tretej ríše voči dovozu českých filmov. Ríšske ministerstvo propagandy vedené Josephom Goebbelsom zdôvodnilo zamietnutie projekcie tým, že jeho nasadenie neprichádza do úvahy, lebo v Nemecku existuje dosť podobných filmov. (Biopler)

Reklama

Reklama