Reklama

Reklama

ACAB: Všichni policajti jsou parchanti

  • Itálie A.C.A.B.: All Cops Are Bastards (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Posměšnou zkratku ACAB (All Cops Are Bastards) znají dnes z fotbalového prostředí i malí kluci, setkáváme se s ní na autobusových zastávkách a posprejovaných továrních zdech, objevuje se na transparentech fotbalových ultras a dokonce i jako motiv oblečení.
Když se kácí les, musí lítat třísky. Hoši z italské policejní zásahové jednotky Cobra (Pierfrancesco Favino), Negro (Filippo Nigro) a Mazinga (Marco Giallini) o tomhle vědí své. Když místo s rodinou tráví neděle v ochozech stadionů, kde čelí plivancům, lahvím a vytrženým sedačkám, a nesmí se pohnout, dokud nedostanou rozkaz, každý jejich tvrdší zákrok vyvolá bouři nevole a následnou kritiku veřejnosti a jakýkoliv průser končí u přestupkové komise nebo rovnou u soudu, kde se v lepším případě zahladí křivým svědectvím, jsou něco jako brutální andělé v uniformě. Nováček Adriano (Domenico Diele) nepřichází do jednotky zrovna v nejklidnější době, v Itálii je před volbami, země čelí problémům s nelegální imigrací, narůstá trestná činnost páchaná cizinci a na druhou stranu se zvyšuje i počet rasisticky motivovaných útoků krajně pravicových hnutí. Po jednom střetu s tifosi skončí pobodaný Mazinga v nemocnici a jeho parťáci se zavážou pomstít. (dopitak)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (168)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Toto nie je film aký väčšina z Vás zrejme očakáva. Podoba s THE HOOLIGANS je minimálna. Toto je opačný uhoľ pohľadu o tých, ktorí stoja v "ceste" pred nezmyselných tlčením sa hlava nehlava niekde na dohodnutom mieste, či priamo na uliciach, alebo štadiónoch. Toto je príbeh tých, ktorí zabraňujú ísť na športoviská tým, ktorých šport vôbec nezaujíma. V samotnom filme sa však nerieši len tento problém, ale aj tak dôležité vzťahy na pracovisku v tejto psychicky náročnej práci, kde všetci musia v zlomku sekundy rozmýšľať ako jeden, rozvážne bez chýb, aby následky boli minimálne, lebo nejeden nadriadený sa za Vás jednoducho nepostaví. Je to príbeh, ktorý rieši súkromné problémy obyčajného, bežného človeka, ktorím sú, (ne)čuduj sa svete aj - POLICAJTI. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tvorba filmů o složitých společenských problémech klade na filmaře vždy velké nároky už ve fázi rozmýšlení, jak danou tematiku uchopit. Dobrý film by ji neměl nepřístojně zploštit a v ideálním případě by na ni měl přinést nějaký podnětný náhled (namísto toho, aby jen suše konstatoval "takhle to prostě chodí"). Zatímco ve zdejších komentářích vzpomínaná Tropa de Elite, respektive její zdařilejší pokračování, zaujímá subjektivní hledisko militantně smýšlejícího kapitána Nascimenta, přičemž ho zároveň konfrontuje se silným ideovým protivníkem, ACAB se pokouší na etické otázky spojené s prací pořádkových policejních jednotek nahlížet z různých stran a skrze různé postavy. Bohužel se tím chytá do pasti, která je s takovým přístupem často spjatá - dopouští se příliš schematického a nuceně působícího ideologického vyvažování: Když nám třeba film ukáže zlé přistěhovalce, které je třeba zpacifikovat, hned na to nám pro uklidněnou představuje přistěhovalce hodné, na nichž je pácháno příkoří zlými nácky. Papírem také šustí celá linie s vedoucím jednotky a jeho neonacistickým synem, která končí u velice předvídatelné pointy. Film tak nadhazuje množství morálních dilematech, ale nenaznačuje žádné odpovědi, což v jeho případě není ani tak plodem snahy o nějakou vyváženost, jako jeho nevelkou objevností. ACAB ovšem dobře funguje jako působivý a empatický vhled do práce pořádkové policie, která už z principu nebývá nikde moc oblíbená - a v Itálii, zemi, která plodí mnoho politického napětí a jejíž kinematografie je poznamenaná silným levicovým proudem, to jistě platí dvojnásob. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Nad očekávání dobrej film. Je to vyprávěno z pohledu římských těžkooděnců, jejichž denní chleba jsou bitky se zdivočelými tifosi, dohled nad deportací nelegálních imigrantů, vystěhovávání chudých obyvatel z bytů a další chuťovky, co vám zrovna na náladě nepřidají. Soustředí se to na jednotku čtyř kolegů a jednoho, co ho v minulosti od policie vyhodili. Všichni mají depky z práce, a do toho řeší docela husté osobní problémy, na kterých se dobře ilustruje dilema, kdy jste ještě dobrý policajt, a kdy už překračujte určitou mez. Film nevynáší soudy, neglorifikuje policii a zároveň jí nekritizuje. Snaží se to na určitých, podle mě dobře vymyšlených, příkladech ukázat, jak složitá může problematika hooligans, nelegální imigrace a z ní proudícího rasismu a následné policejní brutality být. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Zkrátka asi film s poselstvím, které jsem neměl šanci pochopit. Italské politické situace jdou zcela mimo mě a přijde mi, že tenhle snímek byl určený primárně těm, kteří se s tamním režimem, tamními konflikty splodin z nižších vrstev s neohroženými strážci spravedlnosti potýkají dnes a denně a jsou jim oproti mně dobře známy. V souladu s výběrem 'Souvisejících' dole pod filmem to akčním nářezům jako je Serbuan Maut nebo Expendables ani trochu nedýchá na záda. ()

Flynn 

všechny recenze uživatele

Takové 3-4 hvězdy... je to na hraně. Docela dobrá podívaná, Stefano Sollima mě Suburrou zaujal a tak jsem koukl na starší kousek... a dobré dobré, určitě stojí za shlédnutí a budu se těšit na další kousky. Sice ve filmu hrála moje oblíbená hudba, ale nějak mi třebas White Stripes v úvodních titulcích extra neseděli... asi užito páč je to klasická stadionovka, kterou vybroukávají mraky fanoušků na fotbalových stadionech v Německu a Itálii. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (12)

  • Při dotazu policejních sil se zkratka z názvu filmu tradičně uvádí jako „Always Carry a Bible“, tedy „Vždy s sebou noste bibli“, nebo „All colours are beautiful“, čili „Všechny barvy jsou pěkné“. (Rebbit)
  • Pieseň, ktorú nazi-skinheadi vo filme spievajú, je prespievaná skladba kapely 4 Skins s názvom "A.C.A.B." (Déé X Géé)
  • Natáčení probíhalo v italské oblasti Lazio a v Římě. (Terva)

Reklama

Reklama