Režie:
Justin KurzelKamera:
Adam ArkapawHudba:
Jed KurzelHrají:
Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Michael Kenneth Williams, Brian Gleeson, Ariane Labed, Callum Turner (více)Obsahy(2)
Usvědčený vrah Callum Lynch (Michael Fassbender) je nedobrovolně vysvobozen z cely smrti jen proto, aby se stal součástí staletého boje mezi asasíny, templáři a španělskými inkvizitory. Jeho novým vězením se stává tajné zařízení Abstergo vybavené revoluční technologií Animus, která odhaluje v lidské DNA genetické vzpomínky a tím umožňuje vrátit se a prožít vzpomínky předků, které byly dosud ztracené v minulosti. Callum se díky Animusu propojí se svým prapředkem žijícím v Granadě a Seville v období španělské inkvizice v 15. století. Jmenuje se Aguilar de Nerha a je členem bratrstva asasínů, které už několik století vede skrytou válku s řádem templářů, svým odvěkým nepřítelem. Tajná organizace asasínů se zavázala chránit svobodnou vůli lidstva a snaží se zabránit tomu, aby se templáři s pomocí inkvizice zmocnili mocného artefaktu nazývaného Jablko Ráje. A právě tento artefakt je podle přesvědčení templářů nástrojem k ovládnutí celého světa. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (959)
Čtyři scenáristi a jeden Kurzel na nesnesitelně nudný, rozdrolený a zcela vyprázdněný blábol, kde je i akce k ničemu, protože nikoho nezajímá, co se to vlastně děje. Fascinujicí, že tohle nešlo rovnou na VOD vedle Kobrokrokosaura. Úroveň herectví chudinky Marion by tomu odpovídala. Ta se musela stydět snad celý natáčení. ()
Justin Kurzel našel onen bájný kompromis mezi vyprávěním vlastní vize a dostatečně silným pochlebováním fanouškům her. V současné lince je na prvním místě stále hra o jablko, která je ale šikovně a potřebně minimalizována na základní funkce a obrysy. Nemá totiž cenu si nic nalhávat, právě tenhle artefakt má v předloze kolem sebe linku nejprve zajímavou, poté tolerovanou a nakonec bohužel až natahovanou. Potlačení nadpřirozených vedlejších motivů je proto jedině dobře a dává prostor Callumovi, aby se z něj stal hrdina z masa a kostí (o čemž si jeho herní předobraz Desmond mohl dlouhou dobu nechat jen zdát). Fassbender navíc funguje stejně dobře jako rozervaná oběť osudu, tak i jako nepřemožitelný Aguilar, který mě v akčních scénách nutí zadržovat dech a zatínat svaly. Nejvíc si ale vážím toho, že mě jako hráče (do světa Absterga a spol. jsem se úspěšně ponořil celkem šestkrát a Eziova trilogie nebo Black Flag patří zatraceně vysoko) nenechává jen odškrtávat povinné příběhové nebo žánrové trademarky, ale naopak při čekání na skok důvěry mě šponuje až neuvěřitelně. Výhrady tak mám jen k logickým chybám, což mě mrzí o to víc, že se v nich snažím pokud možno nikdy nepitvat. Absence všeho kromě obušků je ale pro ochranku skutečně otravně okatý handicap a chvílemi ruší, stejně jako nejasnost toho, kam až sahají genetické možnosti Callumových vzpomínek, které zase zamlží nejemocionálnější scénu celého filmu. I přes tyhle hrboly si ale hašašíni doskákali k pozici mojí nejoblíbenější herní adaptace a propadák v pokladnách kin mě bude ještě dlouho mrzet. ()
Prokletí filmů založených na herní značce stále pokračuje. Tento film je opět důkazem toho, že kvalitní herní adaptace nutně neznamená kvalitní filmové zpracování. Počítačová hra je založena především na atmosféře středověkého prostředí. Příběh z blízké budoucnosti jsem vždy vnímal jako něco ne úplně žádoucího a pokaždé jsem ho radši vynechával. Nejenom, že se jednalo o slušný nesmysl, ale ještě mi to do té jinak pěkně ztvárněné historie vůbec nesedělo. Leč Ubisoft to tak chtěl a taky si to tak prodal. Film ale po příběhové stránce vůbec nezafungoval a to i přesto, že nabízel na první pohled kvalitní filmařské řemeslo, které by mohlo představit solidní zážitek. Nakonec jediné, co jsem si z filmu odnesl, byly akční historické sekvence, které byly naprosto perfektní. Kamera a střihač občas asi zahulili jointa, ale pořád to bylo v rámci snesitelnosti. Asi i proto, že samotný film nebyl úplně nejlevnější a tak tam některé momenty nemuseli nutně lepit a zakrývat levnějším rozpočtem. Záběry některých kaskadérských kousků, které jsem viděl, byly vysloveně parádní. Škoda jen Fassbendera a Cotillard, kteří se herecky moc nepředvedli. Emoce – nula. Dialogy – hrůza. A příběh? O čem to vlastně bylo, a co že se tam vlastně celou tu dobu dělo? No jak říkám, akce dobrá, vše ostatní vysloveně k pláči. ()
Najudymenejší film histórie. To človek pozná, že keď sa narazí na mantinely talentu, tak vyťahujeme barličky. Ako napríklad starú dobrú hmlu. Ne ten film technicky nie je dobrý ani náhodou. A to isté viacmenej platí aj o zbytku, jednoduchá storka zbytočne a nasilu domotaná, puto s postavami prakticky nulové a akcia v určitých momentoch slušná. Bohužial nič viac. 50% ()
Assassin's Creed je dobrá adaptace počítačové hry, pojatá stylem, který se nemusí řadě diváků líbit, nicméně režisér si s tím vyhrál po svém a podle mě udělal dobrej kus práce. Scény ze současnosti nenudí a dobře se na ně kouká. Je z nich cítit ten správnej nádech laboratorní krysy a Fassbender si to nenechává líbit, což je fajn. Scény z minulosti jsou na druhou stranu naprostá pecka a kaskadéři se vážně vyblbli. Těším se na pokračování. ()
Galerie (71)
Zajímavosti (29)
- Natáčalo sa vo Vallete, na Malte v septembri 2015, pod pracovným názvom "Toom". (Schevchen)
- K natáčení se hojně využívaly i létající drony. (ArsenalEagle)
- Společnost Ubisoft se v roce 2016 rozhodla dát si s vydáváním herní série pauzu. Hlavním důvodem byly neustále sílící kritické hlasy a také očekávané tržby z promítání filmu, které měly vzniklou mezeru vyplnit. (jenHonza)
Reklama