Reklama

Reklama

Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)

(více)

Videa (34)

Trailer 1

Recenze (331)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Pro mě příjemné překvapení. Mary Poppins znám jen z knih, ale asi si ji po tomhle pustím i na telce. Dostaly mě jemné nuance, jako rozhovory protivné, sebestředné, v dětství zabržděné, společensky nevyzrálé spisovatelky s laskavým, vnímavým a životem zkoušeným řidičem, pochopení Disneyho, který ve své době měl taky jen toho mišáka na papíře a bál se ho komukoli střeli, bolestná situace malého dítěte, kterému se otec prochlastal až k jaterní cirhóze, jícnovým varixům a rychlému prknu a smutný úděl matky, která společně s násoskou jela z kopce dolů nejen společensky, ale především duševně. Emma Thompson si megapizdu vystřihla s absolutní noblesou, byla skutečně úžasná, Hanks si bratránka zahrál taky s chutí a neřešme, že nebylo na světě více chápajícího lidumila, než tento. Úsměvné, dojemné a nečekaně zábavné. Colin Farrell mě o herectví nepřesvědčil dosud nikdy, ale tady mu role otce slušela. Fanfarónský pijan, povaleč, buran, mistrovský manipulátor a vypravěč, hodný člověk, kterého sžírala nemoc, před níž nedokázal uniknout. To by mu šlo. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Najvykalkulovanejšia biografia v dejinách filmu ... ale nie je sa čomu čudovať. Film vyprodukoval štúdio Disney, ktoré námet o patáliách s nakrúcaním Mary Poppins využilo k obyčajnej propagácii svojej „rodinne zameranej“ spoločnosti a vlastných atrakcií (Disneyland). Saving Mr. Banks tak nie je možné chápať ako plnohodnotnú biografiu, na tú aj až nadmieru prikrášlená. Všetky atribúty sú prispôsobované potrebám rodinného filmu. Naivný príbeh vynecháva kontroverzné témy (bisexualitu hlavnej hrdinky - spisovateľky) a postavy si prikrášľuje po vzore všetkých klišé tabuliek (Walt Disney ako typický, oslavovaný, americký biznisman). Charakteristika sa obmedzuje na vykreslenie len tých najzákladnejších, navyše maximálne skreslených povahových vlastností (konzervatívna viktoriánska žena v stredných rokoch – slušná, ale až priveľmi umiernená Emma Thompson VS podnikavý Američan, ktorému ide o „blaho“ všetkých navôkol – v tomto prípade prekvapivo ničím nevynikajúci Tom Hanks), kde v závere následne dochádza aj na predvídateľné „osvietenie“, kde vplyvom radostných gýčovitých Disney piesní obmäkne aj tá najviac zatrpkla osoba (spisovateľka Traversová). Príbeh je tak jeden obrovský gýč, ktorý nemá jeden prekvapivý a v podstate ani úprimne pravdivý moment (vynútené hľadanie paralel medzi reálnymi postavami – rodina Traversovej z flashbackoch a fiktívnymi postavami z knihy Marry Poppis). Nadmerná dávka sentimentality len, aby sa vytvoril „family-friendly feeling“ je už od Disneyho očakávaná. Napriek všetkej kritike je však film až tak prehnane prívetivý a ľudomilsky napísaný, že tento celý gýč ani nemá čím naštvať. Áno, je to neskutočne naivné, vykonštruované, ale celá tá sentimentálnosť nejakým zázrakom neprekáža a je od Disneyho už vopred očakávaná. Zrežírované to je následne s tak prekvapivou sebaistotou, že ani otravne zdržujúce rozdelenie deja do dvoch paralelných príbehov (Traversová a Disney VS flashbackové rozprávanie z jej detstva s pomerne nevýrazným Collinom Farrellom) neruší a vo finálnom výsledku film vlastne ako celok v základnej rovine funguje. Má to však až príliš veľa ale ... CELKOVO: 2,5* ()

Reklama

jojinecko 

všechny recenze uživatele

3,5*/5 ... Je to síce trochu šmrncnuté potrebou zaľúbiť sa masám alebo Akadémii, ale filmík je to veľmi príjemný aj napriek tomu, že som Mary Poppinsovou absolútne nedoknutý. Devízou sú jednoznačne herecké výkony ústredného dua, ale vlastne aj všetkých ostatných. Fajn film na chvíle pohody, "víkendovka" ako vyšitá... ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Jak normálně nemám Emmu Thompson příliš v lásce, tak role tady ji naprosto sedla a z 90% jsem se zasmála právě díky ní. Asi bych se obešla bez flashbacků, jenže zase bez nich, by člověk nedostal celý obrázek toho co, kdo, jak a proč. Ve výsledku se jedná o velmi milý film, který mě hodně příjemně překvapil. 4* ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelné překvapení. Kombinace dojemných (až smutných) scén s humornými je stejně dokonalá jako střetnutí britského a amerického "life-styleu". Pokud takhle nevypadá pětihvězdičkový film, tak už vážně nevím.:-) Po herecké stránce (Thompson, Hanks, Giamatti, Novak & Schwartzman, Farrell atd.) bezchybné, Newmanova hudba opět nádherná. Finální "happy-end" v místě, kde ve skutečnosti žádný happy-end nebyl, scénáristům odpouštím. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Kameraman John Schwartzman sa rozhodol nevyužiť moderné digitálne technológie a nakrúcal na klasický film, na akom pred 50 rokmi vznikla aj Mary Poppins (1964). „Nakrúcanie muselo prebiehať rýchlo, lebo mladučká Annie, ktorá hrala spisovateľku v detstve, mohla tráviť na scéne len šesť hodín denne. Musel som preto dôverovať svojim inštinktom, ktorým dáva priestor práve točenie na klasický film," povedal Schwartzman. (kacer4)
  • Za prítomnosti "znepokojujúcich obrazov", dostal film rating PG-13, čím sa stal ôsmym filmom od Disneyho, ktorý má toto hodnotenie. Filmy, ktoré mu predchádzali sú: prvé štyri diely Pirátov Karibiku (2003, 2006, 2007, 2011), Princ z Perzie: Piesky času (2010), John Carter: Medzi dvoma svetmi (2012) a Osamelý jazdec (2013). Zároveň ide o prvú drámu s týmto hodnotením. (LuiCJ)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!

Poklekněte před studiem Disney!

17.11.2013

Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

13.04.2013

Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)

Reklama

Reklama