Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapitán Exner vyšetřuje smrt nepohodlného svědka. Detektivka s oblíbeným českým kriminalistou. Dramatizace románu Václava Erbena s hlavním hrdinou, vyšetřovatelem, kapitánem Exnerem, tentokrát v podání Petra Kostky. V centru kriminálního příběhu je velmi početná rodina Krempových, žijících v rodinné vile spolu s dalšími příbuznými a podnájemníkem. Rodiče měli čtyři dospělé děti, dva syny a dvě dcery, z nichž jedna nedávno zemřela. Vyšetřování se soustřeďuje na současné úmrtí syna Jana. Mladík byl považován za rodinného „blázna", kterého neměl nikdo kromě matky v oblibě, protože každému prováděl různé škodolibé kousky. Jenže jeho smrt, jak vyšetří kapitán Exner, nebyla nešťastná náhoda, ale vražda. Kdo mohl mít na jeho smrti zájem? Byl vrahem někdo z nejbližší rodiny? Kapitán Exner hledá motiv... (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Víte, že je zakázáno vyslýchat opilé nebo opíjet vyslýchané?" Kapitán Exner to ví a taky ví, že i zdánlivě nevinný úmrtí může být tak trochu vražda. Taky rád tančí a dokáže být taková vtěrka, že se nastěhuje i s týmem do domu rodiny zavražděnýho. Tak to jsem si užil. Stejně dobrý byly domněnky, postřehy a drby podezřelých. A tím to dobrý končí, protože to celý bylo strašně moc televizní. Nakonec mi bylo celkem jedno, kdo je vrah a to u detektivek nikdy není dobře. Aspoň teda myslím. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

U srovnání s dřívějším Exnerem Valou i pozdějším Exnerem Kodetem je Exner Kostka rozhodně nejnudnější, nehledě na to, že v tomto případě vůbec nelze hovořit o nějakém exnerovském typu (byť jistá elegance ani jemu nechybí). Zřejmě je to dáno dobou vzniku, čemuž konvenuje i neexnerovská cudnost, s jakou se kolem kapitána nechají motat nadějné objekty Fischerová, Rázlová, Merunková. Na druhé straně se Exner Kostka v některých momentech zdá mít zajímavý psychologický potenciál, což u ostatních Exnerů nehrozí. Stejný potenciál je ostatně i u vyšetřované rodiny, k čemuž se přidává jakási historicko-společenská tíže, neboť otec rodiny je pojat jako ukázkový dobou semletý "třídní nepřítel", čehož je pro atmosféru celé hry velmi dobře využito (zvláště také díky podání starého Marvana). Zde se můžeme právem pohoršovat nad prorežimní tendenčností ("buržoazní rodina"), čímž se ale připravíme o historicky jedinečný úhel pohledu. Ostatně motivu třídního nepřítele v televizních exnerovkách si blíže všimnu při jiné příležitosti. Přes naznačený potenciál je hra Bláznova smrt bohužel jen velmi nudnou detektivkou s poněkud vykleštěným Exnerem, s velmi okatým prozrazením pachatele už po třech pětinách stopáže a s velmi trapným úvodním pokusem o zobrazení protivného "blázna". Naštěstí alespoň s některými příjemnými hereckými kreacemi a s dobovým bonbónkem v podobě číšníkovy prosby k tančícímu páru "Prosím, ne tak výstředně. Máme někdy potíže". ()

Reklama

dyfur 

všechny recenze uživatele

Druhý film s kapitánom Exnerom v hlavnej úlohe.Prvý bol Poklad byzantského kupca.Žiaľ toto dielo nedosahuje kvality toho prvého.Spracovanie televízne,hlavný predstaviteľ by síce vizážou bol dobrý pre stvárnenie kpt.Exnera,ale scenár bol slabý -vtipy žiadne,ani náznaky,jeho imidž zvodcu tiež slabučký....ak k tomu prirátame spracovanie á la televizna inscenácia - celkový dojem slabý.Veľmi slabý priemer až podpriemer.Škoda. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý televizní krimifilm v hlavní roli s kapitánem Exnerem, jehož hrál v tomto případě P. Kostka. Elegantní kriminalista vyšetřuje záhadné úmrtí psychicky vyšinutého a škodolibého jedince z bohaté a rozvětvené rodiny. M. Nohýnek, jenž měl tohoto nepříjemného blázna ztvárnit, se však objeví pouze na začátku, a to ještě před úvodními titulky. Mezi podezřelé patří všichni členové rodiny Krempových (mimojiné otec J. Marvan, bratr malíř V. Postránecký, matka J. Štěpničková či výstřední bratranec J. Lábus), ale i osoby z blízkého okolí např. doktorové B. Prokoš (výjimečně ve větší roli) a F. Vicena. Zdeňku Kubečkovi se podařilo vytvořit poměrně dobře vystavěnou kriminálku, se slušnou atmosférou, většinu snímku vyplňuje série výslechů, pomocí nichž vyšetřovatel dospěl do finále, v němž nezvratnými důkazy usvědčil pachatele. ()

baroko 

všechny recenze uživatele

Tak nějak příliš zatuchlé, křečovité a svázané, zkrátka nepovedené. Socialistické schéma: noví moderní a svižní lidé (policajti) versus zkrachovalá rodinka prvorepublikových zbohatlíků. Není tam žádná hezká scéna, žádný povedený vtip, nic, proč by to měl člověk určitě znovu vidět. Snad jen mladinká Táňa Fischerová vybočuje svoji krásou z přemíry šedi. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama