Reklama

Reklama

Nejhledanější muž

  • Velká Británie A Most Wanted Man (více)
Trailer 1

V hamburské islámské komunitě se jedné noci objeví neznámý muž na pokraji smrti. Napůl Čečenec, napůl Rus, který má u sebe 500 dolarů a tajné informace o milionovém kontě v jedné soukromé bance. Jeho identita zůstává záhadou - je Issa terorista nebo oběť špinavých praktik mezinárodního zločinu? Když vyjde najevo, odkud pocházejí peníze na účtu, jeho život bude opět v ohrožení a začnou se o něj intenzivně zajímat všechny tajné služby. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (466)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NEJHLEDANĚJŠÍ MUŽ je jedním z nejlepších (kino)filmů roku. Ani ne tak díky výbornému hereckému výkonu Phillipa Seymoura Hoffmana, jako spíš díky svému nekonvenčnímu formálnímu uspořádání (velká míra nekomunikativnosti vyprávění, od skutečného cíle pozornost odvádějící vodítka, vnořenost příběhů, umísťování podstatných informací do druhého plánu ad.) Corbijnův třetí celovečerní režijní počin dokonce řadím výš než předchozí le carreovskou adaptaci JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN, protože se nespoléhá na v současnosti módní sedmdesátkový retro styl, ale vychází víc z evropské artové kinematografie. Více ve (spoiler-free) recenzi. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Pomalý, atmosférický a kvalitní autorské počiny 70. let připomínající mix špionážního thrilleru a artfilmu (málo redundantní syžet, méně zřetelné motivace, nevyplněné vyprávěcí mezery). Informace nejsou pro lepší srozumitelnost několikrát opakovaný, mezi jejich prvním a následujícím výskytem (stvrzujícím jejich důležitost) někdy uběhnou desítky minut (Seven Friends) a stejně dlouho trvá, než dojde k jejich vsazení do širšího kontextu (např. rodinných vztahů - Jamal). Podstatné je často řečeno jenom v narážce nebo jsou vodítka umístěna někde v zadním plánu jednoho z dlouhých, precizně komponovaných záběrů s malou hloubkou ostrosti (například nápověda, jak celý film skončí, přichází s předstihem několika minut). Vzhledem k častému umisťování podstatných objektů mimo střed rámu, záleží na každém přerámování a pozici všech figur v mizanscéně. Scenárista přitom oproti předloze distribuci informací zpřehlednil a do centra dění zřetelně umístil jednu postavu (ačkoli jsem na základě knihy čekal, že protagonistou bude Brue). Zvýznamnění Bachmanna, muže, který by měl mít věci pod kontrolou, ale tak docela nemá, nahrává ústřednímu tématu bezmoci (ve vztahu k nepřehledné post-9/11 síti organizací zajišťujících národní bezpečnost). O osobním životě Hoffmanovy postavy je nám přitom paradoxně přímo sděleno nejméně, čímž je posilován zavádějící dojem, že zatímco on může autoritativně sledovat a poslouchat kohokoli, sám je sledovatelný (a manipulovatelný) jen obtížně. Obrázek o jeho charakteru a momentálním duševním rozpoložení si musíme složit z mnoha náznaků přítomných v dialozích a zejména v mizanscéně (sklenice alkoholu a cigareta definičními znaky). Náznaky jsou to přitom ještě méně určité než v knize (vztah s Frau Freyovou). Postavy dokonce vedou dialogy o prostředích, v nichž se cítí dobře a která je charakterizují (Annabel není příjemná luxusní restaurace, Bachmann je štamgastem v zaplivané přístavní hospodě). Corbijn vytěžuje noirové prostředí zabetonovaného velkoměsta s řekou, z jejíchž temných hlubin hrozí na povrch vylézt nejedno nemilé překvapení (z vody jako kdyby se v úvodním záběru vynořil také Issa). Pojetí Hamburku jako města, kde je věčně noc a prší je k našemu překvapení převráceno ve zdrcující závěrečné scéně, odehrávající se za jasného bílého dne. Dominující barvy exteriérů, interiérů i šatů postav (žlutá s modrou nebo zelenou) jsou stejně nevlídné a odtažité jako čistě profesionální vztahy mezi postavami, z nichž většina žije bez rodin i bez budoucnosti (o čemž hovoří Bachmann s Jamalem) a mají-li nějaké romantické ideály, v průběhu filmu o ně přijdou. Bachmann díky Hoffmanovu excelentnímu výkonu, korunovanému jedním z vůbec nejpůsobivějších odchodů ze scény, funguje jako autentická lidská osobnost i jako zosobnění univerzálního pocitu ztráty kontroly, důvěry a svobody. Závěrečný zvrat nepřichází odnikud, ale je nenápadně budován po celý film, jehož vyprávění je ve skutečnosti méně komunikativní, návodné a přehledné, než se jeví, neboť na jednu z dějových linií, nakonec tu směrodatnou, upozorňuje pouze mimoděk, jako kdyby neměla hrát významnější roli. Finále bourá naši představu o tom, kdo udává tón, kdo manipuluje koho kterým směrem. Po stránce řemesla a důslednosti, s jakou hájí (a nakonec obhajuje) své málo vědoucí, málo komunikativní vyprávění, nelze Nejhledanějšímu muži nic vytknout. Srovnatelně náročný, ale vděčný divácký zážitek jako Jeden musí z kola ven. 90% Zajímavé komentáře: ORIN, ScarPoul, MessiáŠ, maddy, F.W.Colqhoun () (méně) (více)

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Mám rád špionážní filmy. Pochopil jsem, že v tomto šlo o to, jak mezi sebou a se sebou jednotlivé tajné služby světa vyjebávají, místo, aby spolupracovaly (jak se hned v úvodu dozvíme, díky tomu došlo k 11. září). Jenže nechápu, proč musím sledovat značně rozvleklý a logicky nesoudružný příběh, kde k nějakému twistu dojde až na konci (a vlastně se dal čekat), a mezitím bez nějakých napětí a zvratů plyne jakési představování postav, jež mohli mít tvůrci odbyté během čtvrt hodiny. Jsou zde věci, které mi pak vrtají hlavou - PROČ se Issa kurnik vydával na strastiplnou cestu do Hamburku? Když ty prachy vlastně nechtěl? Proč Jamal zrazuje svého otce? Je snad teplej a má vztah s Hoffmanem? To mu stačí ke zradě otce? A ten bankéř tak nějak nezodpovídá radě a může si jet finanční operace podobných vysokých částek na své triko? Nakonec z toho vylezou jen bláboly. Dvě hvězdičky za vynikající kameru, ale ta to sama moc nezachrání. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Svým velmi osobním přístupem připomíná 30 minut po půlnoci, svou poutavostí Mnichov a svým neakčním, ale hutným dávkováním informací Jeden musí z kola ven. Ze všech snímků si bere něco, ale žádný vyloženě nepřekonává. Nejhledanější muž není akční, ani velkolepý protiteroristický film, naopak se jedná o velmi realisticky a přesně zpracovanou událost - práci špiónů v utajení se špetkou politiky. Vhodný, nehollywoodský závěr pak všemu dodává punc kruté reality. 8/10 ()

classic 

všechny recenze uživatele

Od majstra špionážnych thrillerov Johna Le Carrého,ešte majstrovskejšie spracováva režisér Anton Corbijn+kameraman Benoit Delhomme v neistej,súbežnej,vygradovanej pointe,vzdávajúcej Hold starým klasikám zo 70 rokov,kde herecký ansámbel v podaní nebohého velikána P.S.Hoffmana,ktorého charakter postavy Gunthera Bachmanna je podobný tomu skutočnému.Celú pozornosť strháva na seba P.S,a keď je na plátne,tak z neho nespustíte oči.Dopĺňajú ho obstojne Rachel McAdams a Willem Dafoe,ktorí odohrajú klasicky,čo je v ich silách,P.S ešte o niečo viac... Od začiatku do konca,extrémne pomalý,napínavý snímok,kde som práve do poslednej sekundy nevedel ako to skončí a scéna,ktorá to ukáže,je excelentným vysvetlením... PS:P.S.Hoffman urobil jednu zásadnú,fatálnu chybu,a to,že podľahol drogám... ()

Galerie (31)

Zajímavosti (6)

  • Týždeň po premiére filmu na filmovom festivale Sundance zomrel hlavný predstaviteľ P. S. Hoffman. Tento film bol zároveň aj jeho posledným, kde si zahral v hlavnej úlohe. (MikaelSVK)
  • Příběh knihy Johna le Carré "Most Wanted Man", podle které je film natočen, je založen na skutečném životě Murata Kurnaze, muslima tureckého původu. Kurnaz se narodil a žil v německém Hamburgu, ale byl obviněn z napojení na teroristickou organizaci Al-Kajdá. Poté, co byl zajat Američany, strávil 4 a půl roku ve vězení Guantánamo na Kubě. Propuštěn byl v roce 2006. (Dr Lizal)

Související novinky

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Další špionážní adaptace na cestě

Další špionážní adaptace na cestě

30.03.2014

John le Carré je britský klasik thrillerové špionážní literatury a v poslední době se s kvalitními adaptacemi jeho knih roztrhl pytel. První vlaštovkou byl Nepohodlný, zfilmovaný před 10 lety, ale… (více)

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

Další špionáž od autora Jeden musí z kola ven

19.05.2012

Spisovatel John le Carré je jeden z největších klasiků špionážního žánru a adaptace jeho bestselleru Jeden musí z kola ven patří k nejlahodnějším filmovým pamlskům loňského roku. A chystá se filmová… (více)

Reklama

Reklama