Reklama

Reklama

Když Rory Jansen (Bradley Cooper) vydá svou první knihu, je výjimečná. Je to událost, která se přihodí jednou za generaci a která rozbouří literární svět i veřejnost. Přátelé ji s nadšením doporučují, kritika je také nadšena. Kniha je všude – od knižních klubů, po letadla a akademickou půdu. Stylem, který je svěží a moudrostí o životě, se zdá být jaksi nadčasovou. Rory se okamžitě stává literární hvězdou. Charismatický, talentovaný, inteligentní, mladý autor má zdá se všechno: báječný život, milující manželku (Zoë Saldana), svět mu leží u nohou - a to vše díky jeho slovům. Ale čí to jsou slova? A čí to je nakonec příběh? V okamžiku, kdy Rory dosáhne nejvyššího úspěchu, jej vypátrá Starý muž (Jeremy Irons) a konfrontuje jej s faktem, že on je skutečným autorem novely. Starý muž vypráví o nádherných nicméně tragických vzpomínkách na své vlastní mládí v období po druhé světové válce v Paříži, které ho přivedly k napsání knihy. Když Rory vidí, že jiný muž zaplatil za pravdu a svůj životní příběh, je konfrontován s nevyhnutelnou otázkou kreativity, ambice a morální volby, kdy je vydáván na milost těmto pohnutkám. Příběh napsaný jako příběh v příběhu. Roryho život je sám o sobě fikcí. Za tím vším je skutečný živý literární lev, Clay Hammond (Dennis Quaid). Sváděn a zaplétán do rozhovoru o skutečném významu této novely, krásnou a mazanou absolventkou (Olivia Wilde), nemůže zabránit spojení mezi příběhem a jeho vlastní tajnou minulostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (26)

Trailer 1

Recenze (578)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tedy docela mě šokuje ta negativní hysterie americké kritiky, která The Words totálně rozcupovala. Přitom se jedná o dobrý film, který má co říct. V závěru sice divákovi nenaservíruje všechno úplně černé na bílém jako na zlatém podnose, ale myslím, že vyznění je jasné. V tom pohledu to prostě je. Každopádně nečekejte romantický film, The Words jsou spíš taková zamyšlená, poloartová dramatická hříčka. Kdo bude chtít, ten si z ní lehce něco vezme. Kdo chtít nebude, dostane příležitost si zanadávat. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Docela kýčovitý film o literatuře, morálních dilematech, plagiátorství, touze po úspěchu & uznání a o důsledcích pošetilých rozhodnutí. Tedy lépe řečeno "rádoby o"... Vyprávění se vrství do několika rovin, které se tváří jako dílčí důmyslné nositelky hlubokých myšlenek, ale ve výsledku film tragicky líže povrch a nakonec zůstává opravdu jen u toho vyprávění tří samostatných příběhů, spojených celkem nezajímavými styčníky... Literatura nejsou pouhé "vyprávěnky" (byť tragických) příběhů, literatura není historka natažená na dvěstěpadesát stran... Z úryvků autorského čtení Claye Hammonda, vyprávění Starého muže i letmých náhledů do "geniálního románu", který Rory Jansen ukradne, snad každý knihomol vycítí, že "literatura" v tomto filmu má blíž k rodokapsu (banální styl, klišé) než např. k odkazovanému Hemingwayi. Ono by to tak nevadilo, kdyby se toto sahání po "vysoké kultuře" neopíralo o ten nejprůměrnější styl hollywoodského filmkunstu se všemi těmi známými nešvary (pomalou jízdou kamery při každém druhém záběru počínaje a patetickou hudbou konče; o banálních dialozích nemluvě). Čert vem krásnou výpravu, perfektní vypucované interiéry (a zuby) a dokonalou kameru - to je snad u takového filmu samozřejmost... Pro mě je podstatné, že film položí otázku (morální dilema), ale dál se vykašle na jakékoli rozvíjení daného tématu. Pouze naznačí, že jsou tu možná jakési souvislosti s autorem na nejvyšším stupni vyprávění, tj. s Clayem Hammondem (nazvěme to "syndrom točící se káči z Počátku"). Žádná skutečná myšlenka, pouze příběhový výlet do ztracena...Velmi se mi líbil Jeremy Irons a i jeho postava byla asi to nejzajímavější z celého filmu. Vše ostatní ale bohužel líbivý průměr. ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

Jednoduché a divácky vřelé převedení sofistikované vyprávěcí struktury do filmu a zároveň velké překvapení, které se nescvrkává jen na uslzené americké melodrama, ale nabízí také témata a otázky spojené s autorstvím a hranicí mezi fikcí a realitou. Nedořečenost závěru vlastně ani nezavání tím, že by debutující režiséři nevěděli, jak svůj snímek zakončit - i tady opět odkazují k podstatě sebe samého a ukončují příběh naprosto stejně jako všechny tři vrstvy vyprávění tím, že vlastně žádný konec nemají. Ten totiž následuje až po posledních slovech knihy a vlastně i po závěrečných titulcích filmu, který symbolicky načrtává čtvrtou strukturu celého příběhu. Perfektní herecké výkony a vysoká technická kvalita navíc Slovům přidávají na diváckém zážitku, který tentokrát zůstává těsně pod maximem. ()

LihO 

všechny recenze uživatele

Šťastie, láska, bolesť, sklamanie, krásna a zároveň krutá nevyspytateľnosť života. Rozhodnutia, ktoré ovplyvnia tak veľa... Spôsob, akým reagujeme v určitých situáciách... Výčitky, nevedomosť, zvedavosť... čo ak by som vtedy rozhodol inak? čo ak by som sa zachoval inak? ...tento film len podáva príbehy zopár ľudí, ukazuje veľmi málo, no zároveň vypovedá tak veľa... fakt slušné :) ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Snímek rozvíjí tři perspektivy, kterým přes jednu rádoby reálnou úroveň vdechuje život a nechává je dál žít svým příběhem až do samotného konce, kde s otevřeným koncem metaforuje dvě roviny a spojuje všechno v jednu. Romantický silný příběhm, co atmosférou přenáší diváka do spisovatelského prostředí. ()

Galerie (109)

Zajímavosti (14)

  • Celosvětová premiéra proběhla 27. ledna 2012 na filmovém festivalu Sundance v Utahu (USA). (BMW12)

Reklama

Reklama