Režie:
Miloš FormanKamera:
Philippe RousselotHudba:
Thomas NewmanHrají:
Woody Harrelson, Courtney Love, Edward Norton, Brett Harrelson, Donna Hanover, James Cromwell, Crispin Glover, Vincent Schiavelli, Miles Chapin (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Působivý portrét neurvalého, arogantního podnikatele, který záměrně provokuje pokryteckou společnost... Režisér Miloš Forman byl jednou z vůdčích osobností české nové vlny a jeho tři české dlouhometrážní filmy Černý Petr (1963), Lásky jedné plavovlásky (1965) a Hoří, má panenko (1967) patří dnes do zlatého fondu české i světové kinematografie. Víc v Československu natočit nestačil. Politická realita po sovětské okupaci v roce 1968 ho donutila k emigraci. Jako mnoho filmařů před ním (i po něm) se rozhodl uplatnit tam, kde je to nejtěžší – v Hollywoodu. Na rozdíl od mnoha cizinců se mu to skutečně podařilo. Získal dvakrát Oscara za nejlepší režii (Přelet nad kukaččím hnízdem, Amadeus). Vytvořil si pověst svébytného umělce, který nedělá kompromisy a který přitom dokáže svou uměleckou vizi skloubit s komerčními požadavky amerického filmového byznysu. V roce 1996 natočil snad svůj nejkontroverznější snímek, životopis známého pornomagnáta, nazvaný Lid versus Larry Flynt. Jak už název napovídá, osou příběhu je série soudních procesů, v nichž se Flynt snažil (a nakonec toho dosáhl) o důsledné uplatnění svobody slova, zaručené prvním dodatkem Americké ústavy. Forman vytvořil působivý portrét neurvalého, arogantního podnikatele, který záměrně provokuje pokryteckou společnost. Velkou zásluhu na tom má herecký výkon Woodyho Harrelsona v titulní roli, který byl stejně jako režisér Forman nominován na Oscara. Vynikající herecké kreace předvedli rovněž Edward Norton v úloze Flyntova přepracovaného advokáta Alana Isaacmana a zpěvačka Courtney Loveová jako Flyntova láska Althea. Epizodní postavu soudce si ve filmu zahrál sám Larry Flynt. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (490)
Woody Harrelson na nás každou chvíli po boku kolegy McConaugheyho vybafne v drsném seriálu True Detective, zatím se ale do beden pravidelně v reprízách vrací jako excentrický magnát Larry Flynt. Co všechno si lze představit pod pojmem sexuální průmysl? V režii Miloše Formana se divák snadno přesvědčí, že začínat v Americe s vydáváním prvního erotického (to je slabé slovo) magazínu tehdá nebyl žádný med. Respektovaný herec zde filmovému Larrymu propůjčil doslova omračující dávku charismatu, který pod jeho pokličkou tiše vře až do úplně posledního napínavého soudního sporu... Stejně to je borec. Oba dva. ()
"I WISH I WAS BLACK." -------- Kontroverzný, ale zároveň vysoko unikátny film, veď koľko ich je o porne a boji za jeho popularizáciu? A nejde tu ani tak o to porno a erotiku samotnú, skôr o boji za pravdua slobodu. Miloš Forman má rád demokraciu, má rád kontroverznosť a tu to znova potvrdzuje. Woody Harrelson snáď v životnej roli. Vynikajúci pohľad nie len do zákulisia Hustleru. ()
Výborná věc, která mě bavila i na druhé zhlédnutí (příšernému českému dabingu navzdory). Hlavní postava mi je sice dost nesympatická, ale v odzbrojujícím hereckém ztvárnění Woodyho Harrelsona se stejně filmovému Larrymu podařilo dostat mě na svou stranu - scéna, ve které mluví před davem lidí o svobodě a na plátně za ním běží obrázky americké vlajky, vojáků, Hitlera, koncentráků, mrtvých lidí apod. (kontrast války a smrti a sexu), je podle mě naprostým vrcholem filmu, a i podruhé mě dostala naprosto do kolen. Courtney Love je zde naprosto odporná, pro svou roli se ale bez diskuzí typově hodila naprosto dokonale. Mladý Edward Norton mě zde taky baví. Celkově je to film postavený na dokonalém obsazení, silném scénáři a mistrovské režii, kterému za sebe asi nemám co vytknout - strašně mě baví, a s odstupem let už navíc i v mých očích získává nostalgický punc starých dobrých devadesátek. ()
Vynikajúci výkon Harrelsona nič nemení na tom, že film je o jednom veľkom prasákovi a vyšinutom človeku. Ale film je zaujímavý z určenia hranice, kde začína a končí ľudské právo a kde sú hranice morálky. Dnes, zdá sa, už morálka v systéme práva nemá miesto, čo dokazuje aj tento prípad zobrazený trochu s nadsázkou, ale má svoj dôležitý presah ()
Souboj pornomagnáta o právo vydávat prasárničky jako boj o svobodu slova. Dobrá kombinace životopisného filmu se soudním dramatem. Skvělé výkony ve všech hlavních rolích. Jediná výtka je asi ke stopáži, protože v téhle délce se film chtě nechtě nedokázal vyhnout některým slabším nebo nudnějším místům. Celkově vysoký Formanův standard. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (43)
- Ve filmu jsou Larry Flynt (Woody Harrelson) a Alan Isaacman (Edward Norton) postřeleni bezejmenným útočníkem v podání Jana Třísky. Ve skutečnosti se ke střelbě (po premiéře filmu) přihlásil Joseph Paul Franklin, který za svůj motiv označil fotografie v Hustleru, na nichž souložili běloch a černoška. Franklin byl neonacistický sériový vrah, který na konci sedmdesátých a začátku osmdesátých let zavraždil několik desítek lidí. Oficiálně byl usvědčen v osmi případech (tento mezi ně ale nepatřil). Po patnácti letech v cele smrti byl popraven injekcí jedu 20. listopadu 2013. (NIRO)
- Kvůli plákatu k filmu stanuli tvůrci snímku na lavici obžalovaných. Soud proběhl v jihopolském Krakově kvůli údajné urážce náboženského cítění. Důvodem bylo zobrazení hlavní postavy v póze ukřižovaného na ženském klíně. Stížnosti na inzeráty a plakáty propagující film se objevily také v Česku a na Slovensku. Na rozdíl od Polska je však v obou zemích Rada pro reklamu zamítla. Plakát ale neprošel například cenzurou Americké filmové asociace MPAA a ve Francii donutila reakce římskokatolických kněží distributora plakát stáhnout. Zakázán byl i v sousední Belgii. (MFJD)
- Miloš Forman tvrdí, že Courtney Love přišla na jejich první schůzku pod vlivem drog. Ve chvíli, kdy se ji chystal odmítnout, mu však došlo, že je pro roli Althey dokonalá. Práci jí ale nabídl pouze pod podmínkou, že se po celou dobu natáčení nedotkne drog a každý den se podrobí testům na jejich přítomnost v krvi. Což mu slíbila a svůj slib dodržela. Později pak tvůrce ocenil její disciplinovanost i herecký talent a pokáral některé kritiky, podle nichž vlastně "ani nemusela moc hrát". Ve skutečnosti totiž během chronologicky probíhajícího natáčení procházela přesně opačným procesem, než její postava: úvodní scény v nichž je Althea ještě mladá a svěží, odehrála s těžkými, často fyzicky se projevujícími, abstinenčními příznaky. A naopak později - když je z postavy troska - už se Love ve skutečnosti cítila velmi dobře. (Kubrickon)
Reklama