Reklama

Reklama

Bídníci

Trailer 2
Velká Británie / USA, 2012, 157 min (Alternativní 151 min)

Režie:

Tom Hooper

Předloha:

Victor Hugo (kniha)

Kamera:

Danny Cohen

Hrají:

Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Samantha Barks, Aaron Tveit (více)
(další profese)

Jean Valjean byl po devatenácti letech propuštěn z vězení. Zbědovaný muž nalezne azyl na faře. V noci tam ukradne stříbrné nádobí a uteče. Policisté ho dopadnou, ale farář tvrdí, že mu vše daroval, a přidá mu ještě dva svícny. Valjean, zaskočený jeho velkodušností, se rozhodne změnit život a svou totožnost. Stane se ctihodným občanem, a dokonce starostou, jenže ani tehdy není před slídivým Javertem v bezpečí. Po smrti tovární dělnice Fantine se ze soucitu a také z pocitu viny ujme její dcerky Cosette. Společně s ní pak před zákonem utíká do anonymity francouzské metropole. Tam na ně po pár letech klidu čeká kromě Javerta i další nebezpečí - ulice bobtnající revolucí, kterou připravují mladí muži. Jeden z nich, Marius, se při letmém setkání zamiluje do dospívající Cosette a ta jeho city opětuje. Kvůli své dceři a jejímu štěstí se Valjean rozhodne riskovat, dokonce se vydá na barikády v předvečer rozhodujícího souboje mezi revolucionáři a armádou, aby z předem prohrané bitvy těžce raněného Mariuse zachránil... (TV Nova)

(více)

Videa (42)

Trailer 2

Recenze (1 162)

Hunt 

všechny recenze uživatele

Tento film-muzikál není rozhodně pro každého. Rozhodně pro koho je jsou muzikáloví fanoušci a fanoušci "Bídníků". Muzikálům jsem dlouhou dobou nemohl přijít na chuť, ale jak stárnu/zraju :-), tak i tento žánr pro mě již není cizí. Těžko bych tento snímek doma zvládl na jeden zátah, či vůbec dokoukat, avšak na velkém plátně v přítmí kina je to milostná-dobrodružná-a až kýčovitá podívaná. Dlouhé pasáže, kdy je zabírán pouze detailní obličej zpívajícího herce je chvílemi až nudný, ale zase fakt, že herci v mnoha scénách zpívají naživo je vidět (ehm, hlavně i slyšet) je inovativní a autentické. Takže pokud máte rádi muzikál a Bídníky, tak vyražte do kina! Těm, kterým se tento žánr nelíbí, se vůbec nedivím, že dají dvě hvězdy. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Bol som pripraveny na dlhy nudny muzikal s nonstop spevom a minimom dialogov, ale emocionalne ma to doslova omracilo, pretoze som necakal, ze to bude az tak vydareny muzikal. Myslel som, ze s tym budem mat problem, avsak ani pri takej dlhej minutazi som s tym problem nemal a to nie som velky fanusik muzikalov. Dost velky podiel na tom sposobili herci, ktori vedeli hrat a sucasne aj spievat dlhe texty, ktore boli velmi silne emotivne, to uz zavisi od kazdeho z nas, ako to vnimame a ci sa nam aj tie skladby pacia, ale hlavne, ci nas dokazu herci vtiahnut do deja. V mojom pripade som s tym nemal problem a preco som nedal aj tu piatu hviezdicku? Ako som uz pisal, nie som az taky velky fanusik muzikalov, takze pri viac dialogoch a menej spevu by tu ziarila aj ta piata hviezdicka, ale tym nechcem povedat, ze by boli muzikaly pre mna utrpenim. Avsak velmi mam rad Anne Hathaway, ktorej som Oscara prial a som rad, ze ho nakoniec aj ziskala. Rovnako dobry bol aj Hugh Jackman, ktory mal taktiez nominaciu na Oscara za najlepsieho herca v hlavnej ulohe, ale prevteleny Daniel Day-Lewis na LINCOLNA (2012) bol silnejsi a tak Oscara uz po tretikrat ziskal prave on. Bedari boli nominovani aj za najlepsi film, avsak tym sa stal ARGO (2012) Bena Afflecka. Kostymova Helena Bonham Carter, ktora mi hned v prvej scene pripomenula diabolsku Bellatrix z Harryho Pottera sa spolu s komikom Sacha Baronom Cohenom nestretla v muzikali po prvykrat. Staci si spomenut na temny muzikal Tima Burtona, kde holic Johny Depp podrezaval krky zakaznikom vo filme SWEENEY TODD: DIABOLSKY HOLIC Z FLEET STREET (2007), len tam si zahral Sacha ineho holica. V podstate ma to prekvapuje, ze po blaznivych komediach, ako BORAT (2006), BRUNO (2009) alebo DIKTATOR (2012) sa obcas objavi aj v takych vaznych filmoch, ako napriklad okrem tychto dvoch spominanych muzikaloch aj v Scorseseho drame HUGO A JEHO VELKY OBJAV (2011). Po vypravnej, kostymovej, hudobnej, hereckej a vobec asi po vsetkych strankach je to skvele natocene, vidiet, ze sa na tomto filme nadrela spusta ludi a vysledok je dobry, ako to vidiet aj v trzbach, avsak naozaj ti, co moc muzikaly nemaju radi, radsej nech idu na iny film. Ja som myslel, ze pridem do prazdneho kina a bolo az tak plne, ze som mohol sediet akurat niekde na kraji, mozno tomu trosku dopomohli aj Oscary. Film bol nominovany na Oscara za najlepsi film roka, avsak zvitazil ARGO (2012) od Bena Afflecka, ale aj Hugh Jackman bol nominovany za najlepsieho herca v hlavnej ulohe, avsak Oscara ziskal Daniel Day-Lewis za LINCOLNA (2012). __________ Hugh Jackman - (Jean Valjean) +++ Russell Crowe - (Javert) +++ Anne Hathaway - (Fantine) +++ Amanda Seyfried - (Cosette) +++ Sacha Baron Cohen - (Thénardier) +++ Helena Bonham Carter - (Madame Thénardier) +++ Eddie Redmayne - (Marius) +++ Samantha Barks - (Éponine) +++ Produkcia: Eric Fellner, Tim Bevan +++ (Videl v nemeckom kine 05.03.2013) +++ ()

Reklama

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Hooperovi Les Misérables nemají být filmovou podobou knihy Victora Huga; jsou ztvárněním muzikálu, který se stal za třicet let své existence na západní polokouli legendárním. A jako k takovým je k nim třeba přistupovat. Mluveného slova tu zkrátka moc nenajdete a to i ve srovnání s jinými známými muzikály: Les Mis prakticky po celou stopáž pouze přecházejí z jedné skladby do druhé a kdyby někdo vydal všech 50 písní (49 z divadelní předlohy doplněných o Suddenly napsanou přímo pro film), které ve filmu zazní, jako soundtrack, získal by posluchač prakticky celou zvukovou stopu filmu. Pro některé bude tento fakt jedním z hlavním problémů, já ho naopak vítám. Hudba možná nedokáže postihnout zápletky a dialogy tak snadno jako běžná řeč, nabízí ale možnost vyjádřit to, co by za jiných okolností znělo nepřirozeně, čehož autoři Les Mis si notně využívají. Najdete tu tedy krásně se opakující hudební motivy: Třeba prakticky tu samou sloku začínající slovy ”I am reaching but I fall” zpívají v rozdílných momentech filmu ve svých sólech oba hlavní soupeři, přičemž pro každého tato slova znamenají něco jiného. Máte tu skladbu Look Down, která si našla svou cestu do všech tří časových rovin filmu, máte tu opakující se otázku: ”Who am I?”, kterou si v úvodu i prostředku filmu klade Jean Valjean, aby na ni v závěru konečně našel odpověď, máte tu symboliku hvězd a odlišný pohled na ně ve dvou Javertových sólech. Ano, po stránce pěvecké Les Misérables nejsou tak dokonalí jako jejich předobraz z Broadwaye či West Endu, já jim to ale dokážu s radostí odpustit. I Dream a Dream je v podání Anne Hathaway nejdojemnější verzí této písně, jakou jsem kdy slyšela. Russell Crowe se sice významně odchýlil od až lehce operního provedení Javerta a vysloužil si za to kritiku, já se ale na jeho scény těšila, protože má podle mě příjemnou barvu hlasu a navíc dokázal do své postavy vložit lidskost tak netypickou pro divadelní Javerty. Hugh Jackman vyzpíval dvě a půl oktávy, kterými Valjeana "obohatil" Colm Wilkinson (podle francouzského originálu neměl mít hlavní hrdina takový rozsah a měl zpívat baritonem, nicméně nejznámější Jean Valjean historie si na vlastní uvážení přidal pár výšek), takže militantní zastánci muzikálu i kritici na něj mohou být pyšní. A to i přesto, že s vysokými tóny měl občas problémy; přece jen najít herce nebo i zpěváka, který by dokázal Valjeanovo Bring Him Home podat se stejnou lehkostí jako Wilkinson, je téměř nemožné. Eddie Radmayne dostal roli, která je většinou nejméně zajímavá, jeho projev je ale tak suverénní, že bych klidně věřila, že má za sebou alespoň nějaké předchozí zkušenosti s muzikály. Aaron Tveit je skvělý, Samantha Barks je jako Éponine úchvatná a obsazení Colma Wilkinsona do malé, ale důležité role bishopa je pro každého, kdo viděl muzikál na West Endu nebo alespoň zná videozáznamy koncertů, třešničkou na dortu. A k tomu všemu jsou Les Misérables revoluční svým zpracováním, protože je to první muzikál v histoii celý zpívaný naživo. A taky mají úchvatnou vizuální stránku podpořenou krásně barevnými kostýmy, ve kterých se neustále objevují barvy trikolory. A vyzařují z nich emoce. A nabízejí úchvatnou fyzickou transformaci hlavního hrdiny, přičemž můžu jen vyjádřit svůj obdiv Jackmanovi, který kvůli vězeňské image shodil X-Menské svalstvo, a make-up artistům, kteří ho mezi první a druhou časovou osou proměnili k nepoznání. A samozřejmě v nich objevíte několik skvělých skladeb: třeba revolucionářské Do You Hear the People Sing nebo mé oblíbené One Day More, ve kterém osm rozdílných postav doprovázených sborem zpívá o svém zítřku, čímž vzniká krásná tříminutová koláž vysvětlující rozpoložení všech významných postav. A tak dále. A tak dále. Nebudu to ale prodlužovat a jen řeknu, že Les Misérables nejsou možná Hooperovým nejlepším filmem, z toho, co jsem od něj viděla, jsou však mým nejoblíbenějším. Za posledních sedm týdnů jsem na nich byla v kině třikrát a pokaždé britské publikum tleskalo a mně se pokaždé líbili více než při předchozím zhlédnutí. I proto je mi už teď jasné, že zůstanou-li v programu kin ještě nějakou dobu, zavítám na ně i počtvrté. () (méně) (více)

Mertax 

všechny recenze uživatele

Protahovaná mizérie divákova. Ztrápené postavy opřené o futra, dům nebo zhroucené na zemi zpívající o svých pocitech, citech a plánech jsou člověku kupodivu ukradené. Hooper je pedant, ohlídal si vynikající kostýmy, masky, rekvizity i herecké výkony, respektive zpěv, který je u většiny herců nečekaně dobrý, i když Hathaway zpívala už v Zakleté Elle, Cohen ve Sweeneym Toddovi a Jackman na Oscarech. Croweův medový baryton je příjemný na poslech a scény s jeho postavou (Javert) jsou tím nejlepším hned po zábavném zlodějském duu Thénardierů. Ovšem aby mě po pár desítkách minut otrávil téměř jakýkoliv recitativ nebo árie případně duet a v duchu jsem prosila o dialogy, to jsem vskutku nečekala. Na konci jsem se cítila, jako kdyby mě Hooper protáhl sračkami jako chudáka Jackmana. Oproti jevištní realizaci nabízí film kromě snahy o osudové záběry, kdy kamera letí od postavy na střeše vzhůru k nebi nebo naopak shora dolů, snad jen déšť, bahno a ty zmíněné exkrementy... Režisérský vklad minimální, byť se cení odvaha staticky zabrat protagonisty v detailu a nechat je odzpívat celou píseň, a to v pravé části obrazu, nikoliv uprostřed. 50 %. [Kino] ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Upřímně jsem měl co dělat, abych závěrečnou hodinu vydržel, tak úúúmorně natahované to poslední "revoluční" dějství bylo. Přitom film nezačínal vůbec špatně. Prvních dvacet minut jsem si tedy zvykal na zpěv a odnaučoval se očekávat mluvené slovo, další zhruba hodina se mi ale vcelku líbila (hlavně tedy Sacha Baron Cohen a Helena Bonham Carter se blýskli) a Hugh Jackman a Russel Crowe byli co do herectví i zpěvu perfektní volba. Jenže ten konec/ty konce. Původní muzikál neznám, čili jsem netušil, jak bude která píseň dlouhá, a tak s Javertovým finále přišlo opravdové peklo (v duchu jsem si říkal: "Tak teď! No! Už!" a ono ne, přišla další sloka) a úplný závěr v tom pekle ještě přitopil. Dvě a půl. ()

Galerie (184)

Zajímavosti (52)

  • Poté, co Jean Valjean (Hugh Jackman) protáhl postřeleného Maria (Eddie Redmayne) pařížskou kanalizací, by Marius ve skutečnosti patrně neměl šanci přežít: v té době v pařížkých stokách rejdily krysy a řádil mor, tudíž by měl jistou otravu krve. (Nevka)
  • Při natáčení písně „I Dreamed A Dream“ dokázala Anne Hathaway (Fantine) rozplakat téměř celý štáb. (Beckett51)

Související novinky

Freddie Mercury si hledá holku

Freddie Mercury si hledá holku

25.03.2013

A taky režiséra. Kandidáty jsou Blake Lively a Tom Hooper. O jaký projekt vůbec jde? Biografický film o zpěvákovi legendární britské rockové skupiny Queen prozatím nemá název, ale hlavní roli už má… (více)

Hugh Jackman v thrilleru se zázračným scénářem?

Hugh Jackman v thrilleru se zázračným scénářem?

17.03.2012

Právě v Británii natáčí muzikálové Bídníky, potom si nabrousí drápy pro The Wolverine a začátkem příštího roku se vrhne na thriller Prisoners. Jde o dlooooouho připravovaný film, kolem kterého se… (více)

Crowe jde po krku Jackmanovi

Crowe jde po krku Jackmanovi

12.09.2011

Už víte, že natáčení The Wolverine bylo opět odloženo, protože Hugh Jackman si chce zazpívat. Konkrétně ve filmové verzi muzikálu Les Miserables, inspirovaném slavným románem Victora Huga. Není divu,… (více)

The Wolverine – prokletý projekt?

The Wolverine – prokletý projekt?

05.09.2011

Už ten příběh znáte. Katastrofa v Japonsku, odstoupení Darrena Aronofského, přesun natáčení na podzim. Teď se situace opakuje. Když už se myslelo, že pokračování X-Men Origins: Wolverine, inspirované… (více)

Reklama

Reklama