Kamera:
Guy RazHudba:
Haim Frank IlfmanHrají:
Lior Ashkenazi, Danny Geva, Ania Bukstein, Yael Grobglas, Ran Danker, Henry David, Ofer Shechter, Menashe Noy, Dror KerenObsahy(1)
V rámci tradičních exkurzí do zemí, které nefigurují mezi hlavními destinacemi, k nimž se obrací zájem diváků brakových žánrů, se letos vydáme do Izraele. Debutující režiséři Aharon Keshales a Navot Papushado svůj společný počin pojali jako příspěvek k současnému trendu scenáristicky promyšlených žánrových hybridů, které slaví úspěchy na žánrových festivalech a případně i otevírají dveře do Hollywoodu. Premisa bude fanouškům hororů více než povědomá: Skupinka mladistvých složená ze dvou dívek a dvou mladíků, mezi nimiž lze cítit vzájemné sexuální napětí, během cesty na výlet špatně odbočí a následně uvízne na místě, odkud není návratu. Ve zdejším lesíku dokonce řádí i zlověstně neproniknutelný vrahoun, jehož specialitou je, že chytá lidi do nastražených pastí. Jenže tím veškeré důvěrně známé jistoty končí. Vyprávění uhýbá tu směrem k thrilleru, jindy spíš k exploataci a občas se otře o společenskou kritiku či humornou nadsázku. Do příběhu se zaplétají další postavy a neustále se mění pozice kořisti a lovce. Vzteklina stojí především na promyšleném a dramaturgicky precizně gradujícím scénáři, který až zlomyslně podvrací žánrová klišé a divácká očekávání. „První izraelský slasher“ asi neodstartuje boom žánrové podívané na Blízkém východě, ale coby psychologicky zabarvený thriller, nasáknutý notnou dávkou krve a zahuštěný vypjatou atmosférou, ukáže, že kvalitní a promyšlené vyvražďovačky nejsou jen doménou Západu. (Festival otrlého diváka)
(více)Videa (1)
Recenze (48)
Ten film se měl jmenovat jednoduše Den blbec. Jeho problémem je, že rozjel moc postav, kterým vršil a vršil spoustu a spoustu nešťastných náhod, pechových situací a podobných všednodenních zkurveností, až se tím divák přehltí a přestane to přijímat. Navíc pak ještě rychle všechno dovést do konce vypadá už dost silně vycucané z prstu. Jednoduše řečeno, někde v půlce jsem to filmu přestal žrát a pak už se jen smál, což určitě nemělo být účelem. Musím však ocenit sympatické obsazení a fakt, že závěrečná manželská hádka v autě hodila celému filmu, jeho názvu a možné zápletce konečně nějaký rozměr. Já se ale nechci u krvavých thrillerů na pomezí horroru smát. 2,5* ()
I přes veškerou snahu se jedná jen o typickou vyvražďovačku, která nemá téměř žádný smysl. Od začátku dobrý nápad, ale z něj se zhruba po polovině ustoupilo. Občas na můj vkus přehnané scény, která neměly žádný smysl. Jedná se tudíž o lehce nadprůměrný horor, který nezklame a ani nepotěší.. 5/10 = 55% ()
Letní, filmová pauza, je za mnou a já si teda na úvod Hororové sezóny, vybral tuhle Vzteklinu, i když nechápu, proč zrovna takový název. Whatever. Dost netypická vyvravžďovačka, kde mi bylo líto, skoro všech zůčastněných. Hlavně toho chlápka s německým ovčákem, to byla snad nejvíc nevinná a zbytečná vražda, co jsem zatím v Hororu viděl. Finále, kde ho zakopávají a z vysílačky se ozve jeho frajerka, že je těhotná, to bylo dost krutý. Každopádně, celkem solidní, nepředvídatelná záležitost, dojde na jednu brutálnější scénu - naražení na tyč (AC*AB) a sedlo mi to právě i po herecké stránce, ty dvě buchty byly fajn, hlavně Yael Grobglas. Slušná, kvalitní jednohubka z Izraele. (281. hodnocení) ()
Na začátku je lesní past. Zatímco do ní spadne mladá dívka, její mužský protějšek se chytí do želez na medvěda. A pak se zvolna rozjíždí nenápadná lesní hra několika postav, která postupně víc a víc připomíná survival kdo s koho. Pro fanouška podobných filmů stokrát viděné, ale já musím ocenit několik věcí - les, černý humor a fakt, že téměř všechny postavy zařvou. Naražení na tyč, umlácení kladivem, rozstřílení, přejetí, neúspěšný pobyt mezi minami či kamenem za krk. Milá odpočinková vyvražďovačka je pro milovníky turistiky a mrtvol jako stvořená. A klišé s blondýnou se nekoná, což je také fajn. Tahle země je plná hajzlů! ()
Bolo to HQ popísané ako aj JFL , tak aj riccim , takže siahodlhý obkec o deji a spracovaní je nepotrebný . Ale prirovnanie ku snímkom , ktoré sa svojho naturalizmu držia hoc aj nalomenými nechtami - to musím. Tento momentálne festivalový snímok , ktorý ( mimo Let´s go to HOLLYWOOD syndrómom ) disponuje akurát pôvodom svojho zrodenia , neobsahuje totiž nič , čo by som nevidela v inom kúsku .Dravejšie a emocionálne silnejśie kubánske spracovanie " karkulky " , ktorá predbehla škandinávsku verziu vo všetkých smeroch Ma oslovila ďaleko viac - uteká zase a znova o uhol pohľadu. Takže poprosím uložiť emócie na tento koment do vaty. ()
Galerie (13)
Photo © United Channel Movies
Reklama