Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (983)

H34D 

všechny recenze uživatele

Epizodická exkurze do zlotřilých ulic Los Angeles nasnímaná z velké části "autentickou" kamerou, to zní dobře, že? David Ayer je očividně policejní tématikou posedlý, ovšem stále se mu nedaří vykreslit ji v pravém světle. Patrola vypadá drsně, nemilosrdně, neúprosně, nepřímo tvrdí, že správní hoši z ulice mají nahodit modré uniformy a zmíněné ulice střežit, nicméně všechno tohle je patřičně modifikováno ve prospěch filmového média. Snímek svou intenzitou přímého boje se zločinem sice překonává Street Kings, ovšem o komplexnosti policejní práce nevypovídá tolik jako Tropa De Elite, nebo seriálové skvosty The Shield a The Wire. V konečném důsledku se jedná o zábavný akční film, podpořený slušivými emocemi a originálním vizuálem (kamera), ale díru do světa neudělá... 7/10 ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Patrola je dalším z mnoha amerických kriminálních filmů, který zaujme jedním nesporně originálním aspektem, a tím je zvolená forma. Ta je sofistikovaně pseudodokumentární, digitální kamera snímaná ortodoxně z ruky, doplněná různými kamerkami napevno připevněnými k policejním vozidlům či jiným objektům, což dalo výslednému tvaru místy až klipovou podobu (doplněnou pak formálně přesně volenou hudbou), různé metatitulky navozující dojem záznamu z průmyslové/domácí kamery, jen sem tam velký celek (obvykle snímaný z helikoptéry), rychlý dynamický střih, zesílený dojem civilnosti a důraz na reálnost exponovaných situací. Vše dosud řečené je vysokým kladem snímku, zadrhává se ovšem v momentech, kdy ruční ,,dokumentární" kamera snímá scény, které by z logiky věci snímat nemohla - vhledy do soukromí postav atd. a reálné scény střídají ty patetické. Tady je zvolená forma trochu na obtíž. Režisér David Ayer ale naštěstí toto faux pas ubalancoval a výsledný mix působí jako slušná adrenalinová exkurze do služebního dne losangeleského policisty. Samorostlý tvůrce také poněkud ubral svůj silně kontroverzní ideologický extrémně pravicový (nebál bych se použít slova fašistický) rastr, kterým proslul ve svém předešlém filmu Street Kings, i když významově stojí Patrola stále hodně vpravo (a připomene tak třeba fenomenální brazilskou Tropa de Elite). Tohle drama se řadí po bok těch nejpovedenějších policejních klasik, která americká kinematografie světu dala, hlavně díky své atmosféře... ()

Reklama

Mertax 

všechny recenze uživatele

Na základě vynikajících reakcí ze zahraničí jsem se skoro začala těšit, jak Patrole napálím pětihvězdu a dodám, že film, který v závěrečných titulcích děkuje společnostem Glock a Oakley, snad nemůže být špatný. Bohužel má film jen málo skvělých momentů (úvodní scéna, kdy si film půjčuje z estetiky videoher) a ruční třaslavá doku-kamera nonstop měnící úhly pohledu je po hodně neskutečně otravná podobně jako nekonečné dialogy, které jsou spíš jen výměnou vulgarit a keců – někdy však vtipných. Jenže nabuzený bělošský policista s režisérskými ambicemi, drsným zevnějškem a zranitelným nitrem plus jeho opak, mexický kolega zastávající tradiční hodnoty, prostě nejsou dostatečně cool, natož originální. Ayer se totiž opakuje, přitom je Patrola teprve jeho třetím filmem – a to opět z prostředí losangelské policie a zase dvojice hodný Mexičan - polopsychopatický Američan. Pozitivy filmy jsou jeho drsnost (nůž v oku), špinavá realističnost (hnusné ulice), Gyllehaalův výkon a emoce, které film dokáže vyvolat. Otravně usměvavou Kendrick s rušivě bílými zuby vystřihnout. *Spoiler* P. S. Patrola je věnována "policejním složkám, které nasazují denně své životy pro bezpečí obyvatel". Svou agitační složku rozhodně neskrývá a pro Ayera je tak určitě úspěchem, že si při finále pravděpodobně většina Amíků poplakala. 65 % [Kino] ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Padouchové útočej zepředu, velení ze zálohy." Patrola je skvělá adrenalinová jízda s LA policejní hlídkou, pro kterou není zásadní správně vyplněná hlídková knížka, řádně oholený vous nebo dodržování ústrojový kázně, ale vzájemný krytí si zad na místech, která by obyvatelé nedalekého Beverly Hills bez ochrany několika jednotek US Army nikdy nenavštívili. Já jsem si to s Brianem a Mikem hodně užil, ale přihlášku k L.A.P.D. kvůli tomu vyplňovat nebudu. Na kariéru sebevraha budu vždycky moc mladej. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Upřímný film o policejní práci. Ayer to ani jinak než výborně neumí. Série různých zásahů korunovaná finálovým masakrem, chlapácké pošťuchování a rodina. Víc od příběhu nečekejte. Na druhou stranu jsou tu výborně sehraní Jake Gyllenhaal a Michael Peña. Forma prošla pořádnou proměnou. POV záběry přibližují realitu tak jak mají (i když sami moc reálné nejsou) a slouží jako výborně koření pro tyhle Fajitas. Solidní soundtrack taky pomáhá. Za mě plný počet. Jsem následek. Jsem nezaplacený účet. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (36)

  • Jake Gyllenhaal (Brian Taylor) a Michael Peña (Mike Zavala) dostali v rámci herecké přípravy elektrošoky taserem, které jsou vyžadovány při policejním výcviku. Působení taseru mělo trvat "pouhých" pět vteřin. Nikdo z nich nevydržel do konce. Jake Gyllenhaal na sebe prozradil, že vydržel 1,5 vteřiny. Vedle taseru si mohli vybrat také nastříkání pepřového spreje do očí, ale kvůli délce působení pepřového spreje raději zvolili taser. (smack)
  • Po zásahu, během kterého Brian (Jake Gyllenhaal) a Mike (Michael Peña) chytnou muže se zlatým kalašnikovem, ukazuje Brian na policejní helikoptéru čtyři prsty - značí tím kód 4, který znamená, že situace je pod kontrolou a není potřeba žádné další pomoci. (Adrai)
  • Nůž, o kterém mluví Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) při představování výzbroje a výstroje na počátku filmu jako o bojovém noži Spyderco, je ve skutečnosti nůž Smith&Wesson SW911B First Response Rescue Knife. A nůž, který pak používá Mike Zavala (Michael Peña) při kontrole "zavařenin", je Smith&Wesson CK70 Extreme Ops. (ČSFD)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno