Režie:
Susanne BierScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Morten SøborgHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Trine Dyrholm, Stina Ekblad, Sebastian Jessen, Molly Blixt Egelind, Marco D'Amore, Pierce Brosnan, Line Kruse, Paprika Steen, Birthe Neumann, Kim Bodnia (více)Obsahy(1)
Po filmu Lepší svět oceněném Oscarem přichází režisérka Susanne Bier s mimořádnou romantickou komedií, která splňuje všechny definice tohoto žánru, přestože se nebojí ani vážných témat. Dvě velmi odlišné rodiny se setkávají v nádherné staré italské vile uprostřed citrónového sadu na pobřeží moře. Důvodem setkání je svatba krátce zamilované dvojice. Setkání rodiných příslušníků, starých lásek a kamarádů vynese na povrch spoustu vášní. Susanne Bier ve svém novém filmu Svatba mezi citróny spojila s citem a jistotou téma lásky, absurditu, humor, břitké dialogy, jemně vykreslené charaktery a zdánlivě jednoduché životní pravdy.Všechno, co je opravdu potřeba k šťastnému životu, je láska. I když si myslíme, že je po všem, možná všechno teprve začíná. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (80)
Ano, je to občas trochu kýč a je to líbivé...ale pořád ještě vkusně, nepateticky natočeno. I přes tak trochu překombinovanou zápletku tento film působí velice přirozeně a pro mě mnohem stravitelněji, než například Dobrý ročník. Měl jsem náladu na romantickou komedii, a tu jsem dostal, a jsem moc rád, že to nebyla žádná teenage žvýkačka... ()
Filozofický traktát prodchnutý bezkonkurenčne najhlbšími myšlienkami o vzniku vesmíru a tak, s najvyššou možnou účasťou známych xichtov (počtom 1) a silným rozvinutým sociálnym cítením, ktorý pôsobí blahodarnym meditatívnym účinkom (hypnagogium) a nastavuje tak pomyselný rebríček vyššieho kolektívneho vedomia (NREM fáza) k najvyšším metam (REM fáza). Metafyzicky navýši je tak hlavne koniec (kóma). ()
Ač nejsem velkým příznivcem sladkobolných romatických komedií, musím v tomto případě uznat, že natočeno to bylo vskutku hezky. Samotný příběh, jenž se divákovi odehrává před očima, není ničím originální, nicméně díky lidskému přesahu, velmi dobré práci s emocemi a dobrým hereckým výkonům rozhodně patří k tomu lepšímu, co jsem v tomto žánru měla možnost vidět. Hlavní hrdinka svým klidným, ale ne odevzdaným přístupem k životu, který si zachovala i přes všechny peripetie, které ji postihly, si získala moje sympatie, Brosman tradičně šaramantní, ale i ostatní postavy měly hezky prokreslené charajtery (paradoxně až na mladé snoubence, ti byli zoufale nudní), připočtemel li k tomu úchvatné scenérie, hodíci se hudbu, tak dostaneme velmi slušný filmový zážitek, jenž hodnotím 70%. ()
Když už má oblíbený tvůrce zklamat, tak giganticky. Přesně to se Susanne a jejímu dvornímu scenáristovi (a pro mě subjektivně jedné z nejzajímavějších persón dánské kinematografie) AT Jensenovi zadařilo. Hodně kyselý citrón, kyselejší než ředěné americké brči, které svojí odtrženost, pohádkovost a prostomyslnost nemusí 100 minut maskovat za podezřelé výlety do realismu a nečekané otevřenosti. Svatba mezi citrón rozhodně obsahuje pár momentů, ve kterých se nezapře Jensenův cynismus a záliba v žánrové antitezi, ale když na konci zjistím, že všechny tyhle rakovinotvorné, rodinně deziluzivní a sexuálně uhnuté momenty, slouží jako ta nejlacinější obezlička zesměšňovanému romantickému sentimentu, zvedá se mi žaludek. Už proto, že Bier není Trier a nedovede s divákem tak zkušeně manipulovat - dialogy jsou otravně zdlouhavé a upatlané, "realistické" z ruky snímané scény působí jako pěst na oko mezi romantickými pohlednicemi z Itálie, postavy jsou okatě "vysoustružené" tak, aby plnily své různorodé groteskní role. Chápu, že na opuštěné mamky a sentimentální závisláky bude kombinace vyžilá kadeřnice rak - vypelichaný ex-Bond fungovat jako emocionální afrodiziakum, mě se po tomhle kýblu růžové citrónové limonády udělalo velmi nevrlo. I proto, že tady nejde jen o nějaký "neumělý pokus" o žánr, ale o zcela cílené vydírání - navíc režijně těžce nezvládnuté. Susanne Bier oholit o certifikát Dogma 95 a Jensena poslat česat na pět let Adamova jablka. Voni ho ty citrusy přejdou. ()
Asi půjdu proi proudu, ale mě se tento film Susanne Bier libil. I Když uznavám, že Bratři jsou mnohem, mnohem lepší. A Pierce Brosnan jako James Bond v důchodu, majitel citronových plantáži a obchodník s okurkami, ředkvičkami, pomeranči a citrony, hraje dobře. Astrid neboli Molly Blixt Egelind je půvabná. Zajimavé je, že Susanne Bier se věnuje i drobnostem dánské přítomnosti. Filmem se hemží modré oči, ale velmi milý pohled má plešatá kadeřnice (originální název filmu) Trine Dyrholm. ()
Galerie (44)
Photo © Zentropa Productions
Zajímavosti (4)
- Jedná se už o třetí spolupráci herečky Paprika Steen a režisérky Susanne Bier. (Cheeker)
- Skutečný překlad názvu filmu je "Plešatý kadeřník". (Cheeker)
- Po filmu Po svatbě (2006) se jedná o druhý film režisérky Susanne Bier, jehož název obsahuje slovo „svatba“. (CarloRizzi)
Reklama