Režie:
Chris WeitzScénář:
Eric EasonKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Demián Bichir, José Julián, Dolores Heredia, Joaquín Cosio, Tim Griffin, Valorie Hubbard, Nancy Lenehan, Tom Schanley, Richard Cabral, Chelsea Rendon (více)Obsahy(3)
Dojemné drama o ilegálních přistěhovalcích vypráví o tvrdě pracujícím Carlosovi Galindovi, jenž sám vychovává syna v pubertě. Ze všech sil se mu snaží vytvořit prostředí pro lepší život, a tak se rozhodne opustit svou práci zahradníka v L.A. a odstěhovat se z města, aby své jediné dítě uchránil od tamních gangů a dostal ho na slušnou školu. Koupí si vlastní náklaďák, takže si může dovolit přijímat více zakázek. Jenže v nelítostném městě není lehké žít s americkou lehkostí, zvláště, když jsou na každém rohu imigrační agenti anebo grázlové, kteří se snaží zlákat jeho syna na cestu zločinu. Carlos se každý den bojí toho, že bude deportován…
Režisér Chris Weitz natočil silný ovšem povznášející pohled na každodenní heroický boj imigrantů ve snaze konečně žít svůj americký sen.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (109)
Fajne :)! Pekne ukazuje problemy imigracie a emigracie. Pre nas zahranicnych utecencov, doverne znama tema.. Kolko osudov tohto typu clovek videl a kolke situacie sam odzil na vlastnej kozi.. Jeden si spomenie, ze moze byt fakt rad, ze je rad, ze veci neboli vzdy v pohode.. Film k zamysleniu, ze si mame vazit, co mame, lebo vacsina sveta to proste nema. Takze 4*, za autenticitu. ()
Viktor Hugo napsal : "Život je čekání na to, kdy se sny změní na skutečnost." Ale v Better life jsme mohli viděti, že touhy, sny a plány nejsou většinou slučitelné s realitou. Je smutné, že při všech těch mnoha negativních zkušenostech stále ještě existuje velké množství lidí, kteří žijí americkým snem. A pak nejen v Americe, ale i u nás vidíme jak "mnozí z imigrantů postávají u kandelábru a - většinou marně - doufají, že si je někdo najme na jakoukoli špatně placenou práci" Velmi dobré drama a to také hlavně díky brilantnímu výkonu Demiána Bichira, ale určitě i jeho syna Luise v podání Josého Juliána, který jak bylo vidět má nejen hezkou tvářičku, ale i talent. Osobně bych chtěla vyzdvihnout moc hezky vykreslený vztah táty se synem i za těch příšerných podmínek a neustálého napětí. Takových filmů na podobné téma jsem už pár viděla a zřejmě ještě uvidím, ale tady emoce fungovaly a to je pro mě podstatný. ()
Amerika pozorovaná z jiného úhlu. Nenápadné sociální drama o životě ilegálních přistěhovalců v USA, které natočil režisér Chris Weitz, ve kterém se patrně hnulo svědomí, neboť své nesporné řemeslné kvality konečně dal do služeb nějaké vyšší myšlence a silnému filmu a jakoby tím umělecky přešel na druhou stranu pomyslné barikády - jeho filmy byly dosud určené pro bezstarostného amerického diváka, diváka bez existenčních problémů s jedinou touhou bavit se, teď tu náhle máme film plný mexických imigrantů, kteří přišli do Ameriky hledat svůj ,,americký sen", ale ono hledání se příliš nedaří... Příběh pracovitého a zodpovědného otce a jeho hledajícího se syna je velmi prostý, což ovšem vůbec nelze vnímat jako hendikep, ba naopak v oné jednoduchosti je určitá síla a přednost Weitzova snímku. Za lepší život odkrývá obecně sdílené pokrytectví nejbohatšího státu světa, jehož bohatství generuje masa bezejmenných ilegálních přistěhovalců, kteří nemají v podstatě žádná občanská práva. Bez nich by ovšem Spojené státy nepřežily... ()
Zřejmě naprostý vrchol schopností Chrise Weitze. Nezbavil se sice neschopnosti vystavět realisticky vyhlížející charakter (opět ani jedna z hlavních postav nevypadá jako člověk, který by mohl existovat), ale alespoň celek se mu nerozpadl pod rukama. Proto tenhle kříženec Zloděje kol a Crashe funguje. ()
Jak zde píše hodně uživatelů, A Better Life není nijak zvlášť originální dílo a na podobné téma vzniklo a ještě vznikne spousta jiných filmů. Ale Za lepší život patří k těm lepším. I přes moji občasnou nedůvěru k množství finančních prostředků ústřední dvojice (kde pořád brali peníze na jídlo, na vodu, elektřinu?) na mě působí snímek opravdově. Navíc je tu kromě tvrdého života imigrantů dobře vykreslen také vztah otce a syna. A Demiánu Birchirovi jeho roli opravdu věříte; nevím, jestli je to přímo na Oscara, ale třeba i díky působivé scéně rozhovoru otce a syna ve věznici (pro někoho nejspíš jenom slzavé údolí) má rozhodně šanci. Konec vyzněl na můj vkus možná příliš nadějně, ale nevadí mi. Slabší 4*, spokojenost. ()
Reklama