Reklama

Reklama

VOD (1)

Záhadný agent CIA odhalí tajemství, která by mohla agenturu úplně zničit. Bývalý kolega, co nejspíš zešílel, pak vypíše odměnu na jeho hlavu a nahání ho po celém světě. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (723)

novoten 

všechny recenze uživatele

Překrásná akce v čele s chuděrou tramvají, civilní Gosling i maniakální Evans ve zdánlivě starosvětské špionážní jízdě - která ale selhává ve scénáři tak moc, že jsem nechtěl věřit jménům autorů. Tohle že je od těch samých psavců, kteří dokázali v Avengers chytře, zábavně i dojemně poskládat řadu setkání charakterů z různých konců vesmíru? Není možná. Na druhou stranu by to vysvětlovalo, proč se řadoví agenti (toho času navíc pod dohledem) během pár minut přesouvají z jednoho konce světa na druhý. Škoda, zábava je to příjemně bezuzdná a ryze popcornová, ale nepříjemně často stejnou měrou hloupá. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Sofistikovaný je Šedivec asi jako Arnoldovo Komando, ale ta opulentní, nesmyslná destrukce a akce vedená velmi zábavným Chrisem "Loydem" Evansem za to stojí. Hromada exotických i domácích lokací se střídá jako na běžícím pásu. Gosling si znuděného svérázného agenta docela užívá a Billy Bob je taky hodně fajn. Příjemné béčko z Netflixu, kterému přidává, že jsem byl s rodinou na natáčení nejlepší scény v celém filmu osobně. Mám si udělat pohodlí, že jedeme do Prahy nebo že jedeme do vězení? ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Začínali u menších komedií, stáli u zrodu kultovního sitcomu Zpátky do školy, dopracovali to až na pozici tvůrců v jeden moment nejvýdělečnějšího filmu všech dob. Bratři Anthony a Joe Russovi se po druhém díle Captaina Americy chopili i pokračování s podtitulem Občanská válka, po rozdělení superhrdinů se poté chopili i opětovného sjednocení u Avengers: Infinity War a především Avengers: Endgame, které ve své době dokázalo na jistou dobu i porazit Avatara na pozici nejvýdělečnějšího filmu všech dob. Z bratrů Russoových se tak rázem stali tvůrci, kterým se v rámci Hollywoodu otevřeli velké dveře. Jejich po-Marvel éra sice odstartovala Cherrym, který dohrál na přílišné ambice a nejisté uchopení, přesto se snadno chtělo věřit, aby Russovi natočili další parádní podívanou. Když se náhle objevila informace, že se bratři chopí adaptace románu The Gray Man od Marka Greaneyho, který odstartoval úspěšnou knižní franšízu (příští rok se vydání dočká 12. díl) a jehož hrdina je přirovnáván k Jasonu Bourneovi či Jamesi Bondovi, očekávání se snadno začínají nabalovat. Zvláště při pohledu na fakt, že domovský Netflix projektu očividně věří, investoval do jeho rozpočtu 200 milionů dolarů (nejvíc v historii Netflixu) a již nyní se v počátečních zárodcích chystá jeden spin-off i přímé pokračování. Objevil zde ovšem Netflix skutečně zlatý důl? V samotném základu potěší, že se jedny obavy nenaplnili a The Gray Man skutečně nevypadá jako levné béčko. Vypadá jako film, na kterém je jeho rozpočet poměrně dost vidět, ať v rámci poměrně velkolepé akce, kterou tvůrci rozhodně nešetří či faktu, že zřejmě tučný šek donutil herce k tomu, aby si své role dokázali poměrně užít. Háček je ovšem v tom, že je akce sice velkolepá a především akční sekvence s tramvajemi v Praze patří mezi hlavní trumfy filmu, samotná akce ovšem v jádru dvakrát zajímavá není. Minimálně se rozhodně nezapíše do historie jako akční scény v Bourneově mýtu a ultimátu či nedávné trilogii John Wick. Stejně tak je ideální brzdit očekávání a nečekat, že Netflix skutečně vyrukoval s vlastní bondovkou. V porovnání s nimi totiž The Gray Man pořád hraje druhé (ve volném překladu béčkové) housle, což podtrhují i nepříliš dobré vizuální efekty.  V jádru totiž The Gray Man béčkem bezpochyby je, minimálně v jádru scénáře, který připomene béčka a vyvolá dojem, že by v podobném filmu mohli ještě pár dekád nazpátek hrát Sylvester Stallone či Arnold Schwarzenegger (i když tu scénář v součtu primárně slouží jako kulisa k spirále akčních scén). Jenže na rozdíl od podobně laděných béček působí The Gray Man v součtu poměrně rutinně. Ať už po stránce jakýchsi kamerových hrátek, střihu či samotné akci, která z velké části působí jako sázka na první dobrou. Z The Gray Mana se tak stává blockbuster, který jede na jistotu, nepokouší se žánr nikam posunout. Vtipné je, že 2 roky nazpátek na Netflixu vyšlo Vyproštění, které sice v porovnání s The Gray Manem vyšlo na směšných 65 milionů dolarů, režijně debutující kaskadér Sam Hargrave ovšem do výsledné akce dával větší energii a očividně i vyšší snahu. Netflix tak v součtu vyhodil 200 milionů dolarů za film, kterému tak trochu chybí vlastní IP. Výjimečnost, která předplatitele Netflixu nedonutí k zamyšlení nad tím, že ještě není ideální čas rušit předplatné právě díky filmům jako The Gray Man a případnému rozšířenému vesmíru, který se na filmu vybuduje. V tomto ohledu Netflix selhal. Russovi ovšem neselhali v obsazení. Ryan Gosling byl velkou neznámou, jestli má ovšem zrovna on tuto franšízu táhnout do budoucna, je to rozhodně šťastná volba. Gosling se ve své kariéře nikdy neprofiloval jako akční hrdina, zde se ovšem profiluje jako solidní akční tahoun, který do své role dává potřebné fyzično a zvedá naději pro budoucnost této franšízy. Dle slibů samotných Russových poté The Gray Man skutečně dokáže nádechem chvílemi připomenout druhý díl Captaina Ameriky, jen řemeslně a akcí o poznání méně zajímavější a především s Captainem Amerikou na obrácené straně barikády. Chris Evans tu skutečně hraje chlapíka, který by Steveu Rogersovi radost nedělal, v roli psychopatického kontraktora Lloyda Hansena je ovšem fenomenální a po Na nože Riana Johnsona dokazuje, že mu role záporných postav vůbec nedělají problém. V tomto ohledu potěší i casting různých vedlejších postav, Ana de Armas je ve finále stejně k zulíbání jako v 25. bondovce Není čas zemřít, Billy Bob Thornton opět jede na hereckou jistotu a mladá Julia Butters po výrazné roli v Tarantinově Tenkrát v Hollywoodu dokazuje, že jsme pravděpodobně o této mladé herecké slečně ještě neslyšeli naposledy. Trochu zvláštně obsazen je ve finále snad pouze Regé-Jean Page, kterému jeho role zase tolik nesedne. Soundtrack Henryho Jackmana je solidní, v jistých momentech dokáže vzdáleně připomenout i ty nejlepší hudební Jackmanovy motivy z druhého a třetího Captaina Ameriky, v jádru jde ovšem o zcela jiný přístup, který chce chvílemi hudební motivy z klasických bondovek s modernějším hávem a je v součtu fajn. Kameraman Stephen F. Windon (Rychle a zběsile 3, 5-10) se poté snaží, sem tam se mu přeci jen přijde přijít s nějakým zajímavým kamerovým nápadem, těch ovšem v součtu skutečně není mnoho a nejvíc na hranu sil se v rámci kamery jde snad pouze ve zmíněné sekvenci v Praze.  Při pozorování poté dokáže dostatečně vyrušit očividná snaha pootevřít co nejvíce možných vrátek a už v počátku se snažit budovat široký filmový vesmír, kdy se ovšem přitom chvílemi zapomíná, že by primárně měl za něco start samotný start, kdy se teprve poté dá snadno uvažovat o dojení úspěšného produktu. Russovi se poté primárně opět jeví přinejlepším jako velmi schopní řemeslníci, kteří ovšem své lepší výkony předvedli u marvelovek. Platí to například o fyzických soubojích, které nepřipomenou to nejlepší z Winter Soldiera a Civil War či zmíněné epochálnosti akce. Diktát u Marvel Studios tak tehdy filmům Russovým přinesl to nejlepší možné ovoce, The Gray Man je rázem ten typ filmu, který dokazuje, že je kreativní kontrola někdy přeci jen k prospěchu věci. The Gray Man je tak v součtu především ucházející polotvar, který ovšem jakoby sám v průběhu vzdal snahu o to někoho posadit na zadek a donutit ho k nedočkavému vyhlížení přímého pokračování či spin-offu s Hansenem. K nedočkavému vyhlížení je ovšem potřeba velmi vydařená podívaná. Výsledné kvality The Gray Mana ovšem spíše vybízejí k opatrné zvědavosti a naději, že příště to snad dopadne lépe. Pokud by se v Netflixu někdo cítil z výsledného produktu vyloženě nadšený a věřil, že se skutečně vydařilo nastavit směr, který dokáže jít ruku v ruce s úspěchem bondovek, dost možná by mu nepomohla ani návštěva doktora Chocholouška..... () (méně) (více)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Príjemné akčné prekvapenie. Čo sa týka lokácií, je The Gray Man hotovou hodinou zemepisu, spolu s hlavnými hrdinami sa dá pozrieť napríklad do Bangkoku, Baku, Monaka, na Floridu až snáď do nekonečna a ešte ďalej. Gosling od tejto chvíle musí utekať a bojovať nielen o svoj život, zatiaľ čo Evans sa snaží ukázať, že sa nebojí použiť akýkoľvek špinavý trik, aby mu dokázal položiť nôž na krk. Gosling sa evidentne na rolu pripravoval a nie je to vidieť len na obligátnom zábere do pol tela, kedy si obmýva odtrhnuté šrámy. Bitka v nemocniciach v neskoršej fáze filmu ukazuje, že venoval čas aj príprave bojovej choreografie a vďaka tomu je možné scénu zhliadnuť bez prehnaného strihania, ktoré má v mnohých filmoch zakryť nahradenie hercov ich kaskadérskymi dvojníkmi. Náležite treba tiež oceniť zámer režisérov nespoliehať sa v nadmiere na CGI a veľkú časť akcie natáčať za použitia praktických filmárskych trikov. A je to jedine dobre, pokiaľ niečo akčné scény v tomto filme kazia, sú to práve chvíle, kedy sa kulisy zmenia na digitálne jednotky a nuly, pretože je to na prvý pohľad spoznať aj na stene domáceho projektoru. (27.7.2022) ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Jedno z nejhorších "áčkových" béček, co jsem kdy viděl, a za ten střih akční sekvence v Praze by se měl někdo hodně, hodně stydět. Nejhorší je, že to ani nevypadá jak film od Russoovců, protože všechny jejich marveloský kousky i Cherry byly daleko stylovější a líp natočený záležitosti s vlastními ksichtem, kdežto tohle je jen tupá prázdná skořápka. Fascinující, jak se dá spláchnout 200 mega do kanálu. 4/10 ()

Galerie (103)

Zajímavosti (27)

  • Zámek, který je podle filmu v Chorvatsku, je ve skutečnosti zámek Chantilly ve Francii. (mnx)
  • Ve filmu se objeví noční scéna v Bangkoku. Tato scéna byla především z logistických důvodů natáčena také v Praze, v areálu kancelářských budov v Karlíně. Z podobných důvodů se na Hlavním nádraží v Praze natáčela scéna dějově zasazená do Vídně. (danielsekyra)
  • Pro účely natáčení filmu v Praze nechali filmaři postavit tramvaj, která byla vyrobena z kusů tramvají 14T, které byly poškozeny při dopravních nehodách. Díky velkému přizpůsobení jí například chybělo spojení s trolejemi nebo neměla zadní část. Tyto kusy byly ovšem pouze pronajaté, po skončení natáčení byly opět vráceny Dopravnímu podniku hl. m. Prahy. (SONY_)

Související novinky

Nový Svatý se hýbe kupředu

Nový Svatý se hýbe kupředu

23.11.2023

Studio Paramount Pictures se už řadu let chystá oživit jednu ze svých polozapomenutých franšíz, ale až nyní se zdá, že chystaný projekt začíná dostávat reálné obrysy. V přípravách je totiž akční… (více)

Scorsese vs. Marvel znovu

Scorsese vs. Marvel znovu

31.10.2023

Pár let staré komentáře Martina Scorseseho k Marvelu, vůči němuž se režisér ohradil a filmy studia označil za pouťové atrakce spíš než filmy, jsou dobře známé. Teď ale do kin zamířil snímek Zabijáci… (více)

Nový Hercules bude inspirovaný TikTokem

Nový Hercules bude inspirovaný TikTokem

04.11.2022

Jako by těch bizarních filmových zpráv nebylo v poslední době dost, přišli nyní tvůrci dvou posledních Avengers filmů a taky snímku The Gray Man na Netflixu Anthony a Joe Russo s odhalením, že jejich… (více)

Bratři Russoové opět utrácí ve velkém

Bratři Russoové opět utrácí ve velkém

03.09.2022

Bratři Russoové jsou na gigantické rozpočty už celkem zvyklí. Dvojitá porce Avengers filmů na závěr třetí fáze MCU je ale možná přece jen trochu rozmazlila. Následně totiž pro Netflix natočili… (více)

Reklama

Reklama