Reklama

Reklama

Obsahy(1)

22. červen 1941. Západní hranice Sovětského svazu. 3:15 hodin ráno. Začíná jedna z největších operací druhé světové války, operace Barbarossa - německý útok na Stalinovo impérium. A právě v těchto dnech se odehrává příběh obyvatelů města Brest, které se stane cílem prvních útoků wehrmachtu. Sověti se ale drží v místní pevnosti. Jak dlouho vydrží? Brest se tak stane místem hrdinného odporu. (Thomassi)

(více)

Recenze (191)

NinonL 

všechny recenze uživatele

Krásný film, opravdu krásný. O začátku II. světové války jsem žádné velké podrobnosti nevěděla. Útok na město blízko polských hranic, bezohledné bombardování civilních objektů, zamoření vodních zdrojů naftou, několik dnů krveprolití a utrpení ... Zasáhlo mě to hodně, zvláště osudy statečného chlapce, který celý příběh tak trochu vypravuje. Nebo jeho Ani, dívky, kterou měl rád. Nebo velitele, který celý odpor organizoval. I všech ostatních. A jak vlastně všichni tito hrdinové po válce dopadli, protože Stalin a protože politika ... Milovníkům válečných filmů určitě doporučuji. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Stale sa neviem rozhodnut ci mi je blizsi americke pateticke hrdinstvo alebo to ruske. Kazdopadne v legendarnom Osvobozdenje bolo patetizmu az saz, a aj tu sa nejaky najde. Film vsak dobre vykresluje druhu svetovu vojnu na Vychodnom fronte, ktora bola surova, ale velmi surova. Nechybaju vybuchy, prestrelky a celkova surovost vojny. 80 % ()

Reklama

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Jak hodnotit válečný film, těch možností je mnoho; třeba z hlediska vojenské techniky, tak to u mě vcelku nepřichází v úvahu, je to velký, růžový, jezdí to po lese a louce, je to tank, já jsem spokojená, v tomhle věřím všem kritikům, kteří poznají který podvozek, nástavec a bedna od banánů byla použita a zda je výsledek věrohodný (tady prý je). U letadel tedy ano, ta vypadala tak, jako v ruských válečných agitkách, ruská byla hezky přátelsky baculatá a německá byla podle ksichtu zlá. Další možnost jsou věrohodné osobní příběhy, ať už opravdové (tady velmi často), nebo smyšlené (podle principu, tohle se někdy stalo nebo se stát mohlo), v tomhle ohledu si divák nemá na co stěžovat. Těch epizod, ať ukázaných nebo aspoň odvyprávěných, je tu hodně. Fomin, vyznamenaný s velkou slávou šestnáct let po smrti, což si jistě jeho rodina, patnáct let po smrti (ano, postřílet zajatce, zejména jsou-li to ženy a děti ... co k tomu říct, jak se říká u nás v pohraničí, mrtfa Němec, topra Němec) užila náramně, stejně jako si to vychutnali všichni ostatní po smrti vyznamenaní. Pokud v tomhle filmu někdo vidí patos, koukám koukám, div si oči nevykoukám, ale fakt ne. V čem? Mrtvá milenecká dvojice? Patos by byl, kdyby se vzali (dobře, přiznávám, přesně v to jsem doufala, taková naděje v lepší příští). Je patos projev milosrdenství vůči umírajícímu koni, nebo v tom, že otec brečí, když se najde jeho dítě, které považoval za mrtvé? V tom, že člověk před smrtí vytáhne fotku rodiny? V tom, že děd, který nějakým nedopatřením přežil, vypráví veselé příběhy o tom, jak kolem něj umřeli postupně všichni, koho znal, svému vnukovi? Jsem zvědavá, zda se ukáže, že Alexej Kopašov je stejnou hvězdou, jako Nikolaj Burjlajev, který kdysi jako dětský voják zazářil v Ivanově dětství. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Úvod je jak od Honzy Svěráka (a to nemyslím nijak pejorativně), idylka je rázně ukončena scénou bombardování, která se právem může okamžitě zařadit do zlatého fondu těch vůbec nejlepších a nejpůsobivějších válečných scén... A poté již následuje "klasický" ruský přístup k látce z druhé světové; tedy ultra zlí a podlí Němci v roli bezejmenného cannon fodderu (ne, že bych od Rusů čekal něco jiného, ale překvapili by) a pro Rusko typická značná míra "gerojismu" a patosu. Oboje ovšem film celkem v pohodě ustojí a úspěšně balancuje na hraně ještě snesitelného a nesměšného; a že desítky a desítky scén ve stylu bosý neozbrojený rudoarmějec běží zpomaleně vstříc Wehrmachtu pouze s okenním rámem apod. není zrovna lehké režijně ustát se ctí. Problém je, že se tento styl po hodině přejí a spíše až otupí a to v té zbývající hodině je to stejné, akorát v ještě hojnější míře. Být navíc pokrácena i linie mladšího Akimova, která se neúspěšně snaží být něčím ve stylu Jdi a dívej se, jen na nezbytné minimum, tak je to o třídu lepší. I tak jde ovšem o dobrý film, kdyby to však bylo méně pro ruského člověka a více i pro zbytek světa ocenil bych to více. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Schematicke postavy (superkladni Rusi vs. ultrasvine Nemci), predvidatelne mikrozapletky (nielenze viete kto zgegne, ale ani nie je problem odhadnut kedy a ako) a natolko pateticka atmosfera, ze to vobec nefunguje (ale nastastie mieru, kedy by to bolo trapne, neprekrocili). Na druhej strane velkym plusom je prekrasna kamera s nadhernymi dlhymi najazdami a spickova technicka stránka. Bohuzial ani samotne boje film od nudy nezachrania, lebo minimalne od polovice filmu to zacina posobit strasne monotonne a vy sa len modlite, aby nastal koniec. 4/10. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (23)

  • Pyotr Mikhaylovich Gavrilov bol po návrate z nemeckých koncentračných táborov v ZSSR obvinený z toho, že sa nechal zajať. Za trest si musel odžiť nasledujúcich 10 rokov v Gulagu. (MDesign)
  • Německá 45. pěší divize hlásila po ukončení bojů zhruba 7000 zajatců, vlastní ztráty divize činily 482 padlých a přes 1000 zraněných. [Zdroj: Paul Carell: Operace Barbarossa] (Necrotongue)
  • V útrobách pevnosti je možno vidět nápisy na stěnách, např. "Zemřeme, ale pevnost neopustíme" či "Umírám, ale nevzdám se. Sbohem. 20. 7. 1941." (Lucas87)

Reklama

Reklama