Režie:
André ØvredalScénář:
André ØvredalKamera:
Hallvard BræinHrají:
Otto Jespersen, Glenn Erland Tosterud, Johanna Mørck, Tomas Alf Larsen, Robert Stoltenberg, Urmila Berg-Domaas, Hans Morten Hansen, Knut Nærum, Eirik Bech (více)Obsahy(5)
Ačkoli zbytek světa zná troly především jako figury z fantasy či malé roztomilé skřítky s velkými bříšky a naježenými vlasy, v Norsku jsou postavami národního folkloru, vystupujícími v báchorkách, které čtou rodiče dětem před spaním. Mají vlastní propracovanou mytologii a existují v různých podobách, od dobrotivých bytůstek po gigantická krvežíznivá monstra. Jenže co když trolové opravdu žijí a norská vláda jejich existenci tají? Tříčlenný tým studentů se vydává po stopách bizarních medvědích útoků v horách a lesích Norska a setká se s podivínem, jehož pomlácený džíp se smradlavým karavanem je vždy poblíž podobného incidentu. Muž, jehož mají v okolí za pytláka, o sobě tvrdí, že je lovec trolů, a dovolí štábu, aby ho doprovázel. Důmyslně vystavěný mystifikační pseudodokument se vedle samotných trolů zaměřuje také na otázku, jak by dnes žili bájní rekové bojující s monstry. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (612)
Spousta mých kamarádů, co xmrti rádi masturbují nad fotkami homorybáře Wágnera, který si drží obřího sumce či mává dvoumetrovou štikou, tvrdí, že úplně nejlepší je jet do Norska na tresky! Tento DOKONALÝ skvost mě však přesvědčil, že až do Norska jednou pojedu já, budu mít v batůžku místo pixly s hlístama ultrafialovou lampu a jako doprovod partičku ortodoxních křesťanů! Konečně někdo ukázal Blervičské ježibabě, že by si měla sbalit těch svých pár bubu větviček a vyhranit se v kategorii nudné domácí video! ()
Viděno jako pátý film dne v půl jedenácté v noci a málem jsem usnula. Ano, některé dialogy byly vtipné, většinu filmu ale tvořily nekonečné záběry postav procházejících se po lese, které byly navíc kvůli pseudo-dokumentárnímu stylu ochuzeny i o nejsilnější zbraně severských filmařů: výbornou kameru a temný příběh. Odešla jsem patnáct minut před koncem, protože mi došlo, že má snaha zůstat vzhůru, by asi brzy vyšla nazmar. [MFF Karlovy Vary 2011] ()
Spojení handycam dokumentární formy s ryze fantasy tématem (skandinávští trollové) je už samo o sobě natolik střeleným nápadem, že si tenhle film buď vůbec nepustíte, nebo ho budete 103 minut milovat (či nenávidět, pokud jste si nedali říct - dobře vám tak). Provedení by možná mohlo být o něco energičtější, nicméně vážně pronášené "what the fuck" repliky vám i tak zajistí dostatek zábavy. Groteskně se pitvořící obří trollové jdou snadno do rozporu s analytickým a technickým lidským týmem, který vážný ksicht prakticky neodloží a střílí od boku pamětihodné průpovídky ("Lovit trolly je mizerná práce, navíc mizerně placená" / "Je někdo z vás křesťan? Trollové cítí křesťany"). Trolljegeren je de facto parodie na všechny handycam filmy, jimž se nenápadně a škodolibě vysmívá, po trikové stránce se přesto může směle měřit s americkým Cloverfieldem. 8/10 ()
Těžko říct, co tohle provede s turistickým ruchem v Norsku. Spoustu (křesťansky založených) rodin, to zřejmě od návštěvy odradí. Na druhou stranu, dostat tohle k narozeninám, ve formě víkendového zážitkového voucheru, neváhal bych ani vteřinu.__ Rozebírat tohle vážně, (snad) ani nejde. Přesto se tu o to (ne)překvapivě velká část snaží. Max v sedmé min, při pohledu na mrtvého medvěda s vypláznutým jazykem, (vám) musí začít svítat a pokud ani po narážce na hádanku nemáte jasno, není (vám) pomoci. Trošku nadhledu, lidi. Narozdíl od snímků jako je Cloverfield , The Blair witch project apod. je právě tohla ta nedostižná výhoda Trolljegeren. Na jejich největším problému tj; samotné těžké uvěřitelnosti, postavili tvůrci základ a právě jejím (ne)jednoznačným popřením, ji následně přetavili v největší přednost. Lví podíl na konečném úspěchu, má hlavní představitel O. Jespersen, coby nejlepší (jediný) lovec trolů. Sledovat jeho, za každé situace, vážný výraz, kdy se stoickým klidem, bez pohnutí brvou, zodpovídá zvídavému novináři, jednu otázku za druhou (biolog žasne, laik se diví) popř. stěžujícího si na nevděčnou roli jeho zaměstnání, je zážitkem hodným (d)ocenění.__ Zkrátit snímek o nějakých patnáct minut, šel bych snad i do plných. I díky všudypřítomné nadsázce a skutečnosti, s jakou hravostí k jejich národní látce tvůrci přistoupili. Patrné je to zejména v podobě myšlení i na takové detaily, jako je vyplňování dotazníků po odstřelu. Nic naplat, stavy je potřeba hlídat. Navíc i samotní trolové nepůsobí směšně a potřeba je taky ocenit odvaha, kdy jsou divákům ukázáni v „plné síle a kráse“, bez třesoucí se kamery a nikoliv v podobě černých obrysových čmouh. Bát se u Trolljegeren zřejmě nebudete, byť, že umí André vystavět i napětí, jednoznačně dokazuje ve scéně v dole. Přesto si snímek převážně užijí koutky vašich úst. Pouze by mě zajímalo, jak na snímek nahlíží samotní norští diváci. Zda-li s potřebným nadhledem nebo jako na pošpinění jejich legendy.80%[Na svou podzimní zahraniční dovolenou, si budu muset přibalit i domácí kameru, neboť, jak vidno, nejen norská vláda, něco (úspěšně) tají. __Co se zdejších luhů a hájů týče, máme taky kam sáhnout. Své o tom ví i Ivan Mládek. Tak nashle za rok....v kině.] ()
Je tam krásna nórska príroda a sú tam trolly. To mi k spokojnosti úplne stačilo. Originalitu a logiku som od toho neočakával a dobre som urobil. Béčko, ktorý si vďaka dvom spomínaným faktorom užijete iba v kine. Politicko- spoločenský presah príliš riešiť nemienim, zdá sa mi politicky nekorektný, ale možno je to práve naopak. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (9)
- Niektoré postavy vo filme stvárnili známi nórski komici: Otto Jespersen (lovec trolov), Knut Naerum (pracovník elektrárne), Robert Stoltenberg (dodávateľ poľského medveďa) a Hans Morten Hansen (Finn, šéf lovcov trolov). (Carol Pifková)
- Na konci titulkov si môžeme všimnúť upozornenie v angličtine "No trolls were harmed during the making of this movie," čiže počas natáčania filmu nebolo trollom nijako ublížené. (Carol Pifková)
- Nedlouho po uvedení filmu v USA zakoupily společnosti CJ Entertainment & Media a 1492 práva pro vytvoření remaku. Na scénáři začal rok po uvedení originální verze pracovat Marc Haimes a prvním stanoveným termínem premiéry byl rok 2014. (Martrix)
Reklama