Režie:
Carl RinschKamera:
John MathiesonHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Keanu Reeves, Hirojuki Sanada, Tadanobu Asano, Kó Šibasaki, Rinko Kikuči, Džin Akaniši, Togo Igawa, Cary-Hiroyuki Tagawa, Neil Fingleton (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Rónin je samuraj, který ztratil svého pána a tím i svou čest, a jeho postavení na společenském žebříčku středověkého Japonska tomu odpovídá. Ještě mnohem níž však stojí lidé smíšené rasy, mezi něž patří i nalezenec Kai (Keanu Reeves), zčásti Brit, zčásti Japonec. Díky svým mimořádným schopnostem je vzat na milost skupinou bývalých samurajů, jejichž pán se stal obětí spiknutí, které připravili zákeřný Lord Kira a čarodějka Mizuki. Róninové chtějí Lorda Kiru porazit za každou cenu, jenže trumfy rozhodně nejsou na jejich straně. Dokud nezískají Kaie. I tak ale bude cesta za spravedlivou odplatou trnitá a jen málokdo z nich po ní dojde až do konce, který navíc může mít v souladu s japonskými tradicemi velmi trpkou příchuť. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (875)
Chybou bylo dát na hate-hype který 47 Roninů s Reevesem koupilo od větišny lidí při svém uvedení do kin, velkou chybou. Film je přitom dost uctivým a přitom pořád velice zábavným zpracováním původní legendy, s fantasy prvky jen ve velmi decentní podobě, a nejaponcem Reevesem jen ve víceméně vedlejší roli. Respekt k japonské kultuře mě tu překvapuje nejvíc, nečekal bych že někdy uvidím Hollywoodský film končit tak brutálně a "špatně" ve smyslu jak tohle chápe západní mentalita. 8/10 ()
Tolik času měli tvůrci na dokončení. Tolik peněz dal Universal na jejich snahu a úsilí a přes to všechno je výsledek unavený a působí, jakoby byl ušit horkou jehlou. Stejně tak na mě působil Keanu Reeves - unaveně a bez špetky zapálení. Fantasy Poslední samuraj se ke Zwickovu spektáklu vůbec nepřiblížil a zůstal s propíchnutými pneumatikami někde na půli cesty. Fantasy prvky mi tentokrát spíše vadily a dobrá polovina z nich mě přímo iritovala, doslova na zvracení mi pak bylo z anglicky mluvících samurajů. 47 róninů je ve všech ohledech průměr - polovina věcí mi chutnala, zatímco druhou polovinu jsem vyplivnul hned po ochutnání. ()
Vyprázdněný rádoby exotický blockbuster, jehož zpracování má diváka střídavě buď za debila, nebo za nenáročného ignoranta. Mimochodem, řeči o atraktivitě dálno-východní historie/fantazie či o pronikání asijských témat do západního zábavního průmyslu jsou malinko zcestné. Když si stopadesátikilová blonďatá mamina vezme kimono, nestane se z ní nějakým zázrakem gejša - bude to pořád stopadesátikilová blonďatá mamina. Ve srandovním županu. ()
Dneska jsem neměl moc chuť nad něčím extra přemýšlet a zároveň jsem chtěl vidět nějaký dlouho uložený film z mého seznamu neviděného. A jelikož mi chuť padla na něco samurajského a zároveň toto je opravdu uleželá záležitost, s očekáváním jsem si film pustil. Ze začátku lehce podobného Avatarovi jsem byl mírně paf, protože příběh znám a tohle jsem tam nečekal. Pak jsem ale pochopil, že nekoukám na historické japonské drama o samurajích jednajících dle kodexu bušidó, ale prachsprostý Halywůd co si japonský příběh vypůjčil a lehce dokořenil barbecue omáčkou a kečupem. A tak stejně jako v Mekáči nečekáte extra kulinářský zážitek od housky s čímsi zamotané do kusu papíru, nečekal jsem nějaké zásadní drama ani zde a jen jsem se bavil. A řeknu vám na rovinu, bavil jsem se dobře. Výprava úžasná, zvolené lokace také a až na pár míst nebylo skoro poznat co jsou digitální efekty a co nikoliv. A přeci jen, před 8 lety ještě písíčka nebyly tak nadupaný jako dneska a tak oceňuji práci grafiků. Někdo to srovává se Samurajem, ale to prostě nelze. Já jsem naštěstí viděl film v cz dabinku, takže jsem byl ušetřen anglicky mluvících Japonců. Ono je to někdy naopak také děs, když se někdo snaží např. v angličtině nebo dokonce češtině napodobovat takovou tu japonskou ráznost v mluvě. To je teprve masakr. Trochu jsem byl zvědavý na závěr Made in USA, ale nezklamal. A protože se mi líbily i všechny ty bitky, dávám za 4 zdobené cuby. * * * * ()
Rozpočet rovnajúci sa lepšiemu súčasnému blockbusteru je cítiť najmä po audio-vizuálnej stránke, kulisy a výprava ukážkovo dobová, konkurujúca čínskym veľkofilmom z posledných dôb, atmosféra, z ktorej dýcha história, všetko zabalené do efektných farieb, vyšperkovaný je každý detail, hudba podmanivá, striedajúca moderný rytmus s orientálnym podmazom. To všetko ulahodí oku a uchu diváka, obsahovo však divák ostáva po zhliadnutí prázdny. Možno by viac pomohla väčšia kooperácia s japonskou produkciou, ktorá by dodala filmu ten správny feeling. Prvá polovica filmu je citeľná všemožná snaha o charakterový rozbor postáv, ale ich rozmer im to žiaľ nepovoľuje. Zostalo tak len pri klasickom béčkovom scenári, ktorý sa ale chvalabohu aspoň drží tradičného príbehu a nesnaží sa o nejaké hollywoodske prvoplánové zvraty, či záver. 60%. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (17)
- Jedná se již o sedmou filmovou adaptaci japonského příběhu, ale teprve o první americkou. Předcházely jí Čušingura v údobí Genroku (1941), Čúšingura (1958), Čúšingura: Hana no maki – juki no maki (1962), Akódžó danzecu (1978), Šidžúšičinin no šikaku (1994) a Saigo no čúšingura (2010). (Cheeker)
- Ve filmu si střihne roli i Rick Genest (Foreman) přezdívaný také Zombie Boy, který je znám hlavně díky rozsáhlému tetování těla. Celkem ho toto zkrášlení stálo 4 075 liber. (devNull)
- "Rónin" byl samuraj z období japonského feudalismu (1185-1603), který z nějakého důvodu neměl pána (např. proto, že ten zemřel nebo samuraje zbavil své přízně). Příběh filmu pak vychází ze skutečného příběhu "47 róninů". Postava Keanu Reevese (Kai) je však fiktivní a vznikla pouze pro potřeby filmu. (Flussmaister)
Reklama