Režie:
Asger LethScénář:
Pablo F. FenjvesKamera:
Paul CameronHudba:
Henry JackmanHrají:
Sam Worthington, Jamie Bell, Anthony Mackie, Elizabeth Banks, Ed Harris, Edward Burns, Kyra Sedgwick, Genesis Rodriguez, Titus Welliver, William Sadler (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jen nevinného člověka lze zahnat tak vysoko... Bývalý newyorský policista Nick Cassidy (Sam Worthington) odpykával tvrdý trest ve vězení za údajnou loupež diamantu v hodnotě desítek milionů dolarů. Zoufalý muž po zběsilém útěku z vězení nemá už co ztratit a odhodlá ke svému poslednímu činu. Pod fiktivním jménem Walker si pronajímá pokoj v 21. patře luxusního newyorského hotelu Roosevelt a vyleze beze slov na římsu, kterou odmítá opustit. Osud zdánlivého sebevraha přitáhne pozornost široké veřejnosti, která k němu s napětím vzhlíží k nebi. Všechny oči se upírají na neznámého muže, který se patrně chystá skočit dolů. Nick odmítá s newyorskými policisty komunikovat, na místě si ale vyžádá přítomnost vyjednavačky Lydie Mercerové (Elizabeth Banksová). Ta vzápětí pochopí, že záhadný muž má svůj motiv a nejedná se o obyčejného sebevraha. Co se na římse ten den odehrává, totiž vůbec není náhoda. (Česká televize)
(více)Videa (34)
Recenze (447)
Najväčší problém tohoto filmu je, že sa neustále hrá na niečo, čím nie je. Zo začiatku nevinné logické faily neskôr prerastú v stupiditu toho najhrubšieho zrna, aby nakoniec vygradovali až v útoky na divákovú inteligenciu. Jediný zámer Muža na hrane je totiž byť za každú cenu cool. Tým, že Worthington s Burnsom súťažia o titul najnesympatickejšieho herca súčasnosti sa radšej ani nebudem zaoberať, ale načo bola v tomto filme dobrá napríklad postava Angie? Jedinou jej úlohou bolo predvádzať kozy a zadok a aj keď ich má pekné, dej zrovna dopredu neposúvajú. A keď potom odrazu začne v každej druhej scéne využívať svoj latinoamerický potenciál, už iba nechápavo krútite hlavou s vedomím faktu, že jediné španielské slová, ktoré scenárista poznal, sú puta a mierda. Scenár vôbec je asi najhorším atribútom celého snímku a podľa mňa aj prvým tohtoročným horúcim kandidátom na zlatú malinu. Rovnako ako Worthington a Rodriguezová. Ale aby som iba nekritizoval, má to celkom tempo. ()
Sledovalo sa to celkom fajn. Mám rád tieto plánované prekvapenia na úkor neľudských a bohatých namyslencov. Tu si jedného z nich strihol Ed Harris a výborne mu to sadlo. Trochu pochudol, dúfam, že len kvôli filmu, pretože by som s ním ešte rád zopár filmov videl. Takéto filmy majú prekvapovať, preto ma hneď v úvode rozosmiala amatérska chyba režiséra, keď do úlohy hotelového poslíčka obsadí pomerne známeho herca. Okamžite je jasné, že to nebude iba obyčajný poslíček a záver mi dal za pravdu. Trochu mi vadila i nafintená "čivava", na ktorú sa síce dobre pozerá, ale jej oblečenie na takúto akciu je tak nejak zbytočne sexi. Nabudúce odporúčam len tangá, lodičky a hore bez...70%. ()
Námět a příběh sice láká ale na mě to bylo dost natažený a mistama i nudný...napínavost mají jen scén když vykradají trezor. Celý film stojí nějaký chlap na římse zatím co jeho bratr se snaží s trezoru ukrást dyamant za jehož "fake" krádež měl hlavní hrdina Sam Worthington sedět. Na Phone Booth to nemá. Průměr. ()
Divný film. Kdyby byl aspoň trochu promyšlený, ale tohle byl sled neuvěřitelně amatérských výkonů, scenáristických naschválů a hlouposti. Prvotní nápad skýtá daleko víc možností, ale nakonec je z toho historka, která při bližším rozboru vypadá jak z pera účastníka víkendového kurzu Jak se stát spisovatelem snadno a rychle. Autor viděl i nějaké heist filmy či dokonce televizní seriály, a uplichtil nám konzumní jednohubku pro nemyslící Železného většinu. Která to prý chce. Jinak postavy všechny do jedné nesympatické. ()
// Distribútor: Summit Entertainment // Počet premietajúcich kín v USA: 2,998 // Otvárací Víkend USA: $8,001,932 // Už pekne dlho som nevidel film podobného žánru, ktorý by ma až takto zaujal. Trochu ma zaráža všeobecné hodnotenie, pretože film vôbec nieje zlý, práve naopak. Je napínavý, svižný, slušne spracovaný a mne ako obyčajnému filmovému divákovi spríjemnil večer. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (15)
- Okolo 80. minúty jeden z okoloidúcich v dave začne skandovať: „Attica, Attica,“ čo je odkaz na postavu Sonnyho, ktorú stvárnil Al Pacino v Psie popoludnie (1975). Attica bola väzenská vzbura, ktorá sa skončila tragicky, keď po potlačení boli orgány činné v trestnom konaní obviňované z použitia nadmernej sily a zodpovednosti za smrť väzňov aj väzenských dozorcov. (Arsenal83)
- V jedné scéně při otevírání trezoru používají lupiči kapalný dusík, který přenášeli v termosce. Kapalný dusík je možné takto přenášet, ale termoska se nesmí uzavřít, protože díky rychlému odpařování dusíku by se termoska natlakovala a vybuchla. Termosku je možné přikrýt lehkým víčkem, díky kterému se sníží odpařování dusíku a při nahromadění par plynného dusíku se samovolně víčko nadzvedne a přebytečný plynný dusík unikne do vzduchu. Vzhledem k tomu, že zloději při cestě k trezoru různě pohazovali svými zavazadly a nedávali přitom pozor na kapalný dusík, je nemožné, aby ho k trezoru přinesli.Buď by kapalný dusík cestou vylili nebo by jim termoska vybuchla. Navíc množství přineseného kapalného dusíku by na zmrazení klíčových částí trezoru nestačilo. (Rollo_Tomasi)
Reklama