Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Ďábel má nad námi takovou moc, jakou mu sami dovolíme.“ Příběh, odehrávající se v 18. století, líčí rychlý vzestup i pád uznávaného mnicha Ambrosia. Jeho silná oddanost Bohu je pomocí intrik vědmy Matyldy naprosto podlomena a Ambrosio se tak dostává před Svaté oficium. Touha vyhnout se trýznivému trestu, který ho čeká, ho dovádí až k domluvě s ďáblem. Zde však čeká další zrada. (Ena.)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (57)

Bobik9 

všechny recenze uživatele

A takhle to dopadne, když si do kláštera plného cudných mnichů pustíte Déborah Francois. Film má stoprocentně svá pozitiva a svá negativa. Negativní je jeho délka a také děj, který i kdyby se zkrátil o 20 minut, tak člověk, který ho sleduje musí být trpělivý, jako bratr Ambrosius. Pozitivem jsou rozhodně krásné exteriéry i interiéry a kostýmy. A hlavním pozitivem je naprosto parádní Vincent Cassel, který ovšem nezklame nikdy. Pan Herec! Musím říct, že konec filmu mě přesvědčil, že ty tři * jsou rozhodně zasloužené a nedá se uvažovat o horším hodnocení. To, že Matthew Lewis sepsal něco s takovýmto vyústěním někdy v 18. století je pro mě úctyhodné. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

očekávání z filmu bylo větší, přesto úplně nezklamal a možná i silnější 3hvězdičky si zaslouží. Výpravná stránka byla rozhodně výrazná a působivá a herec v hlavní roli neměl chybu - své charisma uměl skvěle a přesvědčivě podat. Tempo příběhu občas pokulhávalo a utahaný děj v půlce i trošku nudil. Přerod důstojného mnicha v nadrženého hříšníka plného nezvladatelného chtíče byl však uvěřitelný. A myslím, že nic neprozradím to, co bylo jasné už od začátku - ďábel rozhodně toto kolo vyhrál. [ PŘÍBĚH: 2 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 2 /// STYL: 3 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Po hodince a půl, co jsem strávil ve společnosti této podívané, si kladu jednu zásadní otázku. Proč jsem to chtěl vlastně vidět? Ty důvody byly asi dva. Jednak v hlavní roly byl Vincent Cassel, kterého považuji za jednoho z nejzajímavějších a nejvýraznějších tváři světového filmu, a čekal jsem, že by zde mohl podat zatraceně strhující výkon, a jednak kvůli tématu, které vypadalo velice kontroverzně, netuctově a diskutabilně. A výsledek? Vincent Cassel mě tedy nakonec rozhodně nezklamal, ale že by úplně zazářil, to asi ne, ovšem zápletka, a to vše, co jsem od ní očekával, to mě tedy zklamalo rozhodně. Já jsem vážně očekával něco, co se mnou pohne, vyvolá ve mně silné emoce a působivé dramatické chvíle, ale nakonec je to v podstatě jen primitivní báchorka o tom, jak jeden zapřísáhlej pánbíčkář, žijící v celibátu, „nedopatřením“ zasune, dostane rozum a zjistí, že to vůbec není špatný, ale za trest se dostane do pekla, ovšem co, to smočení za to stejně kurva stálo. Nic víc, nic míň. Žádná kontroverze, žádné pobouření, žádné šokování, vlastně jen nuda, bez špetky odvážlivosti a originálnosti. Pro mě je tedy Mnich rozhodně zklamání, nezábavná ártovka, bez života. Celý můj dojem ale může být také zkreslen jen tím, že jsem zatraceně fanatický ateista, kterého cokoli kolem náboženství hned nehorázně vytáčí, takže jsem v podstatě byl jen naprosto nevhodným typem diváka pro tento snímek 8D. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

4.5 a předchozí verzi (i přes to, že scénář je od Buňuela) už po tomto vůbec nemusíte viděti. Když pominu to, že by to bylo bez problému na 100% v délce aspoň 2h, takže tohle je opravdu 90% Mnich od Lewise. Skoro až neuvěřitelné. Pochváliti musím cz dab.: Jiří Dvořák či Jitka Ježková (ve francouzštině bych to fakt nesledoval) jen si nezvyknu na Ambrože, neb v mé Odeonské 1971 1.cz verzi je Ambrosio, což zní mnohem psychedeličtěji a zbožněji. Pro mě je Ambrož, jako nějaký stréc z vedlejší dědiné.;-) Z odstupem času už mi moc nevadí, že jsem se tomu poněkud s nedůvěrou vyhýbal. Nebyl ještě TEN pravý čas. Cassela moc neznám (krom jeho renomé) ale zde mohu prohlásiti, že je velmi blízko svému literárnímu protějšku. A Matylda/Matilda? Tak ta je v podání Deborah Františkové stejně dech (i něco jiného) beroucí jako v knize, což jsem skoro nerozdýchal. StarsFan zde tvrdí, že sám rež. prý nevěděl sám, co točí. Já tedy nevím, co kdo tady viděl za film, ale já říkám, že rež. a smíšené duo scénáristů, naopak vědělo naprosto PŘESNĚ, co točí, dle čeho, jak a proč. To, že zde chybí dost scén jest nabíledni (ostatně, to je holt daň za film. adaptaci a nikoli aspoň 4h tv minisérii, protože 500str....97min.) ale když jsem si zrychleně kontroloval některé scény s předlohou, pochvalně jsem zamručel. Už to, že jsem se po 20minutách začal rozpomínati (což se u 72 verze vůbec nestalo) více a více na děj (přec jen jsou to 2 roky, co jsem to četl naposledy) mi jasně řeklo, tohle bude min. na 4. Chtěl jsem ale zvýrazniti ten velký rozdíl, mezi 2 verzemi, tak jsem musel dáti silné 4.5=v čsfd překladu, 5. Konec, ač poněkud dietní, byl docela blízko knize, leč pořád čekám na ultimátní verzi s ještě bližším (nejlépe naprosto totožným, ten totiž fakt jede!) koncem, se kterým by si trikaři opravdu vyhráli. Hodně lidí chválí kameru. Nic proti ní nemám, ale já bych naopak ocenil na tomto místě výpravu, která je minimalistická....přesto efektní. A to, že Lovecraftův gotickohorrorový favourit (jeden z mála) který napsal svůj 227 let starý vrchol v podobě silně erotického (v té době skoro až hardporno, pokud by tento žánr na konci 18.st. již existoval a znalci vědí, jaký obrovský poprask kniha vyvolala a když to totálně dostane cynického realistu/čtenáře v 21.st. jako já, který není vyloženě ateista, což se zde objevuje v komentech, ale někdo, kdo dobře zná zákl. pravidlo Satanistické filosofie...poznej svého nepřítele=studuj Bibli a krvavou historii Křesťanství, tak to už hovoří samo za sebe) románu s horrorovými prvky a velmi silnou příměsí psychoterroru (Větrná Hůrka je ve srovnání s tímto, Záhady Udolpha) dostal zde tak trochu ředěnou verzi, přičítám jen a pouze stopáži, která je v mých očích prostě, nedostatečná. Mezi 2 scénami ve filmu, se odehrává logicky několik dalších kapitol, takže lze říci, že ti, kdož se nudili u 100min. filmu, by 500str. knihu a o dost delší film, asi nerozdýchali, chuďátka). Ale díky Matildě aspoň za toto. Těmto lidem bych dal bez obav další majstrflák, Poutník Melmoth. Dodnes nikomu nestál za natočení. :-/ Ovšem, ten by jako film, musel míti nekompromisně min. 2.5h, páč 900str., víme? () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Rozpolcený Vincek váhá mezi kundou a Bohem. Nakonec zvítězí zdravý rozum a smočí. A to nikoliv oplatku v mešním víně. Je z toho pak pěkná polízanice. Kudlanky v 15. století totiž nerady vidí, když jim personál vykropí cokoliv jiného než hrobku nějakého sveřepého světce. A tak milému Vinckovi řádně zatopí. Takže vy, co si i v 21. století myslíte, že je celibát zdravý, vůbec není proti přírodě a stačí sem tam přeleštit u nějaké pohádkové modly či baculatého andělíčka, do toho jděte po hlavě, neváhejte pak vykasat sutanu a přinutit nějakou jeptišku ječet fistulí Kyrie Eleison po dvou hodinách nepřetržitého bušení. Uleví se vám a dneska už vás za to snad ani nikdo neugriluje. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • Film sa natáčal hlavne v meste Girona v Katalánsku. Niektoré pasáže sa nakrútili aj v Aiguamúrcii, Almeríi a Madride (Španielsko). (Arsenal83)
  • O knize "Mnich", kterou je snímek inspirován, se zmiňuje spisovatelka Jane Austenová ve svém díle "Northangerské opatství". Titul je pak zmiňován i ve stejnojmenném filmu  Northangerské opatství (2007). (Asmodin)

Související novinky

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

09.08.2010

Právě dotočil gotický thriller ze 17. století The Monk, na podzim jej uvidíme v roli baleťáka v Aronofského Black Swan, ale pak se vrátí k tomu, co mu jde poslední dobou nejlépe – likvidování lidí. A… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno