Režie:
Philip KaufmanKamera:
Rogier StoffersHudba:
Javier NavarreteHrají:
Nicole Kidman, Clive Owen, Robert Duvall, Parker Posey, Connie Nielsen, Rodrigo Santoro, Jeffrey Jones, Tony Shalhoub, Molly Parker, David Strathairn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Silný příběh vypráví jeden z nevětších milostných příběhů 20. století: vztah literárního génia Ernesta Hemingwaye a válečné korespondentky Marthy Gellhorn. V hlavních rolích uvidíte Nicole Kidman a Cliva Owena. Film Hemingway & Gellhorn z dílny Philipa Kaufmana s Clivem Owenem a Nicole Kidman v hlavních rolích, vypráví o vášnivém milostném románku a následném bouřlivém manželství Ernesta Hemingwaye a válečné korespondentky Marthy Gellhorn. Příběh sleduje dobrodružné spisovatele skrze sedm zemí v období Španělské občanské války. Vzájemná přitažlivost Hemingwaye a Gellhornové z nich udělala jeden z prvních vlivných slavných párů a otevřela jim cestu do vyšších společenských kruhů, včetně Hollywoodské smetánky, aristokracie literárního světa i prezidentské rodiny Spojených států amerických. Příběh zároveň na pozadí ukazuje některé z velkých konfliktů tehdejší doby. (HBO Europe)
(více)Videa (7)
Recenze (54)
Kaufman posledním záběrem dokonale zazdil celkovou atmosféru filmu. Kidman nepřehrává a Owen střílí ze zbraní tentokrát sám na sebe... ono to není tak špatné. Jenomže ani poetická milenecká scéna dohromady s jedním opravdu kulervoucím zážitkem z fronty nenapraví jinak unylý zážitek z ambiciózního dramatu, který chtěl být něčím mnohem víc. ()
Jak již název napovídá, dominantním elementem celého filmu jsou dvě hlavní postavy - Ernest Hemingway a Martha Gellhorn. A bylo to poznat i na plátně, protože Clive Owen a Nicole Kidman absolutně ovládli celý film herecky i emocionálně. Hrozně se mi líbila hra s kamerou, barvami a celkově s obrazem. Navíc filmaři do toho vložili i desítky černobílých dobových záběrů. Co dodat? Tradičně vysoká úroveň HBO. ()
První polovina filmu, především španělská část, je hodně nudná a amatérsky natočená ptákovina s opravdu silně srandovně nepovedenými (a bohužel častými) pokusy o naklíčování hrdinů do dobových záběrů. Druhá půlka už se dá sledovat, ačkoliv hlavní postavy jsou pořád stejně opruzné. Jako jediný důvod, proč bych tohle někomu doporučil (protože z historického hlediska jde o film docela bezcenný) je samozřejmě pár nahatých scén Nicole Kidman (která tu vypadá fakt dobře) a především malá, ale důstojná a důležitá a úplně normální (jakože žádné bubenické cameo apod:-) ) role Larse Ulricha z Metallicy, kterej asi pomrkává po herecký kariéře. A rozhodně to není žádnej dřevák (když to srovnám s běžnějma českejma muzikantama v našich filmech). ()
Sračka. Nejhorší interpretace Hemingwaye, jakou můžou udělat jenom hluchoněmý negramoti dodělaný slepotou. Jak jinak si představit kýčovitej příběh založenej na článku z Blesku? Hemingway je pojat stejně ujetě, jako u Woodyho Allena, ale tady je to bez nadsázky. Už jen ta scéna se "sebevraždou"! Doprdele, kdyby se měl Hemingway zabít tak, jak to ukázali v týhle píčovině, tak kdo by dumal, jestli to byla nehoda nebo ne? Pičazryby Gellhornová je vyobrazená jako nejfajnovanější ženská, co kdy ukázala ve filmu kozy a okatě se snaží předvést, že ostatní Hemingwayovy manželky byly jen domácí puťky - co to kurva je? Tenhle film prostě zkresluje fakta jako prase. Třeba všechny historický osobnosti musí každou chvíli, co se objeví na plátně, pronést jejich pamětný citát (i když ho třeba logicky v tomhle období pronést nemohli). Scénář jednoduše napsali bulvární zmrdi a já odmítám podporovat světovou demagogii, protože spousta méněcenejch nečítajících jedinců si po tomhle filmu bude myslet, že to tak všechno bylo. Hemingway a Gellhornová je prostě hrubě blbej film, což bystří diváci poznají ihned, jakmile pochopí, že Gellhornová ve filmu nosí tanga, aby měla lepší prdel ()
Chápu že Hemingway s tím vším chlastem byl dost nesnesitelná postava, ale myslím si, že když už se tvůrci rozhodli pro jeho životopisný film, ve kterém hlavní slovo měla i jedna z jeho manželek, tak to alespoň mohli natočit tak, že mě to bude bavit. Herecký výkony sice skvělý, ale sráží to neuvěřitelná délka a obrovská nuda. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (12)
- Martha Gellhornová (8. listopadu 1908–15. února 1998) byla americká spisovatelka, autorka cestopisů a novinářka, považovaná londýnským listem Daily Telegraph za jednu z největších válečných zpravodajů 20. století. Informovala prakticky o všech významných světových konfliktech, které se odehrály během její šedesátileté kariéry. Gellhornová byla také třetí manželkou amerického spisovatele Ernesta Hemingwaye, 1940–1945. Ve věku 89 let, nemocná a skoro úplně slepá, spáchala sebevraždu. Je po ní pojmenovaná cena za žurnalistiku – „The Martha Gellhorn Prize for Journalism“. (Wences)
- Gellhornová do Madridského hotelu přijede v tanku T-34. Děj je situován do roku 1936, ale tanky T-34 se začali vyrábět až v roce 1939. (Lvísrdce)
- Pat Jackson, editor zvukových efektov filmu, povedal, že najväčšou výzvou pri robení zvuku pre film bolo „zariadiť, aby archívne zábery a zábery naživo natočené lokálne vyzerali bezproblémovo.“ Veľká časť filmu bola natočená v oblasti San Francisco Bay Area, pričom opustená stanica 16th Street v Oaklande nahradila hotel Florida. (Arsenal83)
Reklama