Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama natočené podle skutečných událostí, které se odehrály v nacisty okupovaném Lvově (tehdy Polsko, nyní Ukrajina). Leopold Socha, malý polský zlodějíček a zároveň údržbář místních kanalizací, schová za peníze v podzemním labyrintu skupinu Židů, kteří se snaží uniknout likvidaci lvovského ghetta. Zpočátku je hlavním Leopoldovým motivem cynická snaha vydělat, postupně ale vzniká mezi ním a skupinou zvláštní pouto, které se s každou novou dramatickou událostí v podzemí prohlubuje. Když skupině dojdou peníze, Leopold vidí, že je nemůže opustit a skrývá její členy dále, za což jemu i celé jeho rodině hrozí smrt. Film diváka díky skvělé režii a kameře doslova vtahuje nejen do atmosféry tmavého lvovského podzemí, ale i do výjimečného příběhu mužů, žen i dětí, kteří se čtrnáct měsíců snaží za neustále vzrůstajícího nebezpečí vyhnout smrti. Snímek se vymyká obvyklým hollywoodským schématům, ve kterých jsou pouze dobré a špatné postavy. Zde mají hrdinové obě stránky, o to jsou ale lidštější, působivější a nám bližší. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (143)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

No po skončení bijáčku mě pěkně ošplouchla vlna smutku a hořkosti. Říkám si, kolik asi je na světě takových hrdinů z řad naprosto obyčejných lidí jakým byl Leopold Socha. Film moh patřit svým námětem do výkladní skříně nejen polské, ale i světové kinematošky, jenže je naprosto příšerně obrazově zpracován. Nechápu proč scéna, která se odehrává ve tmě je ukončena jasnou bílou, nebo velmi světlým záběrem. Tím chtěl jako tvůrce, aby jsme se víc vcítili do osudu těch židů a připadali si taky jako v kanále ? Další co mě sralo bylo cca 10 minut houpání a otřešů kamery, nerozumím tomu. Kurva proč film, který je především pietní musí navozovat atmsoféru realnosti jako ty největší americký akční komerce a ještě jedna výtka, i ve tmě se můžou dělat přehledný scény. Totální technický fiasko udělalo z pětihvězdičkovýho majstrštyku slabej podprůměr a to jsem ještě na ten film hodnej jak už na žádnej dlouho ne. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Priama - nefalšovaná klaustrofóbia spod zeme, kde sa schováva hŕstka preživších židov, ktorým pomáha istý Poliak, menom LEOPOLD SOCHA. Socha, bohužiaľ, nie je notoricky známe meno, ako Oskar Schindler, nacista a obchodník, ktorý zachránil 100. násobne viac ľudí ako Socha, obidvaja zo začiatku - videli vidinu rýchleho zbohatnutia, že sa priživia na týchto nešťastníkov, ktorí boli jednak bohatí a múdri, na druhej strane sa ocitli v nesprávnom čase na nesprávnom mieste: „Ale povedzte, Kto môže za to, ako sa narodí, kde sa narodí, v akej dobe sa človek narodí, akú má RASU a pod. ” Židia vedeli dobre umierať, čo bravúrne, nemohli za to, že sa blíži HOLOKAUST, všetci utiecť nemohli, niektorí mali šťastie, zdrhli skôr, iní mali menej šťastia, tak skončili v koncentrákoch, ďalší sa schovávali v kanáloch, v lesoch, kde im pomohli rôzni ľudia na rôznych miestach... Samozrejme, že jestvuje viacero príbehov, keď sa židom „poskytol nocľah” , ale nie je to prakticky dostupné, lebo sa človek o to nezaujíma, a keď vidí sfilmovanie skutočného príbehu, človeka Leopolda Sochu, režisérky Agnieszky Holland, tak je prekvapený, mám slzy v očiach, zdesenie, výnimočnosť spracovania látky, o ktorej som doteraz nepočul, o to väčšie prekvapenie ma čakalo v prepise filmového diela, ktoré je skvostné, surové, ojedinelé svojho druhu aj preto, že sa s tým pohrali poľskí tvorcovia, pričom hovorí sa tu aj nemecky. Hlavná postava, Leopold Socha je človekom, ktorý vie behať v zárobkoch: Niečo za niečo, Ty daj peniaze, Ja Ti poskytnem úkryt, kde máš šancu prežiť, ale nič nezaručujem, pokiaľ máš peniaze, je dobre, ak ich už nemáš, je zle, je vás veľa, dvadsiatka, všetci neprežijete, ak vás bude polovica, môžte si gratulovať. Takto nejako uvažuje Leopold, ktorý má rodinu, ženu a dcéru, RISKUJE SVOJ život - dennodenne, keď im nosí stravu do stoky, kde to smrdí močkami, hovnami, takmer nedýchateľný VZDUCH + si pridajte KRYSY, ktorých je tam ako maku, a máte vymaľované !!! Socha musí poznať každý kútik kanalizácie aj preto, lebo ju pozná ako svoje ponožky, je údržbár, a tak môže židov presúvať na bezpečnejšie miesto, ak im hrozí nebezpečenstvo, ale v tom sú v jednom kuse, 24. hodín NON - STOP, chvíľky nič - nerobenia, si krátia milovaním, alebo aj pôrod príde. Áno, a je tu dlhá TMA. Prechádzky nehrozia, tak musia vydržať, čo viem, ak chce človek prežiť extrémne situácie, musí sa prispôsobiť, viem to na vlastnej skúsenosti, nič iné im neostáva ako zaťať zuby a vydržať !!! Robert Wieckiewicz, predstaviteľ Sochu, je výnimočný, bravúrny, excelentný, tak toto je výkon, ktorý ma zarazil a priklincoval všetkými smermi ! Benno Fürmann sa herecky takmer vyrovnáva svojmu kolegovi, taktiež dobrá práca ! Od režisérky som nič nevidel, až tento, a to stačí na to, aby som bol spokojný, kompenzácia je tu. Nie je to vždy na to, aby som povedal, že je to výnimočné filmové dielo, vždy ma dostane skutočný príbeh, ktorý má i KAZY, tento niektoré má, občas je v začarovanom kruhu, pričom si vždy hovoríte: „Čo by som robil ja, ak by som bol poľský žid, zdrhol by som z Ghetta ?, skončil by som v koncentráku ?, alebo by som nechcel byť vôbec židom, radšej by som im pomáhal ? Poprípade byť nacistom a robiť všetky tieto zverstvá ? Ťažko sa hovorí laikovi, ktorý to neprežil, čo viem, že udať by som neudal, lebo UDAVAČSTVO BOLO V MÓDE !!!!!!!!!!!!!!! () (méně) (více)

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, prečo má snímok tak relatívne vysoké hodnotenie. Na to je jednoduchá odpoveď... lebo Agnieszka Holland. Pre mňa to ale bola studená sprcha. Nevedel som, že sa dá až do takejto miery sprzniť a pohnojiť moja obľúbená téma a obdobie. Za najslabší článok tu považujem absolútne zlú réžiu. Ono keď sa človek veľmi snaží tak to niekedy dopadne presne opačne akoby chcel. Obsah snímku zdobí veta - ...snímok sa vymyká obvyklým hollywoodským schémam.... No, podľa mňa sa im toľko vyhýbal až do toho spadol úplne. Minimálne keď sa bavíme o emotívnej stránke, koncipovaní deja a vykreslení postáv. Zo snímku je cítiť urputnú snahu v tomto smere čo najviac zapôsobiť na diváka a v niečom sa od ostatných filmov podobného razenia odlíšiť, avšak jedinými výsledkami sú všeobecný chaos, bordel v postavách a neprehľadnosť väčšiny scén, čo je korunované častou nudou, znechutením a tiež nemalou mierou primitívnej účelovej sentimentality (inak tak obľúbenej v hollywoodskych schémach). Miestami som mal dojem, že ľavá nevie čo robí pravá. Jediné väčšie pozitívum vidím len v peknom posolstve a ústrednej myšlienke. Inak je to len strata času. 35/100 Videné v rámci - Project 52 Films by Woman. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ľvov pohľadom zdola. Temná doba, príbeh aj jeho dejisko. Fyzicky precítená dráma tých, čo sú nútení ukrývať sa v kanáloch. Peniaze ako motív krádeží, udávania ukrytých Židov, poskytnutia pomoci, vydierania i vyjednávania si podmienok života. Dôležitosť videného je v prelomení magickej obrúčky väčšiny ľudského hemženia sa zemeguľou - mamony - a vzdanie sa profitu v prospech prostej, nezištnej pomoci trpiacim. Taká skutočnosť je naozaj zaznamenania hodná. Holllandová to spravila vecne, realisticky, bez pátosu. Nakoľko chýbali tieto dramaticko slzopudné barličky, film pôsobil miestami odťažito a chladne. Nakoľko však ostáva v hlave aj s odstupom od času kino-návštevy, myslím, že celková kvalita posolstva prevažuje nad spomenutou nudou, ktorú vyčítajú viacerí užívatelia čsfd a ktorú som miestami pociťoval aj ja. Až do času, kým sa mi to celé v hlave rozležalo a pochopil som, že bývať dlhé dni, týždne a mesiace medzi sračkami a potkanmi v tme musela byť - okrem toálneho nepohodlia - aj úžasná nuda. ()

togaf 

všechny recenze uživatele

Málokterý film, trvající přes dvě hodiny, tak rychle uteče. Film je vlastně plný klišé - napravení zlého a zjištného člověka, netradiční prostředí, dovětky o osudech postav, dnes už nezbytný sex kdykoli a kdekoli atd., ale celé je to natočeno tak nějak poutavě, nejde odtrhnout oči. Plus je také v zobrazení Židů, nejsou to všichni čestní lidé, které zasáhla rána osudu, kterou snášení se zdviženou hlavou. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (16)

  • Film je věnovaný Marku Edelmanovi, polskému kardiologovi, který byl významným bojovníkem a jedním z velitelů v židovském ghettu. Mark Edelman zemřel v říjnu 2009. (movieband)
  • Film byl roku 2011 nominován na Oscara americké Akademie filmového umění a věd v kategorii nejlepší cizojazyčný film. Nakonec však cenu vyhrál film Rozchod Nadera a Simin (2011). Na Oscara za nejlepší cizojazyčný film byly nominovány i předchozí tituly režisérky Holland o holokaustu Bittere Ernte (1985) a Evropa, Evropa (1991). (JoranProvenzano)
  • Robert Wieckiewicz, který ve filmu ztvárnil hlavní roli Leopolda Sochu, byl při natáčení vybaven skutečnými dobovými rekvizitami. Např. jeho těžký kabát do kanálů vážil přes 30 kg. Jeho brašna s nářadím pak obsahovala skutečné dobové nářadí a vážila téměř 40 kg. Robert při natáčení utrpěl několik menších zranění a musel docházet na rehabilitace. (gogos)

Související novinky

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Oscarové nominace 2012

Oscarové nominace 2012

24.01.2012

84. udělování výročních cen Americké filmové akademie se blíží. Ať už se vám to líbí nebo ne, pořád jde o nejsledovanější a z jistého pohledu i nejprestižnější filmové ceny na planetě. Takže, kdo se… (více)

Reklama

Reklama