Režie:
Roger VadimKamera:
Claude RenoirHudba:
Charles FoxHrají:
Jane Fonda, John Phillip Law, Anita Pallenberg, Milo O'Shea, Marcel Marceau, Claude Dauphin, David Hemmings, Ugo Tognazzi, Antonio Sabato, Joan Greenwood (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Barbarella (Jane Fonda), mezihvězdná zástupkyně Země 41. století, má za úkol najít vědce jménem Durand Durand z planety Tau Ceti. Durand Durand vynalezl mocnou zbraň Positronic Ray. Země je nyní mírumilovná planeta a zbraně jsou pro pozemšťany něco zcela neslýchaného. Tau Ceti se zdržuje v neznámé oblasti vesmíru, kde je velmi pravděpodobné, že zbraň padne do nesprávných rukou. Barbarella se v psychedelické vesmírné lodi plné okouzlujících oblečků vydává na Tau Ceti, kde bohužel ztroskotá. To jí ovšem nebrání, aby pomalu ale jistě vědce vystopovala. Přesouvá se z jedné exotické lokality do druhé a při plnění svého úkolu objevuje kouzlo mezihvězdného sexu. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (292)
Absolútne nehodnotiteľné wtf sci-fi z ďalekej budúcnosti, ale pevne ukotvené v 60. rokoch. Vadimovi niekto povedal, že si má pre inšpiráciu dať štvrtinu známky LSD, ale on počul štyri známky... Ja som si dal pred filmom 4 desiatky Krušovice a na vychutnanie filmu to nestačilo. Jedno z najbrakovejších sci-fi, aké som kedy videl a skutočne som stále nedokázal veriť vlastným očiam. Je to tak dobre? Netuším... ()
Když jsem film viděl prvně coby puberťák, zamiloval jsem se platonicky do Jane Fondové a film bral jako neškodnou zábavnou volovinku. Když jsem se na to po letech podíval, vyšel mi z toho hrozný paskvil bez hlavy a paty. Krásu Jane Fondové mohu vidět ve spoustě lepších filmů a nemusím ztrácet čas touhle stupiditou. Ze soucitu 20%. ()
Já mám rád stylové, kýčovité snímky a ujeté scifárny šedesátých let, ale tohle byla děsná volovina. Začátek s rýsující se nahou siluetou Jane Fondové vypadal slibně, ale už během prvních dialogů jsem se zděsil, co to na mě zevnitř tohoto snímku vlastně číhá. Po pár minutách už z toho byla opravdu nesnesitelná rádoby humorná podívaná, která mě ani trochu nebavila, a nemálo jsem u ní zíval. Nechápu, jak si tento snímek získal svůj kultovní status. Pro mne absolutně nestravitelné. Fanda téhle hrozné patlanice se ze mě nestane. ()
Barbarella od začátku do konce odpovídá sloganu „anything goes". To jest slavnému principu, který zní: „cokoli jde". Jinak řečeno: ve vědecké praxi může být, z dobrých důvodů, kdykoli překročeno každé metodologické pravidlo - což je názor, který propagoval již Einstein a jiní vědci, např. Feyerabend. Anarchismus podle nich napomáhá dosažení pokroku a věda založená na zákonech a pořádku uspěje pouze tehdy, když jsou v ní příležitostně dovoleny anarchistické tahy. V kinematografii platí totéž, ovšem Barbarella překračuje metodologická pravidla až tak, že vystupuje z ohraničené oblasti regulérního filmu kamsi do pásma nefilmového fantasy braku Planeta Krull, jehož je Barbarella sci-fi ekvivalentem. Nejvíc ze všeho mě pobavilo, kterak se neherečka Jane Fonda neustále producírovala před kamerou a odmítala sic jen na moment odpochodovat pryč. Osobně si myslím, že scénář i režisér s jejím lopaťáckým herectvím počítal. Že si z ní režisér Roger Vadim vystřelil a ona to chudinka ani nezjistila. A nebo to celé byla součást hry i z její strany, to je taky možný. ()
Otvárací antigravitačnýstriptíz v štýle koláží Karola Barona je skvostný. Rovnako tak útočné kúsajúce bábiky. Zvyšok bol vizuálnou prezentáciou akejsi vesmírnej Angeliky, ktorá kam príde, tam sa láskou rozdá. Kostýmy i dekorácie kontumačne porážajú a dej zápasu medzi agresiou a láskou. Na druhej strane, dobre vedieť, že anjela strážneho, i keď slepého ako patrón, má každý aj vo vzdialených galaxiách. Vo vzdialených hviezdokopách nekonečné prázdneho, pustého a temného vesmíru. Vydarená psychotropná rozprávka, nesúca sa na vlne kultúrnej od viazanosti 60. rokov. Zároveň ostražito sledovaná módnymi guruami, čiže návrhármi a poprockovými beatnikmi, ktorí sa vo filme náležite "vyřádili". ()
Galerie (76)
Zajímavosti (16)
- Najít herečku, která by roli promiskuitní kosmonautky Barbarelly přijala, se ukázalo jako více než velký problém. Raquel Welchová ji odmítla rovnou, a když se ji producent Dino de Laurentis pokusil vnutit vycházející hvězdičce Virně Lisiové, rozplakala se, zrušila svůj hollywoodský kontrakt a vrátila se zpět do Itálie. (Divočák)
-
Úvodní scéna – svlékání kombinézy, fungovala následovně: Kabina kosmické lodi byla postavena v ateliéru obráceně, tedy vzhůru nohama, takže směřovala nahoru ke stropu obrovského zvukového studia. Místo podlahy byla na dekoraci umístěna tlustá skleněná deska a kameru zavěsili technici na konstrukci tak, že zabírala kabinu pod sebou skrz tuto skleněnou „podlahu“. Jane Fonda pak musela vyšplhat po žebříku na sklo, aby byla v záběru nad kabinu a celá situace tak vytvářela iluzi, že se vznáší ve vzduchu. [Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život]
(Pavlínka9)
- Ve Vídni můžete vidět muzikál Barbarella, k němuž složil hudbu Dawid Stewart z Eurythmics. (Divočák)
Reklama