Režie:
Roger VadimKamera:
Claude RenoirHudba:
Charles FoxHrají:
Jane Fonda, John Phillip Law, Anita Pallenberg, Milo O'Shea, Marcel Marceau, Claude Dauphin, David Hemmings, Ugo Tognazzi, Antonio Sabato, Joan Greenwood (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Barbarella (Jane Fonda), mezihvězdná zástupkyně Země 41. století, má za úkol najít vědce jménem Durand Durand z planety Tau Ceti. Durand Durand vynalezl mocnou zbraň Positronic Ray. Země je nyní mírumilovná planeta a zbraně jsou pro pozemšťany něco zcela neslýchaného. Tau Ceti se zdržuje v neznámé oblasti vesmíru, kde je velmi pravděpodobné, že zbraň padne do nesprávných rukou. Barbarella se v psychedelické vesmírné lodi plné okouzlujících oblečků vydává na Tau Ceti, kde bohužel ztroskotá. To jí ovšem nebrání, aby pomalu ale jistě vědce vystopovala. Přesouvá se z jedné exotické lokality do druhé a při plnění svého úkolu objevuje kouzlo mezihvězdného sexu. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (292)
Vizuálně a hudebně vynikající! Jasně, žádné počítače, ale ty nápady mají své kouzlo. Temný labyrint, komnata snů, cela k usmrcení pomocí ptáků a hlavně - kostýmy! Ano, Franci a Itálie, dvě módní velmoci, jinak to ani nemůže být. Nejen kreace J.Fondaové, ale i obyvatel paláce jsou úžasné. Ostatně Jane je k nakousnutí a úvodní striptease ve stavu beztíže je komický a vzrušující současně. Příběh je přímočarý, což mi vůbec nevadilo. Comicsové adaptace už takové často bývaly (i bývají). Jak jsem se stále více na hlavní hrdinku díval, bylo mi jasnější, proč uhranula Káju Saudka - typická comicsová šťabajzna! A jméno vědce si vypůjčila jedna z předních kapel new wave 80.let (nejen). ()
Osobně mě strašně nudilo už české vydání Forestovy komiksové klasiky z r. 2017, a když jsem si ještě pro srovnání pustil i Vadimovu adaptaci, shledal jsem ji přímo nesnesitelnou. Na tu hovadinu se absolutně nedá dívat a film ještě umocnil absurdnost té látky, byť ve své době to asi svůj význam mělo, a jisté výtvarné kvality tomu upřít nelze (přesto jsem vždy Vadima považoval za veskrze druhořadého režiséra, což jsem si zde jen potvrdil). Osobně mám navíc problém už s tím, že francouzský komiks - s hrdinkou, jejímž předobrazem byla francouzská herečka Brigitte Bardot - byl adaptován do anglicky mluveného filmu, v němž titulní roli ztvárnila Američanka (nemluvě o tom, že zcela fádní Jane Fonda s Brigitte Bardot absolutně nesnese srovnání). Jsem každopádně docela zvědavý na ten remake se Sydney Sweeney, pokud skutečně vznikne - horší než ta Vadimova sračka už to být nemůže, na druhou stranu nechápu, proč v dnešní době vytahovat na světlo tak zaprášenou látku, jako by současnost neskýtala mnohem lepší náměty. ()
Absolútne nehodnotiteľné wtf sci-fi z ďalekej budúcnosti, ale pevne ukotvené v 60. rokoch. Vadimovi niekto povedal, že si má pre inšpiráciu dať štvrtinu známky LSD, ale on počul štyri známky... Ja som si dal pred filmom 4 desiatky Krušovice a na vychutnanie filmu to nestačilo. Jedno z najbrakovejších sci-fi, aké som kedy videl a skutočne som stále nedokázal veriť vlastným očiam. Je to tak dobre? Netuším... ()
Komiksový film vzešlý z probíhající sexuální revoluce, což mluví za vše. Výrazně extravagantní sci-fi bizarnost, která kombinuje soft-erotiku a biblické motivy s fetišistickými pasážemi (např. kouření "esence muže" z obří vodní dýmky, ve které plave několik nahých chlapů), dodnes okouzluje vizuální originalitou, mimořádnou potrhlostí i sebe-ironickým (těžko říct, jestli záměrným) humorem. Je to naivní kýčovitá blbost, ale zároveň velmi zábavná, psychedelická a natočená s nebývalým tvůrčím elánem. A ty historky o životě filmu v následujících letech a o jeho napojení na soukromý život Jane Fondové jsou úžasné. ()
Nahá Barbarella při rozhovoru s panem prezidentem: „Jenom na sebe něco hodím.“ „Nezdržuj se! Tohle je důležitější.“ Jedna z vtipných hlášek, které můžete hledat v podtextu. Takových lze najít víc. Pokud bychom film pojali trochu jinak, mohla to být docela slušná parodie na sci-fi. Takhle je to spíš blbost, která si hraje na něco, čím není. Filmové triky jak z 30. let. Nemožný scénář a dialogy. Vše je postaveno jen na sexualitě Jane Fondové. Docela se divím, že se do tohoto projektu pouštěla. Ačkoli nelze popřít, že nějakou popularitu jí to přineslo. :-) Docela mě pobavily herecké výkony herců ve vedlejších rolích. Hodně vtipný byl prkenný anděl Pygar, kterého musela Barbarella náležitě zprznit, aby znovu dostal chuť létat. Jeho robotické pohyby a mluva dávají tušit kyborga bez mozku, jako součást nezdařeného pokusu o přechod na vyšší stupeň antropogeneze. Doprovodná hudba úspěšně zesměšňuje už tak úděsnou vizuální stránku. Celou dobu film lavíruje na hraně erotické sci-fi parodie a fantasy pohádky pro děti předškolního věku. Sám sobě se divím, že jsem to vydržel sledovat až do konce. 15% ()
Galerie (73)
Zajímavosti (16)
-
Úvodní scéna, která byla i nazvána jako první striptýz ve stavu beztíže ve filmové historii, vymyslel Claude Renoir – kameraman filmu.
[Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život] (Pavlínka9)
- Najít herečku, která by roli promiskuitní kosmonautky Barbarelly přijala, se ukázalo jako více než velký problém. Raquel Welchová ji odmítla rovnou, a když se ji producent Dino de Laurentis pokusil vnutit vycházející hvězdičce Virně Lisiové, rozplakala se, zrušila svůj hollywoodský kontrakt a vrátila se zpět do Itálie. (Divočák)
- Scéna, kdy letí slepý anděl Pygar prostorem s Barbarellou v náručí, probíhala následovně: Specialisté na dálkové ovládání vymysleli rafinovanou konstrukci: ze zeleného pozadí vyčnívala vodorovně obrovská ocelová otočná tyč, na kterou byly mocnými šrouby a háky upevněny dva kovové korzety. Jeden byl vyroben na míru Johnovi Phillipovi Lawovi a druhý pro Jane Fonda a oběma jim co nejtěsněji přiléhaly k tělu, protože na nich museli mít oblečené ještě filmové kostýmy a celé to nesmělo vypadat moc bachratě. Byla to nepopsatelná bolest. Nikdo nepomyslel na partie „tam dole“ a tíhu obrovských křídel, které anděl ještě měl. Představitel Pygara byl přesvědčen, že jeho sexuální život bude předčasně ukončen. [Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život] (Pavlínka9)
Reklama