Režie:
Lynne RamsayKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Jonny GreenwoodHrají:
Tilda Swinton, John C. Reilly, Ezra Miller, Jasper Newell, Rock Duer, Siobhan Fallon Hogan, Alex Manette, James Chen, Kimberley Drummond, J. Mallory McCree (více)Obsahy(2)
Eva (Tilda Swintonová) se kvůli svému synovi vzdá nadějné kariéry, ale již brzy po porodu zjišťuje, že v jejich vztahu není něco v pořádku. Kevin (Ezra Miller) se od raného věku agresivně vymezuje vůči svému okolí a především vůči své matce a jeho nenávist v pubertě kulminuje v nejvyšším zločinu vraždy. Ani ve vězení jej však matka neopouští a vzájemný vztah plný nepochopení, zklamání, nenávisti… a lásky… tak pokračuje dál. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (509)
Reziserka byla pri strihu zrejme pod vlivem, protoze takovou splacaninu stvorit za strizliva chce asi hodne odvahy. Ten film ma silu, ma to drive a dokaze sokovat, herecke vykony jsou bezezbytku spickove (vyber hercu pro maleho Kevina a pubertaka neuveritelny, ta podoba fakt zarazi), ale nevadilo by pridat trochu hudebniho podkresu do nekterych scen. Od pocatku vas vlastne drasa jedno jedine: co se to dop*dele stalo? Na rozuzleni je zel treba cekat az do konce, kdy vas pak zdrasa vec druha: kde se dop*dele stala chyba? ()
Studie dospívání zosobněného zla, kterému nechybí nic, neexistuje spouštěč jeho jednání, je to bez-pocitu-viny geneticky obdařený psychopat toužící ničit lásku, vztahy, život a krásu pouze za účelem svého zalíbení a sebezviditelnění. Neskutečné herecké výkony ve filmu s neusínajícím napětím až do těžkotonážního finále. Mrazí mě ještě teď. ()
Rozpačitý dojem. Film, ktorý aj napriek zaujímavej téme a veľmi dobrému spracovaniu toho veľa nepovie. Najviac ma oslovila samotná skladba deja a narácia s prelínaním minulosti s prítomnosťou, ktoré bolo spracované jasným, pre diváka príjemným spôsobom a s jednoznačným časovým ohraničením (krátke a dlhé vlasy hlavnej hrdinky). Vnútro tejto obsahovej kostry bolo však prázdne a nič nehovoriace. Žiadny rozumný názor na správanie sa toho spratka, žiadny náznak riešenia zo strany rodičov, len rezignácia a čakanie na to ako sa veci vyvinú. To sa mi ale zdá málo. Ako sa to nakoniec vyvinulo, sa vlastne divák dozvie už na začiatku, takže už zostáva len pocit hnevu na rodičov, že sa tieto duševne nenormálne zárodky malého psychopata nepokúsili nijak riešiť. V tomto prípade len návšteva psychiatra nestačí, až moc ľahko rezignovali. Hlavne po tom, čo sa stalo jeho sestre, to už sa mi zdalo vážne pritiahnuté za vlasy. Suma sumárum, výborný námet, ktorý je ale rozvedený do hlúpeho scenára. 60/100 Videné v rámci - Project 52 Films by Woman. ()
Toto bol len slabučký, a navyše trápny, odvar masakru na Columbinskej stredne škole a s lukom a šípmy. To by vôbec nemuselo byť zlé, keby som nejakým spôsobom aspoň vytušil, prečo a ako sa stalo z Kevina monštrum. Takto mi to prišlo iba, že ho vyvrhla ako Satana, ktorý sa až prehnane choval ako blbec! ()
Film, který stojí přesně na rozhraní dvou žánrů. Režisér evidentně toužil natočit seriózní psychologické drama, ale pokud bych se na snímek díval tímhle způsobem, zaujal bych mnohem kritičtější postoj a hodnocení. Mnohem lépe funguje jako psychologický horor o psychopatovi, který krok za krokem rozkládá svou rodinu. Brán jako lehčí žánr, film spolehlivě poráží své dryáčnické žánrové souputníky a je zajímavý tím, jak radikálně převrací tradiční stereotypy o vztazích matky a dítěte na ruby. Snímek vypráví zneklidňujícím způsobem o krizi a zániku jedné rodiny. Tilda Swinton se pro roli Evy snad narodila, její vztah k vlastnímu dítěti se od počátku vyvíjí konfrontačně. Tam, kde jiní vidí andílka, ona sleduje nepřítele. Pod fasádou spokojené středostavovské rodiny roste napětí, houstne atmosféra a postoje se radikalizují. Scénárista šikovně dávkuje informace a vlastně až v závěru odhalí tragiku celého případu a hloubku bolesti hlavní postavy a její rozpolcenost. Pro Tildu Swinton byla role tajuplné mlčenlivé Evy patrně stejnou příležitostí, jakou byla role Carrie pro Sissy Spacek - s tím, že tenhle kousek svými kvalitami Carrie výrazně převyšuje. Musíme si promluvit o Kevinovi je temný snímek, nepříjemný a depresivní. Kdyby nebyl jen šikovně a efektně natočený, ale i uměřenější a ve finále méně jednoznačný, mohl by funguvat i jako silné psychologické drama. Celkový dojem: 90 %. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (10)
- Eva se v supermarketu schovává u plechovek, na jejichž etiketách je nápis "Rajčatová polévka mamky Ramsayové". To odkazuje na příjmení režisérky filmu. (Morien)
- Barvy Kevinova terče, tedy červená, žlutá a modrá, se vyskytují v každé scéně. (buzzwoody)
- Norská premiéra filmu byla posunuta z původního termínu, kterým byl podzim 2011, až na jaro 2012 kvůli teroristickému útoku z 22. července 2011, kdy Anders Breivik zaútočil na tábor Svazu dělnické mládeže a zastřelil 69 lidí. (Morien)
Reklama