Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přehoupl se 1968 rok a svět se - alespoň pro nás - začal nesmírně měnit. Málokdo asi čekal, že ta změna bude tak velká a tak zlá. Černá tušení se naplňují pomalu a každý si to své musí odžít. I Lukáš Knapp, dvacetiletý zpěvák a vůdčí duch bigbítové kapely Klub osamělých srdcí. Mladý muž na vrcholu svého mladistvého sebevědomí, které nepochybuje o správnosti toho, jak myslí a cítí, které necítí potřebu kompromisu s dobou, který chce žít v pravdě a pohrdá lží, začíná klouzat po spirálě, která se nevyhýbá nikomu a ničemu. Dokonce ani hudbě, kterou hraje a kterou vzývá. Skutečně je to příběh z doby, která za moc nestála, a která naopak mnohé z tehdy mladých stála všechno. Byla to doba, která i buřiče a svobodné duchy, jakým je nepochybně bigbítový hudebník, dovedla až na hranu jejich skutečné vnitřní odvahy, ale i lidskosti. Příběh spisovatele a scenáristy Martina Bezoušky z ranných sedmdesátých let, kdy se čeští a slovenští lidé teprve učili, co to znamená normalizace, natočil v převážně mlhami pokrytých severních Čechách režišér Petr Nikolaev s herci, jako je Václav Postránecký, Simona Stašová, Oldřich Vlach, Roman Říčař a mnozí další. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (90)

Weehaa 

všechny recenze uživatele

Nevěřil bych, jak může být dvaaosmdesát minut dlouhých. No, kluci, moc se to nepovedlo. Celý mi to přišlo děsně naivní. Márdi (San Piego forever!!!!) není sice herec, ale byl to můj důvod k tomu, abych na film koukal (to, že tam "hraje", jsem zjistil pět minut před začátkem filmu z fotek tady na csfd a rychle si překopal plány, abych se mohl dívat). Jinak mi to přišlo všechno nějak normalizačně sladký, takový Vyprávěj. A ten recitál na konci o sviních, co budou svině a tunelujou banky a lidech, co budou trpět pro svobodu a dělničit byl taky dobrej průser. Já teda tu dobu nezažil, ale takhle si jí nepředstavuju. Abych použil vhodná slova - myslim si, že bylo hůř. A Petrovi Nikolaevovi bylo zase líp, když točil o tom, že bude hůř. ()

Zevon 

všechny recenze uživatele

Zas tak hrozné to nebylo. Herecké výkony sice nemastné neslané, výprava hrůza (kdo proboha prosadil ty paruky?), hudba na úrovni pilotních zkoušek garážníků z úplně jiného soudku a času, co říct...do roku 1968 mi z toho zapadá opravdu málo. Je to špatně, film měl dokumentovat dobu nástupu normalizace, což se podle mne povedlo tak, že to nejspíš nikdo z mladší generace nepochopí. Jako značně učesaný retro snímek mi to pod vousy nejde už vůbec. Koukal jsem až do konce, ale spíše z nostalgie. Na druhou stranu díky i za takovéto nízkorozpočtovky, když si vzpomenu na nedělní večery u televize za komančů, to byly panečku jiné skvosty, tandem Buchvaldek-Švorcová a nedělní chvilka poesie předtím Pelikánová, brutal pastva pro masy :-) ()

Reklama

Cvrčíno 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo to viděl celé, snad nemůže dát odpad. Neustále je potřeba připomínat si to, kolik životů minulý režim zničil, kolik uměleckých duší rozdupal, kolik dvojic rozdělil... ...mohl bych pokračovat dlouho. I konec byl hodně silný. A samozřejmě velmi pozitivně hodnotím, již někým zmíněné přednosti Zuzany Kajnarové. :-) ()

Hank 

všechny recenze uživatele

Bohužel jsem neviděl celé, ale z těch cca tří-čtvrtin mám pocit zajímavě-průměrné podívané, která zpracovává "klasické" normalizační bigbítové téma, ale hlavně, že Petr Nikolaev dostal od ČT zakázku ve stylu:" A bude hůř bylo dobrý, natoč něco podobnýho, ale hlavně prosímtě naslušno, ať to můžeme pustit v osm večer. Moc peněz nemáme, ale ty to nějak zmákneš, paruky jsou levný...:)" Výsledek leč takový vlažný už jednou vymáčený čaj s pančovaným rumíkem, nicméně podaný tak jak si většinový televizní divák na konci jarního víkendu v osm večer přeje...:-( ()

Torision 

všechny recenze uživatele

Ani jsem to nečekal, ale tenhle návrat do komunisty okupovanýho Československa se mi celkem i zalíbil. Ač třeba Petr Nikolaev nepracoval zrovna s rozpočtem jako k Transformers, podařilo se mu kulisama, exteriérama, hudbou, dobovym oblečením i celkem "šik" parukama celkem dobře navodit atmosféru šedesátejch let, což je pro začátek dobrý. Kostra příběhu obsahuje asi všechno, co bych od retro filmu s takovým tématem čekal, takže překvapoval spíše jenom lehce a častokrát i dost vtipnejma cameo rolema (Macháček, Márdi - frontman Vypsaný fixy, Postránecký....). Dokoukal jsem to ale v klidu a nelituju, že jsem u toho tu hoďku a půl strávil. Jo a když jsem viděl ten zátah gestapáků na ten bigbítovej klub a jejich následkou neskutečnou šikanu komplet všech, byl jsem zas jednou skutečně rád, že jsem se narodil v prvním roce svobody. :) ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama