Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Podporučík Jareš (O. Pavelka) z ostravské kriminálky je pro jisté pracovní nepříjemnosti převelen do Prahy. Jeho spolupracovníky se stávají kolega Bílek (M. Vašut), kterého zná již z dřívějších let, a mladý obětavý Ivan (M. Dlouhý). Při pátrání se Jareš projeví jako člověk nekompromisní a vytrvalý, metody jeho práce se však příliš neslučují s představami nadřízených, a proto se brzy dostává do konfliktů nejen s nimi, ale i s osobami z vyšších společenských kruhů. Vyšetřováním několika zdánlivě nesouvisejících případů, jako je překupnictví, loupež, ale i vražda, odhalí Jareš dokonalou organizaci pražského podsvětí, do kterého patří nejen lidé z nižších společenských vrstev. Jeho překvapivé zjištění, kdo všechno je zapleten do kriminální činnosti, je korunováno šokující skutečností, že ani jeho kolega Bílek není bez viny… (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

mh.mail 

všechny recenze uživatele

20% - Nepřehledný, zmatený film. Pokus o syrovou autenticitu ve stylu Bony a klid moc nevyšel. "Akční" scény spíš k smíchu, stejně tak postava Slávka Jandáka. Nejen on se ve filmu choval nelogicky. Např. Pavelka. Jednou byl u Vlacha, pak u Třísky, ale stejně pořád dělal pro Vlacha. Vypadalo to, že si policajti dělají, co je zrovna napadne. Furt někam jezdili, nic z toho nebylo, mladej Dlouhý furt někoho fotil a byl při tom nenápadný jak třímetrový..., během sledovačky si stihnul nechat vyvolat fotky, no paráda. Film nakonec doklopýtal do svého konce a jediným hmatatelným výsledkem bylo odstřelení Jandáka Vašutem a "překvapivé" odhalení korupčního jednání posledně jmenovaného. A jeden výstavní bobr přes půl obrazovky. Pic kozu do vazu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Socialistická kriminálka s asertivním přístupem a nečekaně akčním konceptem. Herecké obsazení sestává z herců, jejichž profláklost bych řadil do relativní oblasti. Kriminalisté si občas hrají na velké zbojníky, přičemž je (ne)věrohodnost nastavena docela šikovně. Ty charaktery zkrátka pobavily nad tím, jak se to bralo vážně. Film nasadí docela slušné tempo a jede v jakési linii vyprávění, téměř s odosobněným vyzněním. To, že chybí výraznější dějový záchytný bod, je posléze docela znát, protože režisér Kubišta nedává moc velkého prostoru divákovi, aby předestřené informace nějak emotivněji zpracoval. Pořád se tedy jede v jednom neselhávajícím tempu i v jednání postav, ale divácký prožitek zažívá stagnaci. Vykreslené podsvětí a míra zločinu se střídavě potkávají až bojují s nevěrohodnými aspekty, a i celkem odráží i realitu tehdejší doby. Kladu značný důraz na slovo "tehdejší", protože tak je nutné k filmu přistupovat, i ho tak brát. Vše už je poměrně utopie. Jedním ze zajímavých aspektů filmu, je jeho akční pojetí. Samozřejmě nečekejme nic extra, pokud jde o akční scény, zaměřující se především na automobilové honičky, za nimiž jsou cítit profesionální kaskadéři, nikoliv herci. Vše to pokukuje po západním stylu, není se co divit, když se podíváme na rok vzniku, který se datuje s oslabením bolševika, který dříve nepřípustné prvky, už celkem v pohodě a bez větších zásahů tehdy povážlivě přísné cenzury, nechával být. K tomu ovšem nebyl vynechán stále ten horlivý a zásadový přístup socialistických vyšetřovatelů bránících naši socialistickou vlast před průtokem amerikanismu a imperialistického vlivu. Tuhle kriminálku američtí "imperialisté" ovlivnili, jak je vidno na jejím pojetí, avšak přes dynamickou kameru a uvědomělé výkony hereckých představitelů, se nedá označit za mimořádně řemeslně natočenou. Nejvíc se na téhle krimi podepisuje její obstarožnost, která už zřejmě nikoho z gauče nezvedne, když by se náhodou tenhle film objevil v televizním vysílání. Bude přítomen i divácký smích, a to je u vážně míněné krimi, poněkud nevítaná ingredience. 40% ()

Reklama

curfew77 

všechny recenze uživatele

Možná neprávem zapomenuto a přehlíženo, protože tahle snad poslední komunistická detektivka má v některých ohledech své kvality. Kupříkladu nimračka s kamerou mě vysloveně nadchla, využívání barových zrcadélek a průhledů je tady dovedeno k dokonalosti, a taky Pavelka s Vašutem mají na chandlerovsky laděný žánr na rozdíl od jiných pseudodrsňáků charisma i koule. Název Divoká svině je sice vzhledem k zápletce přiléhavý, ale o obsahu neříká zhola nic a diváckému zájmu tudíž moc nepomohl. Navíc film trpí snahou o odvážné scénaristické zpracování, nad nímž ovšem mezitím čas dávno trhl oponou, takže muselo pár měsíců po revoluci nutně vypadat směšně. Ve třiaosmdesátém by to možná byla pecka, ale dlouhých pět let po natočení o dost provokativnějšího Bony a klid, navíc v době, kdy už na Hradě seděl Havel... Nicméně dnes, kdy jsou s odstupem času člověku všechny tyhle okolnosti lhostejné, si Divoká svině zaslouží 60 % - za snahu, za herce a za řemeslnou úroveň. ()

Untentrauer 

všechny recenze uživatele

Jednoznačná touha autorů poháněná nedostatkem západních akčních filmů, spolu s nadšením a šíleností tehdejší doby je cítit v každém záběru. Nadšení ze Sametové revoluce stříká i z obličejů všech herců. Jakoby kvůli tomu všemu šla logika stranou. Casting do rolí snad vůbec neproběhl. Přijde mi, že každý hrál to, k čemu se dostal. Vůbec celý film mi přijde, jako "hurá" akce. Scénář a dialogy postrádající smysl. Film je plný doslova "výkřiků" do záběrů. Střihy, které se zdají být nahodilé, náhodné a nelogické. Hudba, která se záhadně ztlumuje a zesiluje mnohdy v naprosto nevhodných okamžicích. Jak bych na to ale reagoval v tehdejší době? Asi s nadšením! Ano, opravdu. Tento film bych bral (v dnešní době) spíš, jako jakýsi dokument a doklad toho, jaká byla tehdy euforie. Totiž - ať už je scénář, obsazení do konkrétních rolí, hudba, střih...sebehorší, tak celý tým vtiskl do filmu nevědomky něco, co ani nezamýšleli. A to je právě nadšení tehdejší doby. Prostředí v jakém film vznikal je totiž nefalšované a dobře zachycené. Také tam lze najít poctivé kaskadérské kousky. ()

ghatos 

všechny recenze uživatele

V Bony a klid se to dotáhlo do dokonalosti, ale tohle je zajímavý doplňující materiál k dané tématice. Duch doby se tu zachytil moc pěkně. Samotná Divoká svině je hodně divoká ve svém střihu - ten je hodně zběsilý. Hudební pokres je také dost invazivní a vlastně mi to chvílemi připomínalo Nahotu na prodej, která měla přijít na svět teprve o několik let později :) . Zápletka není nějak extra povedená, na druhou stranu závěr je poměrně odvážný a ne zcela pozitivní. Ano, jsou tam chyby, ale divák si film může užít, když je třeba fanoušek osmdesátek :) . 66%. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Pronásledování v Ostravě se natáčelo na Dimitrovově třídě. V Praze se natáčelo na celé řadě míst: Václavské náměstí, Železniční most pod Vyšehradem, Strakonická ulice, Dejvice. Poslední scéna se natáčela skutečně v ulici Kováků na Praze 5 v budově bývalých smíchovských lázní, které v devadesátých letech dvacátého století musely ustoupit nové zástavbě. (ArthasKarfa)

Reklama

Reklama