Režie:
Steven SoderberghScénář:
Lem DobbsKamera:
Steven SoderberghHudba:
David HolmesHrají:
Gina Carano, Michael Douglas, Michael Fassbender, Ewan McGregor, Channing Tatum, Bill Paxton, Antonio Banderas, Michael Angarano, Mathieu Kassovitz (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Mallory Kane je tajnou vládní agentkou, která pracuje v těch nejnebezpečnějších a nejšpinavějších koutech světa a její mise nejsou vždy tak úplně legální. Po úspěšném osvobození jednoho čínského novináře jí někdo z kolegů podrazí a chce její smrt. Stane se terčem zabijáků, kteří znají každý její krok, a aby přežila, musí dopadnou ty, jenž ji zradili. Díky svému vojenskému výcviku vymyslí dokonalou – a nebezpečnou – léčku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (32)
Recenze (513)
Příběh není zrovna záživný a zajímavý a i když naprosto skvělá hudba Davida Holmese v divákovi evokuje, že by mohl sledovat tarantinovku, ani dialogy nejsou nikterak peprné. Ale Soderberghovi nelze upřít schopnost točit tuctové žánrovky po svém. Jeho "bourenovka" spňuje základní rysy svých vzorů - máme tu nájemnou emancipovanou brunetu, která diváka v první minutě ujistí, že je schopna se dostat z jakékoli šlamastiky, hodně se tu cestuje po světě a před někým utíká skrze domy a střechy. Soderbergh ale dělá mnohé věci jinak, což považuji za velmi svěží. Hudbu Davida Holmese používá mimo akční scény, což dodává vyprávění videoklipový look. Ve filmu se v podstatě vůbec nestřílí a veškeré kontakty mezi aktéry probíhají ručně (a jak jsem uvedl - bez hudebního podkresu) a jednak mají velmi povedenou choreografii (a vypadají velmi realisticky ve smyslu takhle by se mohli dva cvičení nájemní tajtrlící mezi sebou pošťuchovat v hotelovém pokoji), jednak jsou tyto scény velmi dobře ozvučené. Výsledkem je kontaktní souboj, kde cítíte každou ránu. Berte moje možná nadsazené hodnocení jako radost z toho, že jednou za 10 let nejsem nucen poslouchat hlasité burácení pseudohudby při střelbě z dvaceti samopalů a při dunivé explozi v pozadí. Nájemná slečna, co má pěkný vztah se svým tátou a která se svým klínem opováží přiškrtit Michaela Fassbendera, má moje sympatie. ()
Jeden z filmů, kdy je záhad víc než dost, nic moc nechápete a až na závěr zjistíte, že z vás režisér dělal blbce a vysvětlí vám, jakej je génius, jak to všechno bylo. Škoda, vzheldem k obsazení a žánru jsem se těšil. Tohle šlo natočit daleko líp. Aspoň mi Soderbergh představil Ginu Carano, na tu se zas někdy rád podívám. # příběh 5 | hudba 5 | humor 0 | akce 6 | napětí 3 | pustil bych si znovu 5 ()
Zkratem zřejmě utrpěl střihač, když si vzal na filmové pásky křovinořez, v druhý ruce přehryzanej kabel a stál ve vodě v železných botách. No schválně. Hlavní dějová linie - sledujeme příběh agentky. Setká se v baru s nějakým týpkem, který ji pak mrdne popelníkem po hlavě, ta unikne a nasedá do auta s civilem, kterýmu pak v kostce vylíčí vše, co se dosud odehrálo - takže, najednou začneme čumět na sled dění jakýchsi retrospektiv a to nasnímané tak, jako by to byl hlavní příběh, což asi je. Uběhne asi hodina (toho vyprávění i filmu) a jsme zpět v autě, pořád někam jednou a Džína stále vypráví. Nuda jak v hradních protokolech anglické královny. Pak se to všelijak motá, sem tam bitka - jo bitky, ty jsou na celém filmu nejlepší, ale stejně tak nějak nechápete hlavní postavu, ani motivace jiných postav. Hemží se to tam samými celebritami, ale hovno z toho. Napětí ve filmu je nula, tak jakýpak zkrat, že ano? Z thrilleru zbyl jen zmatený, lehce akční film vylepšený jen tím, že zdejším Bournem je silná bojovná žena. A Bourne není vlastně dobré přirovnání. Bourne měl HOSIPA plně rozvinutýho, tahle hrdinka si vše pamatovala až příliš dobře a hlavně to musela do detailu říct tomu klukovi v autě (pičovina, že?), který pak stejně z příběhu zmizel jako pšouk ve větru, tak si pak stejně říkáte, co to jako mělo bejt, k čemu tam do psí prdele byl! Zkrátka nevyužitý potenciál, tak aspoň tři *. ()
Ve Zkratu jsou ve vedlejších rolích agentů takoví bouchači, kteří z fleku utáhnou kvalitní vlastní thriller. Zde jsou záměrně upozadění na úkor hrající šampionku v bojových umění. Tenhle pokus se ale naprosto nepovedl - akční scény jsou solidní, ale je jich málo. Zbytek je neuvěřitelně mdlí a na stopáž cca 90 minut strašlivě utahaný. ()
Na art příliš povrchní a nabubřelé, na thriller poněkud sterilní. Divácky vděčné akční scény v nevděčném neakčním filmu, osudové drama bez dramatu, velká slova zející prázdnotou. A za tím vším krčící se Steven Soderbergh s potutelným úsměvem, který říká "stejně ty prachy zase příště dostanu a budu si dál dělat, co chci. Na vás mi zas tolik nezáleží!" Bourne by měl ze všech těch naháněček a kontaktních soubojů určitě radost, ale ze zbytku by se rozplakal jako malá holka. [18/1/12, Londýn] ()
Galerie (59)
Zajímavosti (9)
- Českou stopou ve filmu je přítomnost Škody Octavie druhé generace, která se objevuje ve scéně v Dublinu jako irské taxi. Vidět je ve filmu možné také českou dvousetkorunu. (Adrai)
- Úplne prvé a posledné slovo, ktoré vo filme zaznie je "Shit." Mallory (Gina Carano) ho povie na začiatku a Rodrigo (Antonio Banderas) na konci. (m.a.t.o.)
- Film bol ohlásený pod názvom Knockout, no ešte pred začiatkom produkcie sa jeho názov zmenil na Haywire. (m.a.t.o.)
Reklama