Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapesní zloděj Skip (Richard Widmark) jednoho dne v přeplněném metru vytáhne z kabelky pohledné Candy spolu s peněženkou i mikrofilm s chemickým vzorcem, na který mají spadeno komunističtí špioni. Legendární noirový thriller, oceněný na festivalu v Benátkách, představil na svou dobu revoluční žánrové prvky a zároveň pohněval šéfa FBI J. Edgara Hoovera. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (64)

KarelR 

všechny recenze uživatele

Wow, excelentní kousek. Thelma Ritter zřejmě v životní roli, Jean Peters naprosto k pomilování a... no, Widmark se taky snažil, ale na holky prostě neměl :) Fuller si vykládá pojem "drsný noir" mnohem fyzičtěji něž kdokoliv před ním, díky krátké stopáži může šponovat tempo na maximum a ještě mu zbývá čas na to, aby řádně vykreslil vztah ústřední dvojky. Zapomenutý klenot žánru, který musel tahat na světlo světa až Scorsese. Díky mu za to. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Nečekaně moderní snímek. Scéna v kuchyňském výtahu nebo závěrečná honička jsou odvážnými záblesky toho, co se dostalo do kriminálkového mainstreamu až o 10-15 let později - hlavním faktorem je zde asi fakt, že režisér nezneužíval hudbu jako umělý katalyzátor napětí, v akčních scénách si vystačí s pouhým obrazem a ruchy, což filmu dodává intenzivní, dusivou atmosféru. Scénář je bezchybný, postavy krásné výrazné, herecké obsazení na jedničku s hvězdičkou (hlavně ústřední pár - odděleně i společně). Nejlepší scéna - vražda Moe, syrová a smutná. Dokonalé dílo. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Pickup mě překvapil. Rozhodně se nejedná o žádnou trapnou protikomunistickou agitku, ale skvělé noirové krimi. Nejvíc ze všeho mě dostala vykreslená atmosféra. Obzvláště ten Wildmarkův domeček na vodě s vždy chlazeným pivem byl moc pěknej. Dále mě taky zaujaly akční scény (i když jich tam nebylo mnoho) a celkové pojetí násilí. Mydlí se to tu docela realisticky. Wildmark jako takový téměř kladný kapsář je skvělý. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Pickup on South Street neoplýva žiadnym extra originálnym príbehom (viď. napr. This Gun for Hire) a nemá ani tajomstvo, ktoré by hnalo príbeh, je však mimoriadne remeselne zručne napísaný a nakrútený. Nosné postavy majú šikovne napísané charaktery a to nielen tie hlavné, ale aj vedľajšie majú skvelé momenty (Mo). Príbeh dobre šľape, pästiarske súboje majú grády a kamera, aj keď nemá na vrcholné kúsky žánru, stále skvelo pracuje so svetlom a uhlami. Výborná žánrovka so správnou atmosférou špinavých ulíc a ešte špinavších existencií, ktoré sa po nich potulujú. ()

Toj 

všechny recenze uživatele

Komouš tady, komouš támhle, pozor komouš za dveřma.. "Možná jsem zloděj, ale rudejm bych nikdy nedonášela..." Film, který nemá rád komunisty. To mohla být v době černejch listin docela podpásovka pro spoustu umělců.. Samuel Fuller pracuje s krásným přímým stylem. Zřejmě to bylo opravdu psaní pro bulvár, které se na jeho stylu nesmazatelně otisklo a tak tenhle noir doslova krčí na diváka, stejně tak násilí zde přítomné. Hlavní hrdina se neostýcha knockoutovat ženu a přítomnost erotiky je nepřehlédnutelná.. Mimochodem myslím, že ani Hitchcock by nevymyslel tak 100% MacGuffin, jakým je mikrofilm s chemickým vzorcem o který bojuje USA s Komoušema :) ()

Galerie (30)

Zajímavosti (5)

  • V úvodnej scéne v metre možno vidieť vojaka s výložkou "Big Red One“, čo je prvý pechotný oddiel. Režisér Samuel Fuller bojoval s prvým peším oddielom počas druhej svetovej vojny a neskôr o tom natočil film The Big Red One (1980). (Diazbros)
  • Francúzsky názov snímku je Le Port de la Drogue (Drogový prístav) a nemecký Polizei greift ein (Polícia zasahuje). Aj keď film hovorí o špionáži a nie o drogách, jeho názov vo francúzskej a nemeckej verzii bol zmenený a aj dialógy, ktoré odkazujú na špionáž, boli nahradené dialógmi odkazujúcimi na obchod s drogami. (Diazbros)

Reklama

Reklama