Režie:
Shin-woo ParkHudba:
Yeong-wook JoObsahy(1)
Policie začíná řešit vraždu uškrcené oběti. Při pátrání zjišťuje, že tento případ má něco společného s případem, který se udál před 14ti lety na lodi v docích. Do případu se znovu zaplete detektiv, který po dvou letech pátrání nedokázal ke starému případu na nic přijít, ale teď to vypadá, že by se mohl konečně dobrat k rozuzlení. (balone)
(více)Recenze (69)
Nad nižším hodnocením ani nepřemýšlím. Úchvátila mě samozřejmě fantastická hudba a práce s ní. To jak ve správný okamžik zesilovala, jindy pouze dobarvovala rozhovor a stála v pozadí. Herecké výkony mě ani nepřekvapily, jelikož od těchto herců už to očekávám tak nějak automaticky. Spokojená jsem i s obsazením vedlejších rolí. A co je v tomto případě nejdůležitější, perfektní příběh. Nastupuje sice pomalu a nejistě, ale postupně sílí až k velkému finále. Všechno hezky sedí a nepříliš dramatickým způsobem překvapuje. To mám ráda. ()
Těžká romance, povedený vizuál, skvělá práce s hudbou (i když Labutí jezero = sázka na jistotu), dobří herci a uzemňující finále - toť velké klady. Problém, který se mnou White Night má, není o stopáži ani o nepřehledném ději první poloviny - je o emocích, o které jeho zaměření vysloveně žadoní a jejichž potenciál není využit, a také o nedotaženosti v detailech, což mě nutí vracet si zas a znova drobné, avšak pro mě důležité nedořečenosti, které svádí k myšlenkám o samoúčelnosti a scénáristické bezradnosti, jenž budou možná příčinou opětovné projekce, jelikož nemám ráda neuzavřené případy ve vlastní hlavě. ()
Asi jsem čekal něco jiného, každopádně příběh se mě bohužel téměř nedotkl. První polovinu filmu jsem navíc tápal mezi postavami a jediný, koho jsem bezpečně rozeznal, byla stará (díky bohu ne doslova) známá Ye-jin Son. Samotný příběh vlastně ani nepřinesl žádnou jobovku, na kterou jsem tak toužebně čekal. Dle mnohých komentářů je tohle film roku a nevím co ještě. Hledám tedy v paměti a snažím se přijít na to, co mi mohlo utéct. Nic však nevidím. 5/10 ()
Škoda rozvleklé a příliš zamotané první poloviny filmu, která je ve velkém kontrastu s o mnoho lepším závěrem. I když je mi jasné, že se tím snažili zvýraznit dramatičnost a zahrát na city, tak zbytečně natahované objasnění událostí, které jsou přitom divákovi brzy jasné, sráží dojem. U hodnocení váhám mezi lepšími 3* či horšími 4*. Nakonec se s přimhouřenýma očima a za tu druhou polovinu filmu přikláním k tomu vyššímu. ()
Tradične výbornej kórejskej kvalite strháva body, tak trochu podivná prvá polovica snímku. Množstvo kórejských mien, prechody medzi časovými rovinami a úspornosť v odhaľovaní detailov má za následok, že je divák dosť dlho mimo. Je však dosť možné, že to tvorcovia presne takto chceli. Až po hodine začína divák chápať súvislosti medzi postavami a dobrá správa je, že potom to už začína do seba zapadať. Neskôr uznáte, že každá veta i skutok má vo filme miesto. Dej dopĺňa miestami až výnimočne kvalitná hudba. Napr. tá úvodná mi pripomínala nejakú ruskú rozprávku...Celkovo spokojnosť, ale chýbala mi tam väčšia údernosť a napätie. Postavy osudovej dvojice mi boli pomerne ľahostajné a jediná postava, ktorá drží film je policajt, ktorý prišiel o syna. 70%. ()
Galerie (81)
Photo © CJ Entertainment
Zajímavosti (1)
- Film vychází z japonského seriálu Byakuyako (Journey Under a Midnight Sun), který vysílala japonská společnost TBS v roce 2006. (Vavča)
Reklama