Reklama

Reklama

Sedm epoch rocku

(seriál)
  • Velká Británie Seven Ages of Rock (více)

Epizody(7)

Autoři sedmidílního dokumentárního cyklu BBC Sedm epoch rocku jsou přesvědčeni, že rocková hudba poskytla k proměnlivosti doby originální soundtrack. Oproti tomu Libor Pešek po vysílání Radiožurnálu prohlásil, že poprock není hudba; Laco Deczi charakterizoval rockové hudebníky slovy: "Rockoví hudebníci jsou ti, co hrají rok na nástroj". Rock je fyziologický vzdor, rytmicky potvrzuje gravitaci, zatloukáním down beatů, těžkých dob do země. Odtud kritici ortodoxního rocku přezdívají rockery na sudokopytníky. Postupem doby se rocková hudba stala věrohodnou politickou a uměleckou silou. Do hudby vnesla větší hlasitost a osobitý postoj. Rock se zrodil z blues, ale postupně začal dospívat a vydal se stovkami rozmanitých, vzrušujících směrů.

Seznam jednotlivých dílů :   01. Zrození v roce 1963-1970
02. Art Rock 1966-1980
03. Punk 1973-1980
04. Heavy Metal 1970-1991
05.
06. Alternativní Rock 1980-1994
07. Indie 1980-2007 (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (138)

swed 

všechny recenze uživatele

Půl století rocku v sedmi hodinách a za účasti očitých svědků - samotných hudebníků. Je logické, že na tak malém prostoru se na mnoho interpretů pozapomnělo, proto hodnotím pouze podle toho, jak na mě samotné díly zapůsobily, případně jak blízko mám k jednotlivým hudebním stylům. BLUES-BASED ROCK 9/10, ART ROCK 9/10, PUNK 8/10, HEAVY METAL 8/10, STADIUM ROCK 7/10, ALTERNATIVE ROCK 9/10, INDIE 8/10. Celkem 8/10 ()

Nick Tow

všechny recenze uživatele

Dokument som nevidel, ale kolegovi "rudeboy" (autorovi anotácie) musím pošepkať, že The Velvet Underground mali s art rockom spoločné asi toľko ako Motörhead s jazzrockom - a nič na tom nemení ani fakt, že sa kamošili s Andy Warholom. The Velvet Underground hrali presne to, čo majú v názve a čomu obyvatelia Brna tak pekne hovoria "ándroš". P. S. Kolega "Rudeboy" zareagoval na môj koment, aby uviedol veci na pravú mieru: Velvetov vraj medzi art rockové kapely zaradili samotní tvorcovia dokumentu - v rámci jeho členenia na žánrové kapitoly. Takže sa Rudeboyovi ospravedlňujem a svoju "výčitku" adresujem tvorcom seriálu. So žánrovými škatuľkami je samozrejme vždy kríž - hranice štýlov sú natoľko krehké a pohyblivé, že keby sa zišlo na pive päť hudobných publicistov, je možné, že by kapelu The Velvet Underground napchali do piatich rôznych vriec. Aj v hudobných encyklopédiách som pri VU našiel všeličo: garage rock and roll, underground, anti-pop, independent , noise... Každá z týchto charakteristík mi predsa len k tejto "neučesanejj" kapele sadne viac, než vysoko leštený, sofistikovaný a hráčsky ekvilibristický art rock, reprezemtovaný skupinami typu Yes, Emerson, Lake & Palmer, Asia, Gentle Giant, Camel, Rush, SBB či trebárs mojou srdcovkou menom King Crimson. ()

Reklama

heyda 

všechny recenze uživatele

No jako dokument samotný je to tak nějak normální, obyčejný. Prostě jsou tam záznamy klipů, rozhovorů se samotnými zpěváky, kytaristy, publicisty nebo fanoušky. Pro nezaujatého diváka normální pořad, jenže já jsem rocker a metalista, takže jsem hodně nadšenej z tohoto pořadu a nemůžu dát méně než plný počet hvězdiček a všem fanouškům rocku doporučit. Každý hudební žánr má svoji historii a je zajímavé do této historie nakouknout a vybavit si třeba i staré známé otřepané hity např.: od Black Sabbath, Led Zeppelin, Sex Pistols, Pink Floyd atd. ()

Huntelaar 

všechny recenze uživatele

Sedmihodinový epos popisující historii rocku (především z britského pohledu) a potvrzující vysoký standart koní ze stáje BBC. První díl popisuje dobu, kdy mládeži lezl krkem přeslazenej popík, a tak na základu blues vznikl nový hudební styl při kterým se trhaly struny od kytar a prokopávaly bubny (Rolling Stones, The Who, The Kinks). Druhý díl prozměnu dobu, kdy performěři (Velvet Underground, Pink Floyd, David Bowie) hledali hranice, kam až mohou zajít se svými psychedelickými vizemi a co jim ještě posluchači pochopí, sežerou a zaplatí na vstupným a deskách. Třetí díl tu míru zhmotnil v podobě punku a začalo se za rytmu třech akordů "békat vo tom, co ku*va všichni známe" (The Sex Pistols, The Clash, Ramones). Čtverka zas osvětlila, že základ je rámus, pořádnej rámus (Black Sabbath, Deep Purple, Judas Priest, Iron Maiden, Metallica). V pětce ukázali, že Rock se musí hrát pro lidi, pro Hóóódně lidí (Queen, Bruce Springsteen, The Police, U2, koncert Live Aid). Šestka vyvrátila americkej sen o spokojeným životě, že Osmdesátky byly hlavně pěknej vopruz a že jeden mladej a milej pán se nato už nemoh dívat, a tak s tím praštil (Nirvana, R.E.M., The Pixies). A sedmička mi zas názorně ukázala, že na Ostrovech (hlavně teda v Manchesteru) se rodí namachrovaní řízci s pózou, co maj svoje fanoušky pěkně u prdele, a proto jim zobu z ruky (The Smiths, Stone Roses, Suede, Blur, Oasis, Libertines a Arctic Monkeys). ()

Smoulin 

všechny recenze uživatele

Kvalitní, zároveň značně povrchní. Ale co víc do těch 50 minut nacpat... Ultimátně mě však zabíjí dabing. Slyšet Rouse jak svým dementním paleontologickým hlasem říká: "polibte si prdel" bylo nejprve úsměvné, pak lehce odstrašující a nakonec jsem byl zle podrážděný. O ostatních překladatelských "perlách" radši nemluvit... ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama