Režie:
Daniel BarnzScénář:
Daniel BarnzKamera:
Mandy WalkerHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Alex Pettyfer, Neil Patrick Harris, Vanessa Hudgens, Mary-Kate Olsen, Peter Krause, LisaGay Hamilton, Erik Knudsen, Dakota Johnson, Roc LaFortune (více)Obsahy(1)
Kletba promění pohledného arogantního mladíka ve stvoření, které představuje vše, co předtím nenáviděl. Vychutnejte si moderní převyprávění klasické pohádky Kráska a zvíře. Sedmnáctiletý Kyle (Alex Pettyfer) je rozmazlený, absolutně povrchní a nevídaně populární a s přehledem vládne svému středoškolskému království. Kyle je přesvědčen o naprosté dokonalosti svého fyzického vzhledu. Za svou poslední oběť si zvolil Kendru (Mary-Kate Olsen) a nepříjemně ji přede všemi ponížil. Dívku však jeho kruté chování nijak nevyvedlo z míry, naopak, rozhodne se, že mu udělí lekci – promění ho v cosi, co je tak ošklivé zvenku, jako je on zevnitř. Kyle má přesně jeden rok, aby našel někoho, kdo ho bude milovat takového, jaký teď je, anebo se se svým novým já musí smířit už navždy. Jeho jedinou nadějí je tichá spolužačka Lindy (Vanessa Hudgens), které si nikdy předtím nevšiml… Dokáže Lindy, že láska nikdy není ošklivá? (HBO Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (307)
No, úprimne, som sklamaný, čakal som od toho viac. Ako to dopadne (a približne ako to bude prebiehať) je samozrejme jasné od samého začiatku, ale práve ten priebeh tvorila len kopa zle do seba zapadajúcich scénok, ktoré boli poprepájané pomalými pesničkami, a z ktorých väčšina sa snažila byť silno romantická, ale všetky pôsobili umelo, nepravdepodobne a hnusne účelovo. Vedľajšie postavy, okrem toho, že preniesli pár (väčšinou opäť silno účelových) viet, boli v podstate úplne zbytočné. ()
Najväčšia hovädina akú som mal tento rok možnosť vidieť .. primitívné v každom a jednom ohľade, či už je to otrasný scénar alebo nelogické chovanie postáv, otrepaný príbeh, ktorý sa v podstate nehne veľmi z miesta, navyše sto krát videné klišé na variáciu Kráska a zviera bez štipky inovácie (pritom z toho išlo vytrieskať oveľa viac, nápady sa priam ponúkali!). Prúser roka 2011 = 1* za výborné masky a triezvu stopáž (cca. 80 min), ale keď Vám je viac ako desať, tak ruky preč! ()
Moderní pohádka o tom, jak se z ošklivého chlapce stal dr. Franz a jak si musel najít babu, aby se stal zpět tím otřesným panákem. Zní to jako pohádka, ale je to nudný mišmaš, který prakticky ničím nezaujme. Jedna věc mi ale nakonec přišla zajímavá, zkrátka k zamyšlení - nepochopitelné jednání Kyleova otce. Ale ten celkový design filmu, aby se líbil hlavně teenagerům, mě dokonale odrazoval. Prostě nepovedené pozlátko a spusta tupých hemzů zamilovaných amerických spratků. ()
Skutečná bestialita. Tam je špatně úplně všechno. Chvílemi jsem až žasl, jak je to debilní. Nějaká logika, nebo alespoň souznění s postavami je pro tvůrce tabu. Vrší se tu jedna sladkobolná mrdka na druhou, až je to rozčilující. Jediný klad je, že po zkouknutí týhle kupy hoven si budete ostatních filmů vážit. Pokud nejste desetiletá holka a chcete si to pustit, tak místo toho třeba mlaťte hlavou do zdi. Bude to přínosnější a s menšími zdravotními následky. Já bych za toto dílo klidně dal tvůrce na pranýř. ()
ten kluk měl na samém začátku úplnou pravdu. lookismus rulez, je to přirozené, a něco na tom může změnit leda černá magie. ale to není pravým obsahem filmu. s touto novou variací na krásku a zvíře, aktualizovanou o koňskou dávku laciného sentimentu, postmoderního ducha páchnoucího blbostí a popularitu sociálních sítí, mám v první řadě ideologický problém. souhlasím se vším, dokud filmu po první minuty vládne teze "člověk je bezcharakterní svině" (jistěže jsou výjimky... dvě nebo tři). tomu musí přitakat snad každý realista s trochou zkušenosti, totiž misantrop. jakmile se však k tomu - dle všech očekávání - připojí jednoznačně vítězná antiteze o zázračné samospáse, dostávám tik do pravého koutku úst. ten se ještě zhorší, když nám film v hlavní ženské úloze představí modelově naprosto ideální děvče, dokonalé v každém aspektu. nevěřím v existenci takových o nic více než v existenci bizarních egyptských božstev a dalších mytologických bytostí. zvláště v posledních letech je často viděnou strategií vyvracet mytologické motivy z původních kontextů a dodávat je do úplně nových souvislostí ve vrcholně popových a pochopitelně populárních filmech. příjemnější pokoukání ale nabízejí snímky, v nichž je přitom dosaženo nějakého vývoje, posunu, nehledě na to, že může jít o takové šílenosti, jako proměny tradičně děsivého nestvůrného monstra ve zmoklé polonahé teeganery. a právě Twilight se mi líbil více než Beastly, protože přinejmenším vytváří novou a vpravdě kultovní mytologii namísto toho, aby jen neinvenčně těžil z nesčetněkrát omletých schémat a navíc je zpracoval v dokonale nepřesvědčivém pozlátku. kýč není to slovo, tohle je brak. ohyzdné dialogy, naivní muzika, plakátové herectví a všude jinde jen nudná šeď. daleko lepší volba: Kaboom, Jennifer's Body, ze seriálů True Blood. ...a nakonec i ten Twilight. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (14)
- V českém znění v roli Robove asistentky (Julie Dretzin) slyšíme Moniku Absolonovou, která se zde poprvé setkala s dabingem. (funhouse)
- Neil Patrick Harris nosil neprůhledné kontaktní čočky, takže vlastně jako nevidomý skutečně natáčel. (Kroup4)
- Film Beastly má i svůj vlastní parfé s bílých růží. (Nikolal919)
Reklama