Režie:
Jodie FosterScénář:
Kyle KillenKamera:
Hagen BogdanskiHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Mel Gibson, Jodie Foster, Anton Yelchin, Jennifer Lawrence, Zachary Booth, Michelle Ang, Riley Thomas Stewart, Matt Lauer, Cherry Jones, Jeff Corbett (více)Obsahy(2)
Waltera Blacka (Mel Gibson) už dlouho trápí hluboké deprese. Vyzkoušel mnoho způsobů, jak úzkostné stavy překonat, nic však nezabírá. Jeho žena Meredith (Jodie Foster) si nezvládá se situací poradit a nakonec Waltera vyhodí z domu. Walter se toulá městem a - posílen alkoholem - se neúspěšně pokusí o sebevraždu. Během noční alkoholové procházky najde kdesi v popelnici maňáska s bobří hlavou. Bobr začne k Walterovi mluvit a stane se jeho prostředkem pro komunikaci s lidmi kolem sebe. Vše se začíná obracet k lepšímu avšak jen do chvíle, kdy bobr Waltrovo vědomí naprosto pohltí… (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (308)
Nevím, jestli to bylo mou náladou, ale pohled na dva výborné oscarové herce s loutkou bobra mě nějak nechytil. Alespoň ne na těch správných místech. To už mě víc brala linie Anton Yelchin/Jennifer Lawrence. A těch devadesát minut docela bolelo, navíc Foster, pečlivá ve výběru látek i rolí, si pro sebe paradoxně nechala dost mizerně napsanou postavu. A to minimálně zamrzí.. ()
Když už vážně nevíte, co si počít, raději hned po dobrém následujte za bobrem… Necháváme za sebe promlouvat někoho/něco jiného (třeba facebookovou zeď, jejíž „reálná“ kolegyně hraje v Bobrovi významnou roli), kontakt se z procesu komunikace vytrácí. Je to tak snazší, žít uzavřeni ve svých mikrosvětech, přesvědčuje se o vlastní nezranitelnosti o tom, že „vše bude v pořádku“. Nebude. A bobr nám nepomůže. I za postavy promlouvá vypravěč, upozorňující na nepůvodnost viděného, stejně jako (SPOILER) Norah v závěru upozorní na nepůvodnost čteného (KONEC SPOILERU). Bobr je film upřímný, až to bolí, zároveň jde sám proti sobě, když téma deprese zlehčuje scénami tak absurdními, že se nelze nesmát, jak moc je Walter, s koupelnovou tyčí na krku a plyšákem na ruce, v háji (a jak moc byl toho času možná v háji i Gibson, čím film nabývá dalšího rozměru). Nevyrovnanost formy ale vyrovnává vyspělostí obsahu. 75% ()
Po dlhých rokoch sa Jodie Foster vrátila na režisérsku stoličku, tentokrát v depresívnom príbehu muža v stredných rokoch, ktorý má všetko, len stratil sám seba. Walter Black nedokáže nájsť bez cudzej pomoci vlastný život a tak sa akýmsi mostom medzi ním a okolitým svetom stane plyšák. Najlepšie to vystihujú scény s mladším synom, kedy sa Walter stáva trpezlivým a láskavým otcom, na čo predtým nemal čas. Starší syn mu síce vyčíta jeho šialené správanie a nedokáže ho pochopiť, čas ukáže, že sa začína na otca nápadne podobať. Tento film nie je primárne len o chorom mužovi s bobrom na ruke, ale hlavne o inakosti. O potrebe pochopenia tých druhých. Kvalitný scenár pomohol zainteresovaným k slušným hereckým výkonom ( Mel Gibson sa našiel aj v ťažkých hereckých polohách ) a zaujímavá hudba Marcela Zarvosa mi bude ešte dlho znieť v hlave. ()
Název působí hodně komicky, ale jde spíše o drama. Bohužel jsem nepocítil tu správnou dramatičnost jakou by měl Beaver mít. Sice je v žánru i komedie, ale komediální scén se nenajde tolik. Nejzajímavější scéna je při bitce Waltera (Mel Gibson) s bobrem. Takových scén by mohlo být daleko víc, ale to nám bohužel nebylo nabídnuto. Mel Gibson poslední roky působí jako neviditelný herec, ale právě v tomto snímku dostal prostoru dost a opět dokázal své kvality. Tudíž opravdu viditelně největší klad je právě on. Mohlo to dopadnout hůř, ale naopak i lépe.. 6/10 = 60% ()
Po rozvleklém a nudném začátku začal být the Beaver zajímavý. Mel, který se pere s bobrem (=sám sebou) mě vážně pobavila, ale film měl mnohem větší potenciál a z režisérského křesla Jodie Foster by se dalo vytřískat mnohem víc. Hodnotím to jako mírný nadprůměr a střelenost a jedinečnost BOBRA jakožto hlavní postavy. ()
Galerie (120)
Zajímavosti (7)
- Českou stopou ve filmu je skladba "Vjezd gladiátorů", který složil český hudebník Julius Fučík, strýc novináře Julia Fučíka. (Madluska)
- V témže roce, kdy snímek vznikl, si Jennifer Lawrence a Anton Yelchin společně zahráli také ve filmu Like Crazy (2011). (=woody=)
Reklama