Režie:
Dušan KleinScénář:
Viktorín ŠulcHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Lucie Zedníčková, Petr Štěpán, Vilma Cibulková, Veronika Freimanová, Tomáš Töpfer, Oldřich Vlach, Marika Šoposká, Miroslav Etzler, Markéta Děrgelová, Zdenka Procházková, Zdeněk Hess (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Volné pokračování psychologického hororu Škodná. Kdo je skutečným pachatelem rafinovaného zločinu, v jehož středu stojí sériový vrah? ... S volným cyklickým pokračováním psychologického hororu Škodná má detektivní scénář Hrobník společné některé hrdiny. Jsou to především vyšetřovatelé postarší major Políčko (Oldřich Vlach), pro něhož je tento případ i odchodem do důchodu, a dále mladší detektivové nadporučík Linda Krocová (Lucie Zedníčková) a kapitán Marek Zikán (Petr Štěpán), mezi nimž se utužuje přátelský a milostný vztah. Jako šéfka přichází do mordparty z ekonomického úseku plukovník Ličková (Veronika Freimanová), která problematice vražd zatím příliš nerozumí. Ve středu příběhu stojí sériový vrah, zabíjející bohaté podnikatele, které předtím vyláká pod záminkou prodeje svého luxusního statku. Jedna z vražd však do této série nezapadá, i když se jí do jisté míry podobá. V silném podezření je vdova po jednom podnikateli Sojková (Vilma Cibulková), jež ovšem současně vystupuje v roli detektiva - amatéra, pátrající na vlastní pěst po vrahovi svého manžela, když ho - podle ní - neschopná policie nemůže dopadnout. Kdo je tedy skutečným pachatelem tohoto rafinovaně koncipovaného zločinu? Hrobník není pouze obvyklou detektivní hříčkou s otazníkem, ale napínavým chandlerovským příběhem, kritizujícím současnou honbu za penězi, hmotnými statky a dalšími neduhy dnešního reálného světa. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (89)
Další bezduchá a téměř amatérská pitomina z dílny České televize potažmo páně Kleina. Kameraman vypadá, jako by dostal záchvat pseudoartovosti (rozuměj dojem uměleckosti od někoho, kdo nikdy neviděl nic kvalitního), herci jako obykle v TV přehrávají, až na pár světlých okamžiků, a scénárista to tak nějak slepil z různých klišé a na konec se úplně vyprdnul, proč taky něco vysvětlovat, když mě nenapadá nic zajímavého, že... Bože, dost už! Kdy si někdo konečně uvědomí, že na tohle fakt nikdo nepotřebuje koukat? Hvězdičky snad jenom za Vlachovu hlášku "Na to ti seru, krávo!" ()
Tak tady bylo snad úplně všechno špatně... Děsivě tragický výkon ústřední dvojice "vyšetřovatelů", kteří působili dojmem horšího ochotnického souboru odněkuď z Dolní Lhotky u Postoloprd, něco tak nesympatickýho jsem v televizním krimi filmu snad ještě neviděl. Scénář dával asi tolik smyslu, jako léčebné metody středověkých felčarů a díky tomu nemohli ani opravdoví herci, a ne že by tam žádníánebyli, nijak vynikat. Opravdu hnus, fuj.. Kleine možná se na to už radši vyser. ()
Zabít hyperdementního kameramana, kterej si myslí, že rychlý pohyby kamery sem a tam a neustálý přibližování má bejt nějaký supercool (ne, kurva neni), ultrašpatnýho scénáristu a půlku hereckýho ansáblu a možná, MOŽNÁ, by to bylo i koukatelný. Takhle je to jen další typicky strašně mizerná česká hovadina. 20% ()
Ta kamera mi také vadila, ale už nebyla tak strašná jako ve filmu Škodná. Oldřich Vlach byl policajt ze staré školy. Bylo to dobře vidět na jeho chování. Tomáš Töpfer měl samozřejmě své pohnůtky, kterého popoháněly, ale bylo by mnohem lepší, kdyby byl více vyšinutější. To přece nebylo jen tak. Ty dvě holky si samozřejmě myslely, že se ze všeho velmi jednoduchým způsobem dostanou. Místo toho se do všeho pořádně zamotaly. Veronika Freimanová toho jako šéfka zrovna moc nepředvedla. Jí by taková role v budoucnu seděla. Rozhodně to bylo něco jiného, než role maminek a babiček. ()
Bravurní, naprosto bravurní Vilma Cibulková. To je prostě koncert, kterým převyšuje všechny ostatní zúčastněné skvělé herce. Když oplakávala manžela, zabrečela jsem s ní - ne kvůli ději, ale ona mě prostě rozbrečela svou opravdovostí, prožívanou bolestí. Děj, ač od počátku s Colombovsky jasným vrahem, mě vtáhl a udržel. Když porovnám s prvním dílem, zdá se mi zde o třídu kvalitnější a zkušenější režie. ()
Reklama