Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve Francouzské Polynésii došlo vinou pokusných jaderných explozí k silnému ozáření. Po nějaké době je napaden japonský tanker neznámým obrovským netvorem. Mezitím je mladý americký biolog Niko Tatopoulos, expert v oboru vlivu radioaktivního záření na živé organismy, povolán ministerstvem vnitra k naléhavému úkolu. V Panamě byly totiž objeveny obrovské stopy neznámého veleještěra. O případ napadené lodi se začne zajímat záhadný Francouz Philipp Roaché, který tvrdí, že zastupuje pojišťovnu. Niko si myslí, že jde o nový druh živočicha, který vznikl mutací, a jeho vyjádření se dostane i na televizní obrazovky, kde ho zahlédne bývalá snoubenka, snaživá reportérka Audrey. Vypukne panika, obrovský, téměř stometrový netvor vstoupí do ulic New Yorku a ukryje se v metru. Na Nikův návrh je navezena na blízké náměstí obrovská hromada ryb, která netvora přiláká. Audrey, která Nika vyhledá, se zmocní tajných záznamů a sestříhá z nich reportáž, kterou se pokusí proslavit. Na scéně se opět objeví Roaché. Ve skutečnosti je agentem francouzské tajné služby a má za úkol Godzillu zabít. Uvnitř slavné Madison Square Garden čeká muže děsivé překvapení v podobě téměř dvou set vajec, z nichž se začínají líhnout malé Godzilly. Niko se pokusí upozornit na nebezpečí, které hrozí lidstvu, a snaží se s agentem, Audrey a kameramanem Victorem uniknout hladovým mláďatům. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (773)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Když jsem byl malý pamatuju si, jak se v půjčovně na kazetu Godzilly čekalo třeba měsíc dopředu. Ta očekávání byla neskutečná a nutno dodat, že celkový výsledek zas tak špatný nebyl. Sice je to neskutečně pitomé, což se nedá upřít, ale na druhou stranu efekty jsou tak skvělé a herecké výkony představitelů natolik věrohodné, že takové hodnocení zde si Godzilla snad ani nezaslouží, i když tahle je Americká až hanba. Musím říct, že mám tenhle film vcelku rád jako řadu jiných filmů, do kterých se Roland Emmerich s vervou pustí viz. například Hvězdná brána. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $130miliónovTržby USA $136,314,294Tržby Celosvetovo $379,014,294║ Roland Emmerich to vie vždy v popcornovej zábavke rozbaliť to sa mu musí nechať, aj keď ako je zvykom dohromady nič konštruktívne nepodá ale za to je vidieť že je vo svojom živly macher idúci stále vo svojich zaužívaných šľapajach. Slušný priemer ktorý má miestami niečo do seba, trikovo fajn, herecké obsadenie ujde, akcia mrštnejšia a účelovejšia než v ID4. Neviem prečo ale po každom ďalšom pozretí mám túto preplácanú báchorku o niečo viac rád a to som po kino projekcii v 1998 nebol nejak moc nadšení z toho čo som v kino sále dostal ale časom som si zvykol na tohto Nemca čo točí vlasteneckejšie filmy než ktorýkoľvek Američan a ktorý takmer v každom svojom filme hromadne niečo devastuje, ničí, odpaľuje, potápa,.... /videl v kine: 55%/ ()

Reklama

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Sice je to ptákovina jako hrom, která atmosférou původní Godzille nesahá ani po kotníky, ale koukatelnej film to je. Už je to delší dobu co jsem uvažoval, proč všechny filmy tohoto druhu končej v New Yorku? A že být jeho obyvatel, už bych začal být paranoidní. No a ono se to docela částečně vyplnilo. :-(( ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Godzilla je trhák, leč lehce diskutabilní. Vážně se nedá brát nikdy ani trochu. Bohužel se někdy tak tváři (hudba, scénář). Nicméně vzhledem k hercům a k celkovému náboji/vyznění je vidět, že byli všichni na place po většinu času ve velké pohodě. Technicky velmi proměnlivé - téměř dokonalé statické záběry Godzilly ve městě střídají okatě počítačové scény rychlých naháněček mezi mrakodrapy. Logicky je film naprosto vedle (Godzilla pohybující se v podzemních tunelech?), ale jako zábavná oddychovka a přehlídka všech možných a nemožných efektů proč ne. Zdevastovaný Manhattan se zase tak často nevidí. Emmerich chtěl pobavit, nikoli postrašit. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Já tomu Emmerichovi asi prostě nikdy nepřijdu na chuť. Jeho narativně strohé filmy vystavěné jako prvoplánová přehlídka destruktivních atrakcí mne upřímně nudí, stejně tak velké množství patosu a přestřelený patriotismus. Jak nad tím tak přemýšlím, tak skoro ke všem jeho filmům bych mohl psát stále ten samý komentář, neboť Emmerich se jako režisér a vypravěč vůbec nevyvíjí a omílá stále to samé dokola – národní hrdost, rodinné hodnoty, spojení národů vlivem velké katastrofy/hrozby, infantilní humor a spousta, spousta destrukce. To vše platí i pro americký remake Godzilly, která ve své době mohla ohromit trikovou stránkou a megalomanstvím, to ale nemění nic na tom, že tenhle film není ničím víc než jen tupým blockbusterovým béčkem. Navíc snaha o přiblížení se krvelačným velociraptorům ze Spielbergova Jurského parku ve scéně s mláďaty působí celkem uboze, nehledě na to, že Godzilla ničící New York podezřele vznikla necelý rok poté, co zmíněný Spielberg nechal řádit T.Rexe po ulicích Los Angeles ve Ztraceném světě. Trendy se holt musejí následovat, takový je Hollywood. 50% ()

Galerie (74)

Zajímavosti (58)

  • Severoamerické tržby dosáhly 136,3 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 379 mil. (NIRO)
  • V závěrečné honičce jedou hrdinové taxíkem, označeným MN 44, což je narážka na Emmerichův starší film Měsíc 44 (1990) neboli Moon 44. (NIRO)

Související novinky

V Sony chystají lupičskou verzi Godzilly

V Sony chystají lupičskou verzi Godzilly

26.08.2020

Studio Sony zakoupilo práva na adaptaci komiksu The Kaiju Score, který je popisován jako film Quentina Tarantina odehrávající se někde v koutě filmu o Godzille. Konkrétně se děj točí kolem loupeže,… (více)

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

17.05.2016

Držitel cen Grammy a Emmy, britský skladatel David Arnold, chystá na neděli 5. června svůj první koncert v České republice. Autor hudby k velkofilmům Hvězdná brána, Den nezávislosti, Casino Royale a… (více)

Reklama

Reklama