Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

anniehall 

všechny recenze uživatele

2,5* Minule jsem tady v komentáři k prvnímu Panterovi sliboval, že bude líp. Myslel jsem si to, těšil jsem se, alespoň tak jsem si to z dětství pamatoval. Ale ejhle. Kam se to vytratilo kouzlo, kterým na mě tahle sága dýchla? Že by zmizelo s odvanutými lety? Nevím, ale prostě mi to už nějak nepřijde vtipné. A nemyslím si, že by to bylo tím, že nemám rád grotesku. Takoví bratři Marxové nebo raný Woody Allen mě dokáží rozesmát téměř vždy a opakovaně. No, zkusím dát šanci ještě jednomu dílu... ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Zatímco původní film působí poměrně suše, od tohoto dílu nastává ta pravá zábava v podání Petera Sellerse, který zcela geniálně zosobnil postavu komisaře Clouseaua. Nemehlo byl i v původním filmu, ale ten tristní francouzský přízvuk se stal přímo jeho obchodní značkou teprve zde. Mimo finalizaci hlavní postavy jsou představeny i další hlavní postavy série - Dreyfus (Lom), Kato (Kwouk) a Hercule (Stark). Odklonění od ústředního tématu (Růžový Panter) bylo v tomhle filmu plus a rozuzlení je pecka i teď, ale co mě baví úplně nejvíc je to jeho Říkal jste snad něco? nebo Co jste to říkal? ve chvílích naprostýho ticha :D ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Když mi bylo osm let, tak jsem eskapády kníratého dementa, který se přerazí o co může a viní z toho kohokoli, jen ne sebe žral. Dokonce i rodiče mi začali říkat, šmejdi, Clouseau díky absenci některých základních motorických dovedností a trvalé nesoustředěnosti. No a tak jsem se s nostalgickou slzou ve svých třiadvaceti docela těšil na oživení mladistvé legendy. Ovšem smůla. Shot in the Dark se drží pořád na hranici humoru pro osmileté. Closeau pořád někam padá, rozbíjí, kazí atd s takovou vervou, že už to po krátké chvíli začne lézt na nervy. Příšerný Sellers tomu věru moc nepřidává stejně jako vrcholně rutinní interiérová režie. Některé momenty jsou vtipné, ne že ne (je jich asi pět), ale celkově je to fakt celkem křečovitý brak těžící z té nejzákladnější (a tedy nejinfatilnější premisy) vtipu a to "Šel pán a šlápnul do hovna". Hodnocení je důkazem dementního zvyku uživatelů hvězdičkovat filmy, které viděli v dětství a pamatujou si, že to byla "docela bžunda a s bráchou sme se nasmáli" a částečně samozřejmě chyba kejvačů. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Některým návratům do minulosti by se měl člověk raději vyhnout, aby se jeho sladké vzpomínky nezměnily v prach a popel. Někdy je ta konfrontace s realitou opravdu nepříjemně bolestná. Sérii o Růžovém panterovi jsem měl zafixovanou jako záruku příjemné zábavy a tituly, které kdysi udělaly Peteru Sellersovi ve filmovém světě jméno, jsem oznámkoval hodně vysokou nadílkou hvězdiček. Když jsem se po letech k tomuhle snímku vrátil, musím konstatovat, že jsem sice necítil rozladění nebo dokonce zlost, kterou ve mě dokážou vyvolat některé soudobé hity, ale pocit dobré zábavy byl ten tam. Komisaře Couseau na stopě nejlépe charakterizuje slovo vyčpělost. Clouseau padá z pohovky, z okna, do bazénu a tak by se dalo ještě dlouho pokračovat. Většina gagů, nebojím se říct, výrazně převažující většina je spíš prvoplánová až infantilní. Zápletka prostinká, herecké výkony nic extra, takový Herbert Lom pro mě až nepříjemně přehrává. Ano, Sellers odvádí svoje, ale zásadní pro jeho filmografii byly z mého dnešního pohledu úplně jiné tituly, ať už Doktor Divnoláska nebo Byl jsem při tom. Je hodně znát, že tenhle kousek vznikl v jiné době, která ještě měla problémy s prudérií a nahotou a řada scén těžila z lechtivosti, která se už dnes pochopitelně, pánbůh zaplať, nedostavuje. Je zajímavé, že při scéně z nudistické pláže se dokázal kameraman a režisér vyhnout prakticky všem tehdy choulostivým částem lidského těla. To je možná to nejkomičtější, co dnes na tomto titulu shledávám. Celkový dojem: 40 %. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

"A Shot In The Dark" je právoplatným počátkem růžovopanterovské série. Pravda, Blake Edwards rok před tímto skvostem natočil snímek Růžový panter, ale tam byl úředně výkonný idiot Clouseau pouze v roli vedlejší figurky, která byla jednou z mála světlých stránek jinak dosti ucourané detektivní konverzačky. Až tenhle kousek nese všechna poznávací znamení, na kterých je založena série. Tedy především – kolosální exhibici Petera Sellerse, který předvedl jeden z nejkomplexnějších komediálních výkonů v dějinách. Jeho Clouseau, detektiv ze "syrretee", je labužnicky dotažený do posledního detailu (stačí poslouchat jeho přihlouplý "aksánt") a je to právě Sellersovo famózní herectví, které dělá z některých scén absolutní klasiku – nemohu neupozornit na legendární kulečníkovou destrukci, v níž se opravdu vyplatí sledovat Sellersův pohyb a mimiku. Dále tu máme humor – postavený na typických groteskních prvcích (padání, přehmaty, destrukce atd.) a též na Clouseauově inteligentním verbálním humoru (Podezírám každého a zároveň nikoho). Pak je tu detektivní zápletka, která ale ustupuje výše jmenovanému, přesto má originální rozuzlení. A vše dohromady? Geniální prča s několika nezapomenutelnými a nepřekonatelnými nápady (originálnější postava než třeštidlo Kato se hledá těžko), výtečným Herbertem Lomem v roli rodícího se psychotika Dreyfuse a několika hluššími místy, které mi připomínají suchopárnost původního Růžového pantera. Naštěstí jich je velmi málo. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení probíhalo od listopadu 1963 do ledna 1964 v Sheppertonu. (Pavlínka9)
  • Jediný oficiální film s inspektorem Clouseauem (Peter Sellers), který nemá v názvu Růžového pantera. (Kulmon)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno