Reklama

Reklama

Lůno

  • Německo Womb (více)
Trailer

Obsahy(1)

Eva Green se v roli mladé ženy Rebeccy vrací do dědečkova domu na chladném anglickém pobřeží, kde před mnoha lety prožila svou první, ještě dětskou lásku. Rebecca a Tommy, kterému zůstal rošťácký úsměv, naváží přesně tam, kde se v dětství jejich cesty rozešly. Renomovaný maďarský režisér Benedek Fliegauf však nevypráví klasický příběh o „l'amour fou", ale zamýšlí se nad podobou lásky v kontextu genetické reprodukce. Když Tommy zemře při autonehodě, rozhodne se Rebecca k umělému oplodnění za pomoci klonování lidské DNA a celý svůj život pak čelí důsledkům svého kontroverzního rozhodnutí.

Milostné drama v mezinárodní koprodukci připomene slavné Milence ze severního pólu Julia Medema. Příběh osudové a zakázané lásky však režisér Fliegauf zasadil do velmi blízké budoucnosti, která mu dovolila rafinovaně využít prvky science fiction. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (258)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Psychologická sci-fi s dobře vytvořenou atmosférou, minimem postav a v minimalistickém prostředí jednoho domu a jeho pustého okolí. Převážně v dlouhých pomalých scénách se nám představuje zvláštní vztah, na který nemáme připravenou morálku ani pojmy. Za sebe dodávám, že vztah nepokládám za incestní, protože Rebecca sice Tommyho porodila, ale v tomto případě to ještě neznamená, že by byla jeho matkou. Inu, čekají nás v budoucnosti pěkné věci... ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl jeden z nejzvláštnějších filmů, které jsem kdy viděl. Womb (nebo Clone) pokládá tolik otázek a nezodpoví na žádnou. U jiných filmů mi tento přístup vadí, ale tady mi to přišlo vhodné. Na téma klonování, které je navíc zasazené do tohohle kontextu, opravdu nemám připravené odpovědi, a proto jsem nad tímhle filmem přemýšlel a vlastně občas stále i přemýšlím, byť pořád nevím, co si o tomto filmu mám přesně myslet. Něco ve mně zanechal, musím o něm přemýšlet a stylisticky to bylo neskutečně vymazlené. Navíc, Eva Green je jedna z mála hereček, která i když má tělo bohyně, které se nebojí ukázat, tak prostě ze všeho nejvíc na ní miluju její oči. A teď si nedělám srandu. Navíc, co ona dokáže zahrát jedním pohledem… celý film stojí a padá na ní. Matt Smith v některých scénách trošku přehrával, naštěstí tam neměl zas tolik prostoru. Zkrátka a dobře - 80 %. ()

Reklama

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Podobné Glazerovmu Birth, ale zároveň úplne iné. Spoločným prvkom je sexuálne napätie medzi dospelou ženou a dieťaťom. Neviem, ktorý z filmov bol natočený zaujímavejšie, ale obidva pojednávajú o zvrátenej intimite, alebo vzťahoch, ktoré by v reálnom živote boli odsúdeniahodné ale vo filme si udržiavate odstup a tak jednanie postáv viete pochopiť. Preto si aj môžete uvedomiť, že keby sa niečo také naozaj stalo, nebude to zvrátené ale prirodzené ako všetky ostatné city, len v bizarnejšej situácií. Možno som úchyl, možno skôr empatický, ale viem, že chcem takých filmov viac. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Tak za prvé, netvrdím, že je Eva Green špatná herečka, ale mě zas tak úžasný její výkon nepřišel. Celý film si drží vlastně jen jeden utrápený výraz a upřímně, to její mlčení mi už občas lezlo pěkně na nervy, což ovšem není vina její, ale scénáře. A naopak tady zatracovaný Matt Smith mi přišel přirozenější, s mnohem širším rejstříkem vyjadřování. Řeči, že je špatný herec, co přehrává jsou směšné, v rodné Anglii je uznáván jako jeden z největších nových talentů, co běžně získává prestižní divadelní ceny. Chápu, že v globálním měřítku není tak známý a navíc působí značně excentrickým dojmem, ale to jsou právě ty faktory, které jsou mi většinou dost ukradené. Tolik k hercům...To co na mě ve filmu zapůsobilo nejvíc bylo strohé, ale přesto svým způsobem nádherné vyobrazení prostředí, opravdu krása. Ono vůbec - kamera, režie, citlivá, střídmě dávkovaná hudba, to všechno se povedlo dokonale a tak jedinou výtku mám k scénáristovi a to hlavně k té závěrečné vyhrocené scéně. I když je mi Rebecčino jednání proti srsti, její pohnutky chápu dokonale, ale Tommy? On přeci celé dětství vyrůstal v bezstarostném nevědomí, neměl jediný důvod vypěstovat v sobě jiné city než dítěte k matce. A pak, když se nečekaně dozví pravdu, najednou v něm propukne vášeň ? To je přeci dost nelogické, jako by scénář předpokládal, že on jede na stejné vlně jako jeho matka, že to plně chápe. A i když je to z jeho strany vlastně bráno jako akt obvinění a jakési pomsty ve stylu "tak jsi to chtěla, je dokonáno"... no i tak je to dost kontroverzní, ale přes všechny mé výhrady velmi originální snímek, nabádající k zamyšlení a to se vždycky cení. ()

mad_ness 

všechny recenze uživatele

Veľmi kontroverzná téma, ktorá si našla miesto hádam v tom najobyčajnejšom ľudskom motíve. Každý sa so stratou vyrovnáva inak a to isté platí o využití možností, ktoré nám sám život ponúka. Práve tu je dôležité nesúdiť, pretože nikto nevie, čo by robil keby ... až kým by sám nestál na prahu rozhodovania. Nádherný výkon Evy Green, ktorá sa po tomto stala adeptkou na topku no a bonbónik Matt nesklamal, práve naopak a čím ďalej tým viac ma prekvapuje, v dobrom. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Název básně, kterou malý Tommy recituje ve vaně, je „Man of Words and Not of Deeds“ od Percy B. Green. (sirjohn)
  • Přestože se jedná již o čtvrtý film Benedeka Fliegaufa, až u tohoto snímku byl vyhlášen klasický casting pro role ve filmu. Ve všech dřívějších filmech pracoval Fliegauf "s tím, co měl". (Itar)
  • Benedek Fliegauf povedal: „Neha, sebectvo, altruizmus, minulosť, budúcnosť, etika, láska – okolo Lona krúžia všetky tieto elementy. Čo sa týka scénografie, chceli sme vytvoriť čisté, jedinečné prostredie, ktoré by poskytovalo pozadie emocionálnej komplexnosti príbehu. Chcel som bezčasovosť, pokoj, ale zároveň silné pozadie, ktoré by nám pomohlo meditovať o týchto témach..." (Zdroj: ASFK)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno